Sveiki. Kazkaip isigyjau auto be manualu ir t.t. Siuo metu vasarines padangos stovi R15 185/65, o kokias padangs ziemai rekomenduoja gamintojas ir asmenine patirtis? Ar avensiui R15 195/65 nebus perdaug ziemai? Is ankto dekui uz atsakymus.
manualuose kažkaip neradau kokias rekomenduoja būtent žiemai, turi tik bendra rekomedaciją 195/60 tai vasara su tokiom varau, žiemą tiesiog aukštesnes užsidedu 195/65 ir viskas čiki
p.s. 195/65 rodo tikrą greitį kuriuo važiuoja auto, o nesumažintą kaip būtų pagal rekomendacines padangas...
Tai 195/65 nekabina arku, viskas ciki? Tikriausiai tada ir as ieskosiu sau 195/65 kazkaip greiciai ziema netokie ir dideli o aukstesnes padangos ziema vis pravazumui geriau manyciau. Dekui uz pagalba, bandysiu ieskotis tu padangu.
Jei jau vasara vazineji su 185/65 R15, tai toks pats ismatavimas tiks ir zieminem padangom. Pats "paveldejau" ziemines padangas 185/65 R15 ismatavimu. Be to, 185/65 R15 bus kiek pigiau nei 195/65, ypac jei planuojate pirkti naujas.
O kaip manul'e rekomenduotinos 195/60 gali rodyti pamazinta greiti, o 195/65 gera, tai nesupratau?
Ne padangos gi greiti rodo... :D baikit jus cia pasakas sekiot :D 195/60 ir 185/65 yra praktiskai identisko aukscio :) (185/65 yra 1.05% aukstesnes uz 195/60 bet turint omeny jog jos labiau issivercia i sonus sitas skirtumas yra nulinis :D ) Taigi jeigu spidometras vietoj 100 km/h rodys 99.5 km/h manau skirtumo nei jus nei policija nepastebes, ar ne?
Tai man kaip besilaikanciam leistino greicio tas isviso neaktualu. Tiesiog zinau kad ziema posparniuose susikaupia nemazai sniego, uzssalusio purvo ar ledo, todel ir idomu ar 195/65 nebus jau visai arti arku ir kabins pastoviai? Kita vertus noretusi aisku aukstesniu ratu, nes karteris pas avensiui tik is priekio ir tai vos vos plastmase pridengtas. O ziema tie bordiurai ir pusnys labai jau apgaulingi :D
Ziemai reikalingos siauresnes ir aukstesnes padangos.Vienareiksmiskai.
Keista, didesnis plotis reiskia didesni sukibimo plota ar ne? Na aisku su salyga kad ne 2.4 bar pripusta :D
Siaip is asmenines patirties 195/65 man asmeniskai visada buvo optimalus aukstis ir plotis. Su siaurom padangom sukibimas gal gersnis vaziuojant per trombuota sniega, bet per puru sniega ar purva geriau manau butu platesnes siek tiek.
cia ir yra esminis skirtumas. Jei tavo padangu plotis butu 700 o ne 200mm tada jo.. su tokiais viksrais galetum vaziuot letai bet per bet ka. Taciau siaura padanga visada tvirciau remiasi i kelia, ty sminga arciau jo o su placiomis tu tiesiog "akvaplanuoji" neliesdamas kelio pavirsiaus ;)
;) na tada lieka rekomenduojamas standartas 185/65 :) aukso viduriukas manau.
Citataazart parašė:
;) na tada lieka rekomenduojamas standartas 185/65 :) aukso viduriukas manau.
rekomenduojamas standartas yra 195/60, tiesiog žiemai pataria imt 185/65, dėlto kad per sniegą eitų geriau.
p.s. greitį lyginau tarp standarto ir 195/65 ir tai yra 10 km/h greičio skirtumas, kuris gaunasi toks kokį rodo radarai ir tavo spidometras...
as del tokios paklaidos driciau suabejoti..Nemazai laiko praleidau 4x4 offroad klube, viruodamas 4x4 varomas auto. Pirmu zingsniu standartines padangas mitsubishi pajero 235/75 R15 buvo pakeistos i 31x10.5 R15 AT/R-nes ir nei spidometras, nei navigacija niekada nerode tokio zymaus skirtumo, keista..
158 tema apie ta pati
Atleisk NNZ, bet tamsta si karta jau pasakas skiedi :)
195/60 ir 195/65 padangu dydis skiriasi tik 3.17% (cia ant 15" ratu)o tai reiskia kad jei nori jog susidarytu 10km/h skirtumas reikia vaziuot ~ 320 km/h... Kad ir koks kietas tavo Avensis- jis tokio greicio nepasieks :D
(Beje- galbut mes kalbam apie skirtingus ratlankius? :D nes 195/65 R18 padangos jau ~ 15% didesnes :D )
Beje truputis offtopic :D Ka tik nukeliau 7A-FE galva... vaizdas dziugina :)
Teisą sakant palaikau NNZ, 3 km tikrai skirsis automobilio greitis :)
3 km nera 10 :) ... aisku greitis skirsis :) kaip ir skirsis nuo skitrtingo slegio padangose
O aš visada galvojau, kad antras skaičius padangos išmatavimuose rodo jos aukštį... T.y. R15/195/60 - 60mm aukščio, o R15/195/65 - 65mm auščio. Išeitų, kad 65-60=5*2=10 mm, aukščių skirtumas tarp padangų 1 cm. Pataisykit jei klystu ir paaiškinkit kaip ten su tais aukščių sužymėjimais.
iemiau 185/65 vien del to kad gyvenu ne paciam mieste, ir pravarzumas visada geresnis su siuresnem ir aukstesnem, kodel nivos ratai 165/75 ir visas pusnis kaip pukelis pervaziuoja, o klimpsta dzipai su 3.0 varikliais bet padangos 235/60, padangos sitam dalyke daug reiskia :)
Na ir diskusija buvo uzvirusi:) . Stai teorija is patikimu saltiniu:
http://www.autos.lt/index.php?subj=readtopic&id=14
CitataUfO parašė:
O aš visada galvojau, kad antras skaičius padangos išmatavimuose rodo jos aukštį... T.y. R15/195/60 - 60mm aukščio, o R15/195/65 - 65mm auščio. Išeitų, kad 65-60=5*2=10 mm, aukščių skirtumas tarp padangų 1 cm. Pataisykit jei klystu ir paaiškinkit kaip ten su tais aukščių sužymėjimais.
Pirmas skaicius rodo padangos ploti milimetrais, atrasis rodo padangos auksti procentais nuo plocio
Taigi 185/50 padangu aukstis yra 92.5 mm o 275/50 aukstis yra 137.5 mm
trecias skaicius kaip zinia ratlankio skersmuo coliais
Pimas skaičius rodo padangos ploti mm, antras skaičius aukščio procentine išraiška priklausomai nuo padangos pločio ir trečias skaičius padangos vidini skersmenį coliais. Taigi kuo plotis didesnis tuo antras skaičius turi buti mažesnis kad padanga nesiremtu į arkas
Diskusijos kaip visada nukrypo :D:p
Klausiau pagrinde toyota avensis seimininku kokiu ismatavimu ziemines padangas jie asmeniskai pasirenka. Visi tie greiciai, sanaudos neesminiai dalykai. Ziema manau gritis vistiek ne tiek aktualus bus, o sanaudos nori nenori ir taip isaugs. :D
atleisk, neturiu avensiuko, bet pas mane 195/60 R15 ziemines padangos.. Norejau det 185/65, bet labai jau slyksciai atrodo ant placiu ratlankiu. o be to ir paciai padangai tai nebutu buve labai sveika.
Va butnt, apie ka ir as sneku. Dabar stovi pas maniski 185/65 R15 padangos, bet vaizdas ziaurus. Tokie atstumai tarp padangos ir sparno, kad vaizdas lyg tie ratlankiai R13 :D Anksciau lengvosiom visada bandziau gauti 195/65 ziemines ir 205/60 vasarines. Aukso viduriukas.
fennix kai išlipsi iš teorijos samprotavimų ir pabandysi kaip tai atrodo su radaru ir realioj situacijoj tada man galėsi sakyt, kad aųš nusisšneku, kitu atveju, teorinius paskaičiavimus gali tik bobutėm pasakot.
p.s. dar teoretikams pamastymui (http://www.federaltire.com/en/images/datasheet/size_spec/spec595.html) ir taip yra su visais gamintojais..
aš užsidėjau 175/70 r14 ant savo carinkos, važiuoja puikiai, kol ant dugno nepasikabina, o išvaizda man nesvarbu, ne pas mergas važiuoju, o laukus matuoti :)
Ziemines 185/65 R15 geriau deti ant skardinio standartinio ratlankio, kurio plotis 6" (jei neklystu). Galima dar uzsideti kalpokus (ju yra siais laikais visokiu pirkti), kad vaizdas padoresnis butu. Ir tada visai normaliai ziurisi 185 plocio padangos. Aisku, vasarines 195/60 R15 ant originaliu TOYOTA lietnyku ziurisi kur kas geriau, bet ziema juk reikia ziureti praktiskumo. Kas gi ten ziurineja i kazkokius plysius tarp rato ir sparno? Jei jau taip svarbi kazkam estetika, tai dekit rekomenduojamus 195/60 ir nereikes sukti galvos.
As visada dedu kokias rekomenduoja gamintojas. Zinau, kad siauresnes ziema geriau, bet taip nezaidziu. Tada ramus ir del spidometro, ir del posparniu.
nukreipsiu tema kita linkme ir paklausiu apie gamintojus. Kurio gamintojo padangas naudojat, kodel tokias pasirinkote, ir kokie atsiliepimai? :)
pas mene dygliuotos nokian (modelio nepamenu) padangomis esu patenkintas-lipa betkur kol "pepasikaria "ant dugno. As asmeniskai tik uz dygliuotas padangas. tematau vieinteli ju minusa, kad nebetkur nuvaziuosi. pvz latvija:)
Citatagisas parašė:
nukreipsiu tema kita linkme ir paklausiu apie gamintojus. Kurio gamintojo padangas naudojat, kodel tokias pasirinkote, ir kokie atsiliepimai? :)
pas mene dygliuotos nokian (modelio nepamenu) padangomis esu patenkintas-lipa betkur kol "pepasikaria "ant dugno. As asmeniskai tik uz dygliuotas padangas. tematau vieinteli ju minusa, kad nebetkur nuvaziuosi. pvz latvija:)
Gal su dygliais i Lenkija nenuvaziuosi, o ne i Latvija?
Na apsizioplinau..Siandien patikrinau - 195/60 vasarines stovi. Tai desiu 195/65 zieines ir ko gero ziuresi is dygliuotu, nes sia ziema ziauriai salta zada su daug sniego.
Citatabladas parašė:
Citatagisas parašė:
nukreipsiu tema kita linkme ir paklausiu apie gamintojus. Kurio gamintojo padangas naudojat, kodel tokias pasirinkote, ir kokie atsiliepimai? :)
pas mene dygliuotos nokian (modelio nepamenu) padangomis esu patenkintas-lipa betkur kol "pepasikaria "ant dugno. As asmeniskai tik uz dygliuotas padangas. tematau vieinteli ju minusa, kad nebetkur nuvaziuosi. pvz latvija:)
Gal su dygliais i Lenkija nenuvaziuosi, o ne i Latvija?
taip suklydau. Daznai tenka vazineti kaimo keliais kurie nera barstomi, tik nustumiamas sniegas, tai sios padangos nepamainomas daiktas:)
azart atsargiai su dygliuotom, nes vistiek aš taip suprantu tu ne vieną sezoną jas naudosi, tai jei Lietuva prims įstatymą dėl dygliuotų panakinimo tai reiks vėl komplektą pirkt arba dyglius išiminėt...
susisiekimo ministas garantavo, kad tokio istatymo tikrai nebus. as juo tikiu :D jei sugebetu priimti toki absurdiska istatyma, tada nei kiek nenustebciau jei sugalvotu ir saugos dirzus panaikinti...
nu kažkada Kubilius ir garantavo, kad krizės nėra, tai kaip čia pasakius nei vienu ten netikiu, va užsakys padangistai lobistus kai prisipirks dygliuotų visi, kad jų negalima naudot ir vėl užpirkinės. Tikėkimes gisas, kad tavo teisybė bus.
Na ziuesime, bandysime. Nes praeita ziema ziauriai truko dygliu, teko padangas iki 1.4-1.5 bar nuleisti kad galima butu zmogiskai pajudeti is vietos.
Na kas del dygliuotu padangu, tai jos niekam tike, tik kelius gadina ir komfortas nuo ju kencia, paprastos ziemines kur kas geresnes, o jei vaziuot nemoki, tada grandines geriau uzsidek. Bet cia ne ta tema jei nepastebejot.
Nzn ar rasi cia padangas, bet as is cia pirkau (padangos123.lt). Rimtesne firma nei kokia egzotika, kurioj bobubes sedi, ir para laiko reikia laukti kol i klausimus atsakys.
CitataAurimas parašė:
Na kas del dygliuotu padangu, tai jos niekam tike, tik kelius gadina ir komfortas nuo ju kencia, paprastos ziemines kur kas geresnes, o jei vaziuot nemoki, tada grandines geriau uzsidek. Bet cia ne ta tema jei nepastebejot.
Nzn ar rasi cia padangas, bet as is cia pirkau (padangos123.lt). Rimtesne firma nei kokia egzotika, kurioj bobubes sedi, ir para laiko reikia laukti kol i klausimus atsakys.
na as taip kategoriskai ju nepeikciau. ziurint kur vazineji, jei visa laika maliesi mieste ant slapio sniego tai aisku geriau paprastos ziemines spadangos, bet ant ledo kazin, turejau paprastas, dabar turiu dygliuotas- tikrai atgal nekeisciau
CitataAurimas parašė:
Na kas del dygliuotu padangu, tai jos niekam tike, tik kelius gadina ir komfortas nuo ju kencia, paprastos ziemines kur kas geresnes, o jei vaziuot nemoki, tada grandines geriau uzsidek. [/u]
Na labai jau kategoriskas atsakymas sakyciau :o Vazinejau as ir Karpatuose su grandinem, vazinejau ir Ladogoje su MT ir AT/R padangomis, ir ne tik su lengvaja technika vienu tiltu varoma :) , ir ne tik paprastais keliais :D Tad vairavimo igudziu tiek ekstremaliom tiek kasdieninem salygom siek tiek turiu. Dygliai yra didelis pranasumas...tik aisku tam tikroje vietoje, kaip ir grandines beje ;) Tad kategoriskumas cia matyt nevietoje. Viskas priklauso nuo eksploatavimo salygu. Savaime suprantama kad su lietuviskos ziemos ypatumais miesto rezimu dygliai mazai suteikia pransumu ir daugiau nepatogumu (komforto stygius, padidejes triuksmingumas ir pan.) taciau naudojant auto uzmiescio ar kaimo keliukais jie tiesiog idealus.
CitataNNZ parašė:
nu kažkada Kubilius ir garantavo, kad krizės nėra, tai kaip čia pasakius nei vienu ten netikiu, va užsakys padangistai lobistus kai prisipirks dygliuotų visi, kad jų negalima naudot ir vėl užpirkinės. Tikėkimes gisas, kad tavo teisybė bus.
Truputį maišai su Kirkilu ;)
Sveiki, gal klubieciai gali informuoti,kaip apziurint padanga suzinoti jos pagaminimo metus? Girdejau lyg pagal kazkokius kodus?
ant padango turi būt parašyta DOT ir tada pirmi du skaičiai savaitė kada pagaminta kiti 2 metai kada pagaminta.
Pagaminimo data nurodoma kaip ir ant kitu prekiu.
radau toki straipsni gal kam nors bus naudinga.
Kokios būna žieminės padangos?
Visas žiemines padangas galima suskirstyti į:
•Dygliuotas (arba dygliuojamas);
•,,Minkšto mišinio" (arba ,,Skandinaviško" tipo);
•,,Kieto mišinio".
Dygliuotos padangos
Puikus sukibimas su apledėjusia kelio danga yra neabejotinas dygliuotų padangų pranašumas, kurį galima įvardinti - ne mažiau kaip 10 metrų trumpesnis stabdymo kelias. Tiek automobilio su dygliuotomis padangomis stabdymo kelias yra trumpesnis lyginant su ,,minkšto" mišinio ar ,,kieto" mišinio padangomis. Šis skirtumas gaunamas stabdant 50 km/h greičiu važiuojantį automobilį iki visiško sustojimo.
Padangų dygliai padeda valdyti automobilį posūkiuose. Taupantiems galima pridurti, kad dygliuotas padangas eksploatuosite bent sezonu ilgiau nei nedygliuotas.
Nepaisant akivaizdžių privalumų esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms žiemą, dygliuotų padangų naudojimas daugelyje šalių yra apribotas. Lietuvoje taip pat diskutuojama dėl dygliuotų padangų naudojimo tikslingumo. Taip yra dėl to kad, nesant ledo ar privažinėto sniego dangos dygliuotos padangos ardo kelio dangą, yra ženkliai triukšmingesnės lyginant su kitų tipų padangomis bei mažiau efektyvios lyginant su ,,kieto" mišinio padangomis stabdant esant šlapiai asfalto dangai.
Dygliuotas padangas siūlytume rinktis jei daugiau važinėjate prastai valomais keliais bei neplanuojate važiuoti į Vakarų Europos šalis, kur naudoti dygliuotas padangas draudžiama.
Taip pat dygliuotos padangos geras pasirinkimas pradedantiems vairuotojams, nes jų ,,elgesys" labiausiai prognozuojamas, besikeičiant vairavimo sąlygoms.
Nerekomenduojame naudoti dygliuotų padangų, jei planuojate didžiąją laiko dalį važinėti mieste, kur gerai valomos kelių dangos.
Popupliariausios dygliuotos (dygliuojamos) padangos: Gislaved Nord Frost, Pirelli Carving, Goodyear Extreme, Nokian Hakapelita, Hankook W409, Barum Norpolaris ir kt.
Dygliuojamos, bet be dyglių
Kai kurių modelių dygliuojamas padangas tam tikrais atvejais, kai dyglių naudojimas nėra galimas (pvz.: vykstama į Vakarų Europos šalis), o reikalingas geras padangos pravažumas per sniegą, siūlome naudoti dygliavimui skirtas, tačiau nesudygliuotas padangas ir išnaudoti dygliuojamose padangose pritaikytus konstrukcinius sprendimus padangų pravažumui padidinti (pvz.: dygliuojamose padangose esanti stati šoninė protektoriaus briauna).
(a) ,,Minkšto mišinio" (arba ,,Skandinaviško" tipo) padangos
Šio tipo padangos buvo sukurtos naudoti išimtinai Skandinavijoje kaip alternatyva dygliuotoms padangoms, tačiau per keletą metų paplito ir kitų šalių rinkose, taip pat ir Lietuvoje. Šio tipo padangos yra mažiau triukšmingos, gerai sukimba su snieguota bei apledijusia kelio danga, komfortiškesnės, palyginus su ,,kieto" mišinio padangomis. Tačiau reikia akcentuoti, kad šio tipo padangos skirtos eksploatuoti esant žemai oro temperatūrai (-10oC ir žemiau) bei esant apledėjusiai ar sniegu padengtai kelio dangai. Lietuviškos žiemos ne visada yra tokios atšiaurios kaip Skandinavijoje, o esant ,,švelnioms" žiemoms pasireiškia ,,minkšto" mišinio padangų trūkumai. Pats akivaizdžiausias, tai automobilio nestabilumas, važiuojant didesniu greičiu (60 km/h ir greičiau) bei ilgas stabdymo kelias, esant teigiamai temperatūrai ir sausam ar šlapiam asfaltui. Šie trūkumai ypač pasireiškia ,,minkšto" mišinio padangas naudojant ant sunkesnių ir galingesnių automobilių su ABS įranga. ,,Minkšto" mišinio padangų ,,elgesys" smarkiai kinta keičiantis oro sąlygoms ir kelio dangai. Dėl šios priežasties nerekomenduotume ,,minkšto" mišinio padangų pradedantiesiems vairuotojams.
Svarbu. ,,Minkšto" mišinio padangų kategoriškai negalima naudoti vasarą! Automobilio su ,,minkšto" mišinio padangomis stabdymo kelias dėl minkštos gumos mišinio bei smulkiai supjaustyto protektoriaus bus beveik dvigubai ilgesnis nei automobilio su vasarinėmis padangomis.
Popupliariausios ,,minkšto" mišinio padangos: Continental ContiVikingContact 5, Bridgestone Blizzak Nordic, Dunlop Graspic, Goodyear Ice Navy, Nokian RSI, Hankook W605, Gislaved Soft Frost ir kt.
b ,,Kieto mišinio" padangos
Tai yra Europoje dažniausiai naudojamas padangų tipas. Dažnai vairuotojai klaidingai mano, kad ,,kieto" mišinio padangos yra tokios kietos kaip vasarinės. Šio tipo padangos tai tradicinės, nuo seno visoje Europoje naudojamos padangos. Atsiradus ,,minkšto" mišinio padangoms pradėta padangas skirstyti pagal mišinio kietumą dėl skirtingų šių padangų savybių. ,,Kieto" mišinio padangų privalumai: geras sukibimas, esant šlapiai ar šlapiu sniegu padengtai kelio dangai, geras automobilio valdymas bei stabilumas, važiuojant dideliais greičiais (pvz.: važiuojant magistraliniais keliais). Pagrindinis šių padangų trukumas - nepakankamas sukimas su apledijusia kelio danga. Galiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų itin atidžiai rinktis ,,kieto" mišinio padangas,-tikslinga paprašyti pardavėjų rekomenduoti ,,minkščiausias iš kietų" (tikėtina, kad jei padangos yra ,, per kietos" galiniai automobilio ratai pajudant iš vietos prasisuks dėl per menko sukibimo su kelio danga).
,,Kieto" mišinio padangas rekomenduotume dažnai važinėjantiems gerai valomais keliais, (vairuojantiems miestuose, greitkeliuose). Esant plikledžiui reiktų vairuoti itin atsargiai, ypač įvažiuojant į sankryžą.
,,Kieto" mišinio padangų pasirinkimas yra labai didelis. Jas galima suskirstyti į tris grupes: Standartinės (Standart performance), HP (High Performance) ir UHP (Ultra High performance). Taip šios padangos skirstomos dėl jų skirtingos paskirties:
•Standartinės padangos skirtos mažiems ir vidutinio dydžio automobiliams ir paprastai šių padangų greičio indeksas yra ne didesnis nei ,,T" (190 km/h);
•HP padangos skirtos vidutinio dydžio automobiliams. Šių padangų greičio indeksas yra ne didesnis nei ,,H" (210 km/h);
•UHP padangos dideliem ir galingiem automobiliams. Šių padangų greičio indeksas yra ne mažesnis nei ,,V" (240 km/h).
Skirtingos paskirties padangos skiriasi vidine struktūra, protektoriaus mišiniais. Kai kurie gamintojai kiekvienai kategorijai gamina skirtingus protektoriaus raštus. Gamintojas Michelin turi kiekvienai kategorijai po atskirą modelį:
•Standartinės Michelin Alpin A3;•HP Michelin Primacy Alpin PA3;•UHP Michelin Pilot Alpin PA3.,,Kieto" mišinio padangų pasiūla yra labai didelė. Pasitaiko tikrai nesėkmingų bei Lietuvos klimatinėms sąlygoms netinkamų šio tipo padangų modelių, todėl renkantis nevenkite pasikonsultuoti su pardavėju.
Popupliariausios ,,kieto" mišinio padangos: Continental TS830, Bridgestone LM 25, Goodyear UG7+, Nokian WR, Hankook W440 Hankook W300, Gislaved EuroFrost ir kt.
Rinktis platesnes ar siauresnes padangas?
Padangos protektoriaus kontaktinio ploto forma turi didelę reikšmę padangos savybėms. Plačios žemo profilio padangos (,,UHP" padangos) turi platesnį kontaktinio ploto atspaudą nei siauros standartinės padangos, todėl plačios padangos geriau valdomos posūkiuose, turi geresnį sukibimą su sausa kelio danga. Tačiau plačios padangos blogiau išstumia vandenį (žiemą- pažliugusį sniegą). Dažniausiai siauresnės ir aukštesnio profilio padangos yra pigesnės nei plačios žemo profilio padangos.
Þiemines padangas rekomenduojama rinktis kuo siauresnes - atsižvelgiant į gamintojų rekomenduojamus matmenis
Kada žiemines padangas reiktų keisti naujomis?
Padangas naujomis reiktų keisti, jei senosios padangos turi pažeidimų, gumbų ar padangų protektoriaus gylis neatitinka rekomenduojamų ar minimalių protektoriaus gylio reikšmių. Priminsime, kad rekomenduojamas žieminių padangų gylis lengviesiems automobiliams yra 4-5 mm, o minimalus, reikalaujamas kelių eismo taisyklėse, ne mažesnis kaip 3 mm.
Pateikiame paprastą būdą kaip kiekvienas vairuotojas be jokių specialių prietaisų gali pasitikrinti padangos protektoriaus gylį pasinaudojant 2 litų moneta. Jei monetą įdėjus į giliausią padangos protektoriaus vietą lieka matomas išorinis (geltonas) monetos žiedas(žiūrėti į paveikslėlį žemiau), tai reiktų keisti žiemines padangas naujomis.
* Raportuoti apie šį pranešimą
* Atsakyti cituojant
Apie padangas
Standartinė Runce » Ket Lap 05, 2009 5:19 am
Kokios būna žieminės padangos?
Visas žiemines padangas galima suskirstyti į:
•Dygliuotas (arba dygliuojamas);
•,,Minkšto mišinio" (arba ,,Skandinaviško" tipo);
•,,Kieto mišinio".
Dygliuotos padangos
Puikus sukibimas su apledėjusia kelio danga yra neabejotinas dygliuotų padangų pranašumas, kurį galima įvardinti - ne mažiau kaip 10 metrų trumpesnis stabdymo kelias. Tiek automobilio su dygliuotomis padangomis stabdymo kelias yra trumpesnis lyginant su ,,minkšto" mišinio ar ,,kieto" mišinio padangomis. Šis skirtumas gaunamas stabdant 50 km/h greičiu važiuojantį automobilį iki visiško sustojimo.
Padangų dygliai padeda valdyti automobilį posūkiuose. Taupantiems galima pridurti, kad dygliuotas padangas eksploatuosite bent sezonu ilgiau nei nedygliuotas.
Nepaisant akivaizdžių privalumų esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms žiemą, dygliuotų padangų naudojimas daugelyje šalių yra apribotas. Lietuvoje taip pat diskutuojama dėl dygliuotų padangų naudojimo tikslingumo. Taip yra dėl to kad, nesant ledo ar privažinėto sniego dangos dygliuotos padangos ardo kelio dangą, yra ženkliai triukšmingesnės lyginant su kitų tipų padangomis bei mažiau efektyvios lyginant su ,,kieto" mišinio padangomis stabdant esant šlapiai asfalto dangai.
Dygliuotas padangas siūlytume rinktis jei daugiau važinėjate prastai valomais keliais bei neplanuojate važiuoti į Vakarų Europos šalis, kur naudoti dygliuotas padangas draudžiama.
Taip pat dygliuotos padangos geras pasirinkimas pradedantiems vairuotojams, nes jų ,,elgesys" labiausiai prognozuojamas, besikeičiant vairavimo sąlygoms.
Nerekomenduojame naudoti dygliuotų padangų, jei planuojate didžiąją laiko dalį važinėti mieste, kur gerai valomos kelių dangos.
Popupliariausios dygliuotos (dygliuojamos) padangos: Gislaved Nord Frost, Pirelli Carving, Goodyear Extreme, Nokian Hakapelita, Hankook W409, Barum Norpolaris ir kt.
Dygliuojamos, bet be dyglių
Kai kurių modelių dygliuojamas padangas tam tikrais atvejais, kai dyglių naudojimas nėra galimas (pvz.: vykstama į Vakarų Europos šalis), o reikalingas geras padangos pravažumas per sniegą, siūlome naudoti dygliavimui skirtas, tačiau nesudygliuotas padangas ir išnaudoti dygliuojamose padangose pritaikytus konstrukcinius sprendimus padangų pravažumui padidinti (pvz.: dygliuojamose padangose esanti stati šoninė protektoriaus briauna).
(a) ,,Minkšto mišinio" (arba ,,Skandinaviško" tipo) padangos
Šio tipo padangos buvo sukurtos naudoti išimtinai Skandinavijoje kaip alternatyva dygliuotoms padangoms, tačiau per keletą metų paplito ir kitų šalių rinkose, taip pat ir Lietuvoje. Šio tipo padangos yra mažiau triukšmingos, gerai sukimba su snieguota bei apledijusia kelio danga, komfortiškesnės, palyginus su ,,kieto" mišinio padangomis. Tačiau reikia akcentuoti, kad šio tipo padangos skirtos eksploatuoti esant žemai oro temperatūrai (-10oC ir žemiau) bei esant apledėjusiai ar sniegu padengtai kelio dangai. Lietuviškos žiemos ne visada yra tokios atšiaurios kaip Skandinavijoje, o esant ,,švelnioms" žiemoms pasireiškia ,,minkšto" mišinio padangų trūkumai. Pats akivaizdžiausias, tai automobilio nestabilumas, važiuojant didesniu greičiu (60 km/h ir greičiau) bei ilgas stabdymo kelias, esant teigiamai temperatūrai ir sausam ar šlapiam asfaltui. Šie trūkumai ypač pasireiškia ,,minkšto" mišinio padangas naudojant ant sunkesnių ir galingesnių automobilių su ABS įranga. ,,Minkšto" mišinio padangų ,,elgesys" smarkiai kinta keičiantis oro sąlygoms ir kelio dangai. Dėl šios priežasties nerekomenduotume ,,minkšto" mišinio padangų pradedantiesiems vairuotojams.
Svarbu. ,,Minkšto" mišinio padangų kategoriškai negalima naudoti vasarą! Automobilio su ,,minkšto" mišinio padangomis stabdymo kelias dėl minkštos gumos mišinio bei smulkiai supjaustyto protektoriaus bus beveik dvigubai ilgesnis nei automobilio su vasarinėmis padangomis.
Popupliariausios ,,minkšto" mišinio padangos: Continental ContiVikingContact 5, Bridgestone Blizzak Nordic, Dunlop Graspic, Goodyear Ice Navy, Nokian RSI, Hankook W605, Gislaved Soft Frost ir kt.
(b) ,,Kieto mišinio" padangos
Tai yra Europoje dažniausiai naudojamas padangų tipas. Dažnai vairuotojai klaidingai mano, kad ,,kieto" mišinio padangos yra tokios kietos kaip vasarinės. Šio tipo padangos tai tradicinės, nuo seno visoje Europoje naudojamos padangos. Atsiradus ,,minkšto" mišinio padangoms pradėta padangas skirstyti pagal mišinio kietumą dėl skirtingų šių padangų savybių. ,,Kieto" mišinio padangų privalumai: geras sukibimas, esant šlapiai ar šlapiu sniegu padengtai kelio dangai, geras automobilio valdymas bei stabilumas, važiuojant dideliais greičiais (pvz.: važiuojant magistraliniais keliais). Pagrindinis šių padangų trukumas - nepakankamas sukimas su apledijusia kelio danga. Galiniais ratais varomų automobilių savininkai turėtų itin atidžiai rinktis ,,kieto" mišinio padangas,-tikslinga paprašyti pardavėjų rekomenduoti ,,minkščiausias iš kietų" (tikėtina, kad jei padangos yra ,, per kietos" galiniai automobilio ratai pajudant iš vietos prasisuks dėl per menko sukibimo su kelio danga).
,,Kieto" mišinio padangas rekomenduotume dažnai važinėjantiems gerai valomais keliais, (vairuojantiems miestuose, greitkeliuose). Esant plikledžiui reiktų vairuoti itin atsargiai, ypač įvažiuojant į sankryžą.
,,Kieto" mišinio padangų pasirinkimas yra labai didelis. Jas galima suskirstyti į tris grupes: Standartinės (Standart performance), HP (High Performance) ir UHP (Ultra High performance). Taip šios padangos skirstomos dėl jų skirtingos paskirties:
•Standartinės padangos skirtos mažiems ir vidutinio dydžio automobiliams ir paprastai šių padangų greičio indeksas yra ne didesnis nei ,,T" (190 km/h);
•HP padangos skirtos vidutinio dydžio automobiliams. Šių padangų greičio indeksas yra ne didesnis nei ,,H" (210 km/h);
•UHP padangos dideliem ir galingiem automobiliams. Šių padangų greičio indeksas yra ne mažesnis nei ,,V" (240 km/h).
Skirtingos paskirties padangos skiriasi vidine struktūra, protektoriaus mišiniais. Kai kurie gamintojai kiekvienai kategorijai gamina skirtingus protektoriaus raštus. Gamintojas Michelin turi kiekvienai kategorijai po atskirą modelį:
•Standartinės Michelin Alpin A3;•HP Michelin Primacy Alpin PA3;•UHP Michelin Pilot Alpin PA3.,,Kieto" mišinio padangų pasiūla yra labai didelė. Pasitaiko tikrai nesėkmingų bei Lietuvos klimatinėms sąlygoms netinkamų šio tipo padangų modelių, todėl renkantis nevenkite pasikonsultuoti su pardavėju.
Popupliariausios ,,kieto" mišinio padangos: Continental TS830, Bridgestone LM 25, Goodyear UG7+, Nokian WR, Hankook W440 Hankook W300, Gislaved EuroFrost ir kt.
Rinktis platesnes ar siauresnes padangas?
Padangos protektoriaus kontaktinio ploto forma turi didelę reikšmę padangos savybėms. Plačios žemo profilio padangos (,,UHP" padangos) turi platesnį kontaktinio ploto atspaudą nei siauros standartinės padangos, todėl plačios padangos geriau valdomos posūkiuose, turi geresnį sukibimą su sausa kelio danga. Tačiau plačios padangos blogiau išstumia vandenį (žiemą- pažliugusį sniegą). Dažniausiai siauresnės ir aukštesnio profilio padangos yra pigesnės nei plačios žemo profilio padangos.
Þiemines padangas rekomenduojama rinktis kuo siauresnes - atsižvelgiant į gamintojų rekomenduojamus matmenis
Kada žiemines padangas reiktų keisti naujomis?
Padangas naujomis reiktų keisti, jei senosios padangos turi pažeidimų, gumbų ar padangų protektoriaus gylis neatitinka rekomenduojamų ar minimalių protektoriaus gylio reikšmių. Priminsime, kad rekomenduojamas žieminių padangų gylis lengviesiems automobiliams yra 4-5 mm, o minimalus, reikalaujamas kelių eismo taisyklėse, ne mažesnis kaip 3 mm.
Pateikiame paprastą būdą kaip kiekvienas vairuotojas be jokių specialių prietaisų gali pasitikrinti padangos protektoriaus gylį pasinaudojant 2 litų moneta. Jei monetą įdėjus į giliausią padangos protektoriaus vietą lieka matomas išorinis (geltonas) monetos žiedas(žiūrėti į paveikslėlį žemiau), tai reiktų keisti žiemines padangas naujomis.
Paveikslėlis
Kai kurios žieminės padangos turi protektoriaus nudilimo indikatorius, kurie susilygina su protektoriumi esant 4 mm protektoriaus gyliui. Tokie indikatoriai žymimi snaigės simboliu. Tai rekomenduojamas minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis.
(https://www.toyotaclub.lt/forumas/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.part.lt%2Fimg%2F75a61690a080ea1b2bbe30092b5de6e4287.jpg&hash=0055ac7d9f7cfd6538301586fcb40f74a213c3bc) (http://www.part.lt/perziura/75a61690a080ea1b2bbe30092b5de6e4287.jpg)
Padangu zymejimas
(https://www.toyotaclub.lt/forumas/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.part.lt%2Fimg%2Ffce36623d1051591c63079a8ef0bdc08376.jpg&hash=03843db3833b3dbf65cacd12ce0502d39f018078) (http://www.part.lt/perziura/fce36623d1051591c63079a8ef0bdc08376.jpg)
1. 205/55 R16 91V
205 - padangos plotis mm
55 - padangos aukštis išreikštas % nuo pločio (aukštis lygus 55% nuo pločio 205 mm,=112,75mm)
R - nurodo, kad padangos konstrukcija radialinė
16 - padangos diametras coliais
91V - maksimalūs greičio ir apkrovos indeksai, nurodantys, kokiu maksimaliu greičiu ir su kokia maksimalia apkrova padangą galima eksploatuoti.
Toliau gali sekti tokie papildomi žymėjimai:
Reinforced, arba RF, arba Extra Load, arba XL- žymi, kad padangos karkasas yra papildomai sustiprintas.
M+S (Mud+Snow)- žymi, kad padanga skirta naudoti šaltuoju metų periodu, taip pat, kad jos protektorius yra padidinto pravažumo.
Paveikslėlispažymi, kad padanga skirta eksploatuoti žiemos sąlygomis.
2. SSR - (Self Support Tire) - žymi, kad tai yra RunFlat tipo padanga, galinti be oro važiuoti iki 80 km/h greičiu iki 80 km atstumą. Kiti gamintojai naudoja kitokius žymėjimus (HRS, SST, EMT, ROF ir kt.)
3. TUBELESS - Þymi, kad padanga yra nekamerinė.
4. E4 - ir po to sekantis sertifikato numeris žymi, kad padanga sertifikuota pagal ECE keliamus reikalavimus.
5. 0227293
6. 2207 - Gamybos data. Pirmi du skaičiai reiškia metų savaitę, o paskutiniai du - metus.
7. DOT - JAV transporto departamento santrumpa.
8. TWI - Protektoriaus nudilimo indikatorius(Tread Wear Indicator). Ties tomis vietomis, kur yra šis simbolis, centrinėje protektoriaus dalyje yra protektoriaus nudilimo indikatorius. Kai indikatoriaus ir protektoriaus aukščiai susilygina, reiškia, kad protektoriaus gylis yra mažesnis nei 1,6 mm ir kad padanga netinkama eksploatuoti net ir vasarą.
9. MADE IN... - Padangos kilmės šalis
Padangų amžius
Gamybos data yra nurodoma ant kiekvienos padangos. Padangų gamybos datą žymi paskutiniai 4 skaičiai, einantis po užrašo ,,DOT". Pirmi du skaičiai nuo galo reiškia gamybos metus, 3- ias ir 4- as- pagaminimo savaitę. Nuotraukoje pavaizduota padanga pagaminta 2004 metų 16-tą metų savaitę.
Bėgant laikui padangų savybės prastėja. Nėra tyrimų, kurie parodytų kiek % pablogėja konkretaus modelio padangos sukibimas tarkim po 5 metų. Padangų gamintojai gana nekonkrečiai apibrėžia padangų tinkamumo naudoti terminą, akcentuodami, kad labai daug kas priklauso nuo padangų eksploatavimo bei sandėliavimo sąlygų. Tačiau nurodoma, kad maksimalus padangų realizavimo terminas yra 5 metai, eksploatavimo terminas- 10 metų. Taigi po 10 metų padangą reiktų utilizuoti, net jei protektoriaus gylis dar yra pakankamas.
Skirtingos padangos sensta nevienodai greitai. Lengvajam komerciniam automobiliui skirta padanga sensta lėčiau nei standartinė ,,T" greičio indekso lengvojo automobilio padanga, o pastaroji sensta žymiai lėčiau nei Formulės 1 varžyboms skirta padanga.
(https://www.toyotaclub.lt/forumas/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.part.lt%2Fimg%2Fb2f94acfb3633257e0c38fdaeebf6ca5492.jpg&hash=4649f849a45e4d64e999a665a414af55f5146141) (http://www.part.lt/perziura/b2f94acfb3633257e0c38fdaeebf6ca5492.jpg)
Kaip sužinoti kokio matmens padangos tinkamos Jūsų automobiliui?
Automobilio gamintojo rekomenduojamų padangų matmenis galite sužinoti žvilgterėję į automobilio techninio aptarnavimo vadovą. Taip pat padangų matmenys būna užrašyti ant automobilyje esančio lipduko, kuris klijuojamas ant priekinių durelių atramos, ant kuro bako vidinės pusės arba ant daiktadėžės vidinės pusės
Keisti vieną padangą, dvi, o gal visas?
Apsisprendžiant reikėtų žinoti, kad:
•Visos automobilio padangos turi atitikti minimalius kelių eismo taisyklėse nurodytus reikalavimus.
•Visos automobilio padangos privalo būti maksimaliai identiškos pagal greičio indeksus, protektoriaus raštą bei sukibimą su keliu.
Jei dėl tam tikrų priežasčių reikia keisti vieną padangą, naujoji padanga turi būti to paties gamintojo, protektoriaus rašto, greičio bei apkrovos indekso, kaip ir senoji. Taip pat, jei reikia keisti vieną padangą, tikslinga įvertinti greta (ant tos pačios ašies) esančios padangos protektoriaus gylį. Jei greta esančios padangos protektoriaus gylis yra artimas minimaliam, tikslinga įsigyti dvi naujas padangas. Tokia rekomendacija grindžiamą tuo, kad nudilusios ir naujos padangos sukibimas su keliu ženkliai skiriasi, be to nauja padanga yra apkraunama labiau, taigi ji dėvisi ženkliai sparčiau.
Jei dvi vienos ašies padangos nudilusios labiau nei kitos dvi, rekomenduojama rinktis 2 naujas to paties gamintojo, modelio padangas, kaip ir naudojamos ant kitos ašies. Nedarykite klaidos ir nemontuokite ant skirtingų automobilio ašių skirtingų tipų padangų (pvz.: ant vienos ašies dygliuotų, o ant kitos nedygliuotų). Dėl skirtingo padangų sukibimo automobilis taps sunkiai valdomas, ypač slidžiame kelyje. Pageidautina, kad visos 4 padangos turi būti vienodo tipo (visos dygliuotos arba visos nedygliuotos ,,kieto" mišinio arba ,,minkšto" mišinio). Naujas padangas reiktų montuoti ant galinės ašies. Tai rekomenduojama siekiant išvengti akvaplanavimo- plono vandens sluoksnio atsiradimo tarp padangos ir kelio ko pasėkoje prarandama automobilio kontrolė. Jei akvaplanavimas įvyksta dėl nepakankamo vandens išstūmimo iš po priekinės automobilio ašies, prasisuka priekiniai automobilio ratai. Tokiu atveju automobilis lieka stabilus arba jį galima stabilizuoti vairo pagalba. Sumažinus greitį, automobilis vėl atgauna sukibimą su keliu. Kai akvaplanavimas įvyksta galinėje ašyje, automobilio galinė dalis pradeda slysti šonu, o automobilį stabilizuoti tokiu atveju yra sudėtinga. Staigus automobilio stabdymas gali dar pabloginti situaciją.
Jei visos padangos yra nudilusios vienodai, galite rinktis Jums tinkančias 4 naujas padangas.
Reiktų turėti vieną padangų komplektą ar du?
Galime atsakyti vienareikšmiškai, kad reikalingi du padangų komplektai-vienas žiemai, kitas vasarai. Ir tai nėra pardavėjų ar gamintojų triukas, siekiant padidinti pardavimus. Gyvename krašte, kur metų bėgyje temperatūra svyruoja nuo +30O iki-30O ir nėra tokių universalių padangų, kurios užtikrintų saugų vairavimą, esant tokiam temperatūrų bei klimatinių sąlygų skirtumui.
Daug kas apsigauna naudodami tik M+S ženklu pažymėtas padangas, taip vadinamas universalias padangas. Tokio tipo padangos yra populiarios Amerikos žemyne, tačiau patys Amerikos padangų pardavėjai M+S tipo padangas rekomenduoja kaip galimas eksploatuoti iki vėlyvo rudens arba iki pasirodant pirmam sniegui, o šiam iškritus siūlo naudoti žiemines padangas.
Þieminės padangos žymimos M+S raidėmis kartu su į kalną įbrėžtu snaigės ženklu.
(https://www.toyotaclub.lt/forumas/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.part.lt%2Fimg%2Fd3cffb26694452b3c67b1a98c7b4ff09165.jpg&hash=1d8d8e5ffe3bdf6fbba91cbb75dddfa555f256ad) (http://www.part.lt/perziura/d3cffb26694452b3c67b1a98c7b4ff09165.jpg)
ei padanga yra pažymėta tik M+S žymėjimu, tai ji nėra žieminė (kas reikštų, kad žiemos sąlygomis padangos sukibimo su keliu savybės bus prastos).
Ką patarti vairuotojams, kurie nuvažiuoja nedaug (iki 5000 km per metus) ir kuriems įsigyti du padangų komplektus ekonomiškai neapsimoka (nes padangos pasens ir praras savo savybes). Šiuo atveju siūlome iš dviejų blogybių rinktis mažesnę, tai yra įsigyti ,,kieto" mišinio žiemines padangas ir naudoti jas ir vasarą. Šis variantas yra geresnis nei ieškoti M+S (taip vadinamų universalių) padangų su itin prastomis sukibimo savybėmis eksploatuojant automobilį žiemą.
Įsigyti naujas, restauruotas ar dėvėtas?
Rekomenduojame rinktis naujas arba atnaujintas (restauruotas) padangas. Įsigydami naujas kokybiškas padangas būsite užtikrinti, kad padarėte viską, kad sudėtingomis žiemos sąlygomis turėtumėte geriausią sukibimą bei pravažumą kelyje.
Atnaujintas (restauruotas) padangas siūlome kaip pigesnę alternatyvą naujoms padangoms. Maža kaina yra didžiausias tokių padangų privalumas. Tačiau atnaujintos padangos nėra tolygios naujoms padangoms savo savybėmis dėl žemiau išvardintų priežasčių:
•Padangos atnaujinamos neatrenkant karkasų pagal gamintoją ir modelį, o skirtingų gamintojų ir modelių karkasai kelyje ,,elgiasi" skirtingai. Pvz.: gali būti, kad priekinės padangos karkasas bus standesnis nei galinės ar atvirkščiai. Tokiu atveju automobilis bus nestabilus posūkiuose.
•Per pastaruosius metus atnaujintų padangų protektoriaus mišinių sudėtis ženkliai pagerėjo ir nedaug kuo skiriasi nuo pigesnių naujų padangų. Tačiau restauruotų padangų įpjovų (lamelių) kokybė yra prastesnė nei naujose padangose. Tuo nesunku įsitikinti palyginus naujas ir atnaujintas padangas.
•Nepaisant pakankamai pažangių padangų atnaujinimo technologijų bei kokybės kontrolės atnaujintų padangų kokybė neprilygsta naujų padangų kokybei, todėl gali pasireikšti automobilio vibracija, padidėjęs triukšmingumas ir pan.
Taigi atnaujintas padangas galime rekomenduoti vairuotojams, kurie važinėja nedideliais greičiais, daugiausia mieste.
Apie dėvėtas padangas nieko gero pasakyti negalime. Didžioji dalis mūsų rinkoje parduodamų dėvėtų padangų protektoriaus gylis 3-4 mm, o tai praktiškai 100% nudėvėtos žieminės padangos. Palyginkite: naujų ar atnaujintų (restauruotų) žieminių padangų protektoriaus gylis 8-10 mm. Minimalus kelių eismo taisyklėse leidžiamas lengvųjų automobilių protektoriaus gylis 3 mm, o rekomenduojamas 4-5 mm. Tokių padangų kaina yra apie 60-80 Lt, todėl nesuprantama, kodėl vairuotojai ryžtasi įsigyti tokias padangas-nes tai paprasčiausiai pinigų švaistymas. Jei negalite sau leisti įsigyti naujas padangas, tai rinkitės atnaujintas-jų kaina beveik tokia pati kaip ir dėvėtų, tačiau atnaujintos padangos žymiai saugesnės, turi naują protektorių, jas eksploatuosite kelis sezonus.
Dažnai įsigyti dėvėtas padangas vairuotojus paskatina noras turėti nors ir dėvėtas, tačiau žinomų gamintojų padangas, tikint, kad jos važiuos taip pat gerai kaip ir naujos. Yra kitaip: dauguma brangių padangų protektorių sudaro kelių sluoksnių guma- pirmutinis naujos padangos protektoriaus sluoksnis (4-5 mm) būna skirtas maksimaliam sukibimui, t.y. minkštas sluoksnis, o likęs sluoksnis sudaro protektoriaus pagrindą ir skirtas stabilumui, t.y. kietas sluoksnis. Padangai dylant, taipogi mažėja protektoriaus įpjovų (lamelių) skaičius, kurios užtikrina sukibimą su slidžia kelio danga.
Super! Daug naudingos info ieskantiems ivairos informacijos apie padangas ir dar neapsisprendziusiems ka isigyti. Aciu Gisas ;)
As uz ziemines tik Nokian. Esu sios markes gerbejas B) Per visa laika esu isbandes 6 - 7 skirtingus ju modelius ir visada likau patenkintas. Teko vazinet ir su dygliuotomis, ir be ju, ir su kietu misiniu ir minkstu. Kaip ir straipsnyje parasyta, visos turi savo pliusu ar truputi minusu ant skirtingu pavirsiu. Paskaitykite ir tikrai rasite pagal ka sau pasirinkti padangas. As pries renkantis padangas paskaitau atsiliepimus, vertinimus, paieskau testu rezultatu, tada pasiziuriu kaina ir issirenku sau tinkamiausias. Anksciau LT buvo geras zurnalas Technika mums. Gaila, kad jo nebera. Budavo ten geru skandinavu testu.
Tai taikrai, taciau skandinaviskas klimatas ir ten atliekami testai ir salygos nevisada sutampa su lietuviskos ziemos ypatumais.
O kaip su padangu pagaminimo data? Kur randasi ir kaip atpazinti kada padanga pagaminta zinau, taciau sakoma, kad jei padangos pagamintos jau pries kokius du metus tada nieko gero.. Tai kokios pagaminimo datos padangas reiktu pirkti? Pvz 2209 cia dar geros padangos?
CitataMarkelo parašė:
O kaip su padangu pagaminimo data? Kur randasi ir kaip atpazinti kada padanga pagaminta zinau, taciau sakoma, kad jei padangos pagamintos jau pries kokius du metus tada nieko gero.. Tai kokios pagaminimo datos padangas reiktu pirkti? Pvz 2209 cia dar geros padangos?
na tavo patektame pvz padanga dar tik metus senumo, tai manu nieko blogo, tačiau svarbu kaip ji laikoma
Jau trečiam auto dedu SAVA ESKIMO padangikes. Vieną komplektą ruošiuos pjauti jau 5 sezoną, manau dar nesupjausiu, užteks ir 6-am. Mūsų žiemims padangos kaip tik
Goodyear ultragrip 7+ the best praziurejau visus imanomus testus europoje ir rusijoje per paskutinius 5 metus tai is pirmo penketuko neiskrenta is kokiu 6 testu, tiesa jos skirtos miesto salygom gerai nuvalytems keliams.
CitataRaidas parašė:
Goodyear ultragrip 7+ the best praziurejau visus imanomus testus europoje ir rusijoje per paskutinius 5 metus tai is pirmo penketuko neiskrenta is kokiu 6 testu, tiesa jos skirtos miesto salygom gerai nuvalytems keliams.
Ar manai, kad tais testais galima tikėti?
Kas muzika užsako, tas ir šoka. Juk tai reklama :)
Padangas leidžiama pardavinėti nuo pagaminimo datos iki 5 metų, po to dar 5 metus tinkamos eksploatuoti.
Citataegiosa parašė:
Jau trečiam auto dedu SAVA ESKIMO padangikes. Vieną komplektą ruošiuos pjauti jau 5 sezoną, manau dar nesupjausiu, užteks ir 6-am. Mūsų žiemims padangos kaip tik
O bent iš garažo išvažiuoji ;) Labai "pjaustai" kad 6 sezonams komplekto padangų užtenka :)
To pulkininkas Taip daugeliu galima tiketi nes tai yra nepriklausomi ekspertai ypac ADAC tai yra rimti testu ekspertai O cia jei supranti rusu kalba neblogas puslapis apie testus surinktus per kelis metus http://koleso.topof.ru/testing_list.php
Kaktusas>
Pas cariną po 4 sezonų likę net 6mm (naudota apie 40 t.km hankook)-guma minkšta su pirštu įspaudžiu be vargo, pas civicą po 3 sezonų likę 5-6mm (apie 20 t.km barum polaris2)-guma kietoka, bet man rodos, kad slidžiam kelyje civicas mažiau slysta negu carina su minkšta guma. Minkšta tik per sniegą geriau pravažiuoja. Taip išeina, kad ir aš mažai pravažiuoju, nes carinos padangas dar porą sezonų galima drožti., t.y. 6 sezonai ;)
dar siek tiek informacijos ;)
http://www.autogidas.lt/straipsnis/kokias-ziemines-padangas-rinktis-3702.html
Good Year Ultra Grip 7+
Prasinesiau pernai per apledejusius kelius Norvegijoje. Normaliai laikesi ant kelio ;)
galiu pažerti neigiamų atsiliepimų apie Dunlop SP Winter Response. Labai geros kai ant kelio šlapias sniegas, šiaip šlapias kelias arba sausas kelias, vidutiniškos ant puraus sniego, pakenčiamos ant suvažinėto sniego ir tiesiog TRAGIŠKOS ant ledo. suprantu, kad ant ledo ypač kai ant viršaus dar ir vanduo telkšo padangos be šipų negali stebuklingo sukibimo turėti, bet su šitais Dunlopais sukibimo nėra VISAI.
Apie koki sukibima ant ledo mes galime kalbeti? Praeita ziema turejau situacija kai masina sustabdes pries sankryzele ijunges pirma pavara ir ant laisvu apsuku palikes varikli islipau apsiziuret kodel masina nejuda is vietos nors ratai sukasi... pasiziurejau... idomus vaizdas... issitumiau rankomis...
kai turejau safrane buvo uzdetos dunlop sp winter sport m3 (lyg ir taip vadinas) tai nepasakyciau kad labai jau blogos. nors prie dabartiniu nokian hakkapeliitta 2 net nepridesi. aisku kvaila lyginti dygliuotas ir ne :)
na, lyginu su kažkokiom Michelin, kurios buvo prieš tai. dabar net nepamenu kokios. jos turėjo bent kažkokį sukibimą.
nors kai dabar pagalvoju, tai užpraeitą žiemą nebuvo tokių ekstremalių sąlygos kaip praėjusią. gal ir nederėtų lyginti. visgi su michelin buvo kažkodėl ramiau.
CitataRaidas parašė:
Goodyear ultragrip 7+ the best praziurejau visus imanomus testus europoje ir rusijoje per paskutinius 5 metus tai is pirmo penketuko neiskrenta is kokiu 6 testu, tiesa jos skirtos miesto salygom gerai nuvalytems keliams.
labai juokingai skamba kad "ultragrip 7+ the best" o tinka gerai nuvalytiem miesto keliams :D manau jei is miesto neisvaziuoji galima kazka ekonomiskesnio pasirinkt ;)
Man kol kas labiausiai patinkancios ziemines padangos yra NOKIAN hakapelita. Praeita ziema uzmiestyje ir nenuvalytais kaimo keliukais visur pravaziavau su jom.
Pora kartu pavede, tiesa tada kai sniego buvo virs priekinio bamperio :D
O jei rimtai, tai manau kam jau kam, bet zieminem padangom reikia skirti didesni demesi ir nepagaileti keliu desimciu litu, kad nusipirkti geresnes kokybes padangas :)
Taupantiem siulyciau apsilankyti Ermitaze, ten yra akcija FULDA padangos, aisq nelabai rimta firma, bet daug geriau uz debica ar kitokias visiskai negirdetas, R14 119Lt atrodo, R13 99Lt. 2009m gamybos.
Ir Fulda, ir Debica gamina ta pati Goodyear kompanija. Nežinau kokia ten sistema tiksliai, bet Goodyear kompanijos prekinis ženklas yra toli gražu ne tik Goodyear. Truputį OT, bet:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tire_companies
Citatafennix parašė:
Apie koki sukibima ant ledo mes galime kalbeti? Praeita ziema turejau situacija kai masina sustabdes pries sankryzele ijunges pirma pavara ir ant laisvu apsuku palikes varikli islipau apsiziuret kodel masina nejuda is vietos nors ratai sukasi... pasiziurejau... idomus vaizdas... issitumiau rankomis...
Paskaiciau ir net neziurejes kas raso, pajutau, kad tik tu gali tokius experimentus kresti :D
Tas variantas man irgi patiko. Tikras LT Mitų griovėjas. B) Įrodė, kad žieminės padangos nesukimba su ledu. :D:
na aš prie fennix irgi prisijungiu, nes mano pažystamos auto su gislaved'ais(3 savaitės nuo pagaminimo, pagal markiravimą), kol važiavo tol gerai buvo, bet kai rekėjo kalno vidurį mašiną praleist, taip ir nuslydo į pakalnę
CitataMemelis parašė:
Tas variantas man irgi patiko. Tikras LT Mitų griovėjas. B) Įrodė, kad žieminės padangos nesukimba su ledu. :D:
Na gal nereikia taip sudyt... Kelius geriau barstykit druska, ne zaisdas...
CitataNNZ parašė:
na aš prie fennix irgi prisijungiu, nes mano pažystamos auto su gislaved'ais(3 savaitės nuo pagaminimo, pagal markiravimą), kol važiavo tol gerai buvo, bet kai rekėjo kalno vidurį mašiną praleist, taip ir nuslydo į pakalnę
Ne tau vienam, aš irgi pakalnėje sustojau atbulas išvažiavęs iš aikštelės prie miško šalia Jachtklubo Kaune , ledas šviežiai apsnigtas. Reikia pradėti važiuoti-nė krust. Teko kokį 10m pariedėt atgal, tada pajudėjau į kalną, bet apie įsibėgėjimą net svajoti nebuvo įmanoma.