Sveiki,
tema sena, bet svarbi.
Visi žinome pagrindinę taisyklę, oro slėgis ratuose turi būti toks, kokį nurodo gamintojas. Tačiau gyvenime neretai būna kitaip. Aš pavyzdžiui laikau 0,1 arba kartais net 0,2 didesnį, negu nurodoma slėgį. Tačiau dėl to labiau dėvisi pakabos detalės, pablogėja sukibimas su kelio danga.
Šiek tiek sumažinus slėgį a/m tampa "minkštesniu", tos problemos išnyksta, tačiau padidėja kuro sąnaudos, tikėtina, kad trumpėja padangų ir ypač jų karkaso amžius.
Tačiau visa tai tik teorija, gal kas turite konkrečios asmeninės patirties?
del padangu tarnavimo laiko ir slegio- tai cia reikia ziuret padangu gamintoju specifikacija kokiam slegiui ir svoriui pritaikytos padangos. Pvz pas mane padangose- 2.7 atmosferos ir cia toki slegi nurodo Toyota...Siaip tai tas slegis daugiau maziau orientacinis- 0.1-0.2 itakos pakabai nesuteikia. Gi tam amortizatoriai skirti kad smugius sugertu...Na o kuro sanaudos- cia jau labai intymus klausimas- cia priklauso nuo kelio dangos, automobilio svorio, isibegejimo greicio ir dar daugelio faktoriu kuriais galima butu minimizuot kuro sanaudas... sutaupant koki 40 gramu 100 km...
Pas mane 2-2,2 ir to visiškai pakanka. Kai važinėju pilnai pakrautas pripučiu 2,3 (toyota siūlo 2,6)
CitataPulkininkas parašė:
Sveiki,
tema sena, bet svarbi.
Visi žinome pagrindinę taisyklę, oro slėgis ratuose turi būti toks, kokį nurodo gamintojas. Tačiau gyvenime neretai būna kitaip. Aš pavyzdžiui laikau 0,1 arba kartais net 0,2 didesnį, negu nurodoma slėgį. Tačiau dėl to labiau dėvisi pakabos detalės, pablogėja sukibimas su kelio danga.
Šiek tiek sumažinus slėgį a/m tampa "minkštesniu", tos problemos išnyksta, tačiau padidėja kuro sąnaudos, tikėtina, kad trumpėja padangų ir ypač jų karkaso amžius.
Tačiau visa tai tik teorija, gal kas turite konkrečios asmeninės patirties?
Ieškote kaulų kur jų nėra.
Manau, kuro sąnaudos priklauso nuo važiuotojo, o daugiau viskas smulkmenos. Nereikia išradinėti dviračio, kaip jis jau išrastas.B)B)B)
Citatafennix parašė:
del padangu tarnavimo laiko ir slegio- tai cia reikia ziuret padangu gamintoju specifikacija kokiam slegiui ir svoriui pritaikytos padangos.
Tai suprantama, perkame tik tas padangas, kurios pagal visus parametrus tinka tam a/m. Dėl to klausimų nekyla.
CitataSiaip tai tas slegis daugiau maziau orientacinis- 0.1-0.2 itakos pakabai nesuteikia. Gi tam amortizatoriai skirti kad smugius sugertu...
Tai kad, amortizatoriai gal labiau sugeria smugius, tenkančius kėbului? Pakabos detalėms, šarnyrams amortizatoriai gal turi mažiau įtakos.....
CitataNa o kuro sanaudos- cia jau labai intymus klausimas- cia priklauso nuo kelio dangos, automobilio svorio, isibegejimo greicio ir dar daugelio faktoriu kuriais galima butu minimizuot kuro sanaudas... sutaupant koki 40 gramu 100 km...
Turiu galvoje ne aplamai kuro sanaudas, o kuro sąnaudų priklausomybę nuos padangų slėgio. Pavyzdžiui, prisipučiam ratus iki 2,2 atmosferos, nuvažiuojam su automobilių iš Vilniaus į Kaipėdą ir atgal ir tiksliai pamatuojam kuro sąnaudas. Tada palaukiam kol kol padangos atauš, padarom slėgį 2,4 ir vėl važiuojam tuo pačiu maršrutu, tuo pačiu greičiu, vėjo nėra, na absoliučiai tos pačios salygos. Ir tada žiūrim ką turim. Gal skirtumas bus ne 40 g 100 km, o visi 500 g? Atrodo, kažkur esu skaitęs, kad 10 % padidinus padangų slėgį, gaunam 5 % kuro ekonomijos. Įdomu, kaip yra ištikrųjų.
na jei taip tai čia ir youtubejė kažkada mačiau vaizdelį, bet tokį jau su tiksliais skaičiavimais, plius viską kas nereikalinga ir reiktų išsiimnt, ypač bagažinę reiktų išsišluot...
Na cia biski idomiai, pas mane raso kad reikia laikyti 2,4bar, o jei vaziuosi daugiau nei 160kmh reikia 2,7bar. Tai reiskia ,kad varau iki kauno nuo Vln apie 90, po to prispuciu padangas degalineje ir skrendu :). Siaip laikau vasara 2,5bar, ziema 2,3bar. Ziema nereiktu rizikuot su sukibimu, ir nereiktu labai padidinti slegiu, kad nebutum kaip karve ant ledo. Manau kuro sanaudus skirtumas bus tik tada jei skirtumas butu per 1bar, taip tai ko gero nelabai ka pritaupysi... AIsku tas 5 proc skirtumas pasijaustu tada, jei kelias butu labai lygus ir greitis butu tolygus, vaziuojant pavejui, bet vazinejant mieste, ar 2,5bar ar 2,4bar, nieko nepajusi.
o tai kad galima 130 skristi tik ;) tai galioja vis dar bar iki 160 km/h ;)
CitataHenris parašė:
Na cia biski idomiai, pas mane raso kad reikia laikyti 2,4bar, o jei vaziuosi daugiau nei 160kmh reikia 2,7bar. Tai reiskia ,kad varau iki kauno nuo Vln apie 90, po to prispuciu padangas degalineje ir skrendu :). Siaip laikau vasara 2,5bar, ziema 2,3bar. Ziema nereiktu rizikuot su sukibimu, ir nereiktu labai padidinti slegiu, kad nebutum kaip karve ant ledo. Manau kuro sanaudus skirtumas bus tik tada jei skirtumas butu per 1bar, taip tai ko gero nelabai ka pritaupysi... AIsku tas 5 proc skirtumas pasijaustu tada, jei kelias butu labai lygus ir greitis butu tolygus, vaziuojant pavejui, bet vazinejant mieste, ar 2,5bar ar 2,4bar, nieko nepajusi.
Gale puciu 2.3 priekyje 2.2. optimalu
CitataPulkininkas parašė:
Tai kad, amortizatoriai gal labiau sugeria smugius, tenkančius kėbului? Pakabos detalėms, šarnyrams amortizatoriai gal turi mažiau įtakos...
Nelabai supratau tamstos poziurio i tai, kam reikalingi amortizatoriai...
Taip nuo minkstesniu padangu maziau vaziuokle byra nes padangos labiau absorbuoja smugius ir mazesnis kruvis tenka amortizatoriui o jau po to sarnyrams, sailentblokams, traukems...
CitataAtrodo, kažkur esu skaitęs, kad 10 % padidinus padangų slėgį, gaunam 5 % kuro ekonomijos. Įdomu, kaip yra ištikrųjų.
Tai gal padidinkim padangu slegi 200%- gausim 100% ekonomijos?
Pamirstate viena dalyka- kylant slegiui padangoje ji tampa vis apvalesne, panasi i dviracio, o tai reiskia kad prasteja sukibimas, valdomumas, padideja stabdymo kelias, padangos dilimas centrineje vietoje... Ir apskritai- kam mes perkam padangas, o ne vazinejames ant traukinio ratu? 100% kietumas... net pumpuoti nereikia... Del sukibimo, o ne del kuro taupymo...
Citatafennix parašė:
Nelabai supratau tamstos poziurio i tai, kam reikalingi amortizatoriai...
http://monitor.net.ru/forum/files/mcpherson_136.gif
CitataTai gal padidinkim padangu slegi 200%- gausim 100% ekonomijos?
Pamirstate viena dalyka- kylant slegiui padangoje ji tampa vis apvalesne, panasi i dviracio, o tai reiskia kad prasteja sukibimas, valdomumas, padideja stabdymo kelias, padangos dilimas centrineje vietoje... Ir apskritai- kam mes perkam padangas, o ne vazinejames ant traukinio ratu? 100% kietumas... net pumpuoti nereikia... Del sukibimo, o ne del kuro taupymo ...
O tu skaitei mano patį pirmąjį pranešimą?
Tikrai jaunatviškas maksimalizmas :) Juk aš klausiau praktinės patirties, norėčiau sužinoti kuris "aukso viduriukas" geresnis. O tu man teorijos apie 200% slėgį ir 100% kietumą :)
Manau aukso viduriuką ir nurodo gamintojas - optimalų variantą tam tikros masės automobiliui su jam skirtomis padangomis, o visa kita yra jau burtai, kai neturi ką veikt ;)
Citatakaktusas parašė:
Manau aukso viduriuką ir nurodo gamintojas - optimalų variantą tam tikros masės automobiliui su jam skirtomis padangomis, o visa kita yra jau burtai, kai neturi ką veikt ;)
+ 1
Citatakaktusas parašė:
Manau aukso viduriuką ir nurodo gamintojas
Panašiai ir aš galvoju, bet kol kas niekas negali paneigti ir tos nuomonės, kad viduriukas yra gamintojo nuoroda + 10 procentų :)
Citata...o visa kita yra jau burtai, kai neturi ką veikt ;)
Kažką veikti vistiek reikia :) Juk taip nebūna, kad nieko nebūtų :)
Na o burtų tai čia sunku įžvelgti. Yra teorija ir praktika :)
CitataPulkininkas parašė:
http://monitor.net.ru/forum/files/mcpherson_136.gif
Is paveiklselio kaip ir daugiau maziau matosi kad praktiskai visa smugine apkrova is rato yra vertikaliai i virsu- tiesiai i amortizatoriu... ar ne? pakabos elemetai tiesiog leidzia rato asiai judeti vertikaliai auksty zemyn ir nieko daugiau... aisku dalis jegos kliuva ir pakabai, bet ji tam ir skirta kad atlaikytu...o byra musu masinos todel kad keliai nepriziurimi, o ne padangos per kietos...
Feniksai, kai padangos nėra per kietos, važiuojant mūsų duobėtais keliais, jos dirba ir kaip amortizatoriai. Kuo labiau pripūstos padangos tuo mažiau jos amortizuoja ir labiau per duobes kenčia pakaba, jos šarnyrai.
Tai niekas nežino kaip yra iš tikrųjų? Tada ir toliau laikysiu priekyje 2,5, o gale -2,3.
rasot rasot gincyjate gincyjates.....o kur rezultatas?gal nebesvaikim cia kiekvienas kiek kas i savo padangas oro pripute..vienas uz kita protingesnis....tai jeigu yra nustatymai kiek oro turi buti padangose,tai ir puciam taip,jei kazkas daro kitaip,kazkas dar kitaip ir niekas per daug is esmes nesikeicia,tai nera cia ko tusciai diskutuot o dabar prskaiciau visa sita ilga rastliava galvojau kazkas naudingo ir idomaus bus,bet ziuriu tik besikartojantys paistalai...jei kam atrodo kitaip,tai perskaitykit dar karta viska nuo pradziu iki galo ir pamatysit....taigi siulymas mano,gal konkretizuokimes biski,ne tik cia bet ir kitose temose.....nes kartais nori atrast koki prasminga patarima kazkieno,tai reikia perskaityt kelis puslapius tos pacios rastliavos...nevarginkim nei saves nei kitu....
Oho! :)
Į ką pretenduoja trys šešetukai?
Į mokytoją, cenzorių, adminą, diktatorių ar neklystantį pranašą? :D:D:D
Siaip tai as is saves pastebejau, kad kazkaip tas slegis pasviruoja. Nedaug, bet laikas nuo laiko tikrai verta i degaline uzsukt ir pasimatuot. Ir kuro ekonomija, ir padangos ilgiau laikys. Gal tie vasaros tokie orai ir temperaturu svyravimai irgi savo dave.
CitataMemelis parašė:
Siaip tai as is saves pastebejau, kad kazkaip tas slegis pasviruoja. Nedaug, bet laikas nuo laiko tikrai verta i degaline uzsukt ir pasimatuot. Ir kuro ekonomija, ir padangos ilgiau laikys. Gal tie vasaros tokie orai ir temperaturu svyravimai irgi savo dave.
Visiškai teisingai, slėgį padangose rekomenduojama pasitikrinti kas dvi savaitės. Na bent kartą per mėnesį, tai tikrai reikia.
Degalinių manometrais patarčiau nepasitikėti. Neseniai įsigijau skaitmeninį manometrą, kuris rodo gana tiksliai. Įdomumo dėlei pamatavau slėgį su juo ir dviejose Lukoil degalinėse. Buvau labai nustebintas tokio netikslumo. Vienos degalinės manometras rodė 0,2 didesnį slėgį, o kitos 0,9 atmosferos mažesnį negu buvo iš tikrųjų.