Rudeninė ratų keitimo ceremonija man priminė vieną įdomų dalyką.
Mano Corollos Verso naudotojo instrukcijoje nurodoma, kad ratus periodiškai reikia keisti vietomis: kairįjį galinį dėti į priekį dešinėje, o galinį dešinįjį perkelti į priekinio kairiojo vietą, priekinius ratus perkelti ant užpakalinės ašies nesukeičianr jų buvimo pusės. Prisiminiau, kad panašios rekomendacijos būdavo prieš 40 metų, kuomet dar vyravo ne radialinės, o diagonalinės padangos ir visos padangos tai laikais būdavo su kameromis :)
Aš nekreipiu dėmesio į Tojotos rekomendacijas ir visus ratus dedu taip, kad jie suktųsi pagal padangoje nurodytą rotacijos kryptį.
Bet kaip čia taip yra? Ar Tojota nesamones rašo, ar aš jau ko nebesuprantu, kaip darote jūs?
visų pirma, padangas reikia ir ant ratlankių tokiu atveju pakeisti, o ne tiesiog apsukti su visu ratlankiu.
antra, nežinau kiek čia tokiam kaitaliojime naudos yra. priekinius su galiniais tai aš pakeičiu kai priekiniai nudyla labiau už galinius. vistiek jei priekiu varoma mašina, tai priekyje geriau turėt mažiau nudilusias padangas.
As tai lb nusidevejusias dedu i gala, o geresnias i prieki :)
Na kiek teko domėtis, ne visai gerai yra dėti padangas su geresniu protektoriumi į priekį. Gale esant blogesniam protektoriui padidėja akvaplanavimas, nes priekiniai ratai (kai automobilis varomas priekiniais) paprastai savaime turi geresnį sukibimą. Na neguldau galvos dėl šitos nuomonės, tiesiog kažkur skaičiau taip, tikiuosi nenuskaičiau.
Citatahobbit parašė:
Na kiek teko domėtis, ne visai gerai yra dėti padangas su geresniu protektoriumi į priekį. Gale esant blogesniam protektoriui padidėja akvaplanavimas, nes priekiniai ratai (kai automobilis varomas priekiniais) paprastai savaime turi geresnį sukibimą. Na neguldau galvos dėl šitos nuomonės, tiesiog kažkur skaičiau taip, tikiuosi nenuskaičiau.
tai ne vien dėl akvaplanavimo, bet ir dėl stabilo posūkiuose ir ant sniego stabdant, galas gali pabėgt, o priekis bus kaip įkastas, dėl to taip ir girdėjai. Ypąč blogai baigiasi kai sniegas ir posūkis ir per greitai važiuoji tada jau gaudyk mašiną, o kai priekis labiau nudilęs, tada jis greičiau pradeda slyst ir tada lengviau sukontroliuot, negus gaudyt galą (pagal Zasadą).
cia tiesa. nepriklausomai nuo to ar automobilio varantys ratai yra priekiniai ar galines, geresnes padangas(su geresniu protektorium) reikia deti i gala, nes ten mazesnis svoris ir prastesnis sukibimas. nors as pats darau atvirksciai( ziema lengviau is vietos pajudeti) ir kiekvienu keitimu sukeiciu priekinius ratus su galinias, kad vienodai devetusi padangos, zinau kad negerai darau, bet... kai safrane turedavau irgi taip pat darydavau
Viskas visada priklauso nuo vairuotojo.... Padangu keitimas is vienos puses i kita visiskai beprasmis jeigu padangos nudilusios tolygiai... Na nebent butu asimetrines padangos... tada bent permontuot nereiktu... Del geresnio protektoriaus gale ar prieky- viskas priklauso nuo vairuotojo.... Maziau problemu valdyt automobili kai gale geresnes padangos- tas tiesa... Jo galas maziau slysta, prieki koreguot truputi galima... bet jei tokiu atveju galas visgi paslys, o varantieji ratai - priekiniai- tada bus kur kas daugiau problemu suvaldyt autobili... juk prieky padangos prastesnes- ir akseleratorium kur kas sunkiau ta automobili istrauksi... Taigi visigi viska paliekam tarpinei tarp vairo ir sedynes nusprest... Juk cia reikia apgalvot ar kaip ir kodel mes kely elgsimes ekstremalioj situacijoj...
CitataNNZ parašė:
Citatahobbit parašė:
Na kiek teko domėtis, ne visai gerai yra dėti padangas su geresniu protektoriumi į priekį. Gale esant blogesniam protektoriui padidėja akvaplanavimas, nes priekiniai ratai (kai automobilis varomas priekiniais) paprastai savaime turi geresnį sukibimą. Na neguldau galvos dėl šitos nuomonės, tiesiog kažkur skaičiau taip, tikiuosi nenuskaičiau.
tai ne vien dėl akvaplanavimo, bet ir dėl stabilo posūkiuose ir ant sniego stabdant, galas gali pabėgt, o priekis bus kaip įkastas, dėl to taip ir girdėjai. Ypąč blogai baigiasi kai sniegas ir posūkis ir per greitai važiuoji tada jau gaudyk mašiną, o kai priekis labiau nudilęs, tada jis greičiau pradeda slyst ir tada lengviau sukontroliuot, negus gaudyt galą (pagal Zasadą).
jei jau žiemą priekis pradėjo slysti, tai tada nieko tu neprigaudysi. arba taip reikia preciziškai su akceleratoriumi žaisti, kad retas kiek mažiau patyręs vairuotojas sugebės. aš, pvz., tikrai retai sugebu, todėl žiemą į posūkius labai jau nedrąsiai įvažinėju. jei galas ima slysti, tai dažniausiai užtenka tiesiog gazą iki dugno spustelt. šitą užšalusioje aikštelėje atrodo jau išmokau.
be to, maniškis universalas niekad nepameta galo. tiesa aną žiemą viename kieme sugebėjau pamest visus 4 ratus. gerai viskas sėkmingai baigėsi. tiesa, išlipęs iš mašinos ir pats drėbiausi. ten tai buvo žiaurus ledas.
čia aišku tik mano asmeninė nuomonė iš menkos patirties. visgi kažin ar pasinaudosiu patarimu geresnes padangas į galą dėtis. nesijausčiau saugiai ir tai netiktų nei prie mano vairavimo stiliaus, nei prie mašinos elgesio.
tai kaip tik jei priekiu varoma, tai jei priekis slysta atleidi gazą ir labiau pasuki vairą, ir jei moki vosvos paspaudi stabdį, tada priekiniai gaudo sukibimą, o kaip gale geresnės padangos, tada galas nesiskersuos. O jei skresuojasi tada kontruoji vairu ir tik tada gazą spaudi...
CitataNNZ parašė:
tai kaip tik jei priekiu varoma, tai jei priekis slysta atleidi gazą ir labiau pasuki vairą, ir jei moki vosvos paspaudi stabdį, tada priekiniai gaudo sukibimą, o kaip gale geresnės padangos, tada galas nesiskersuos. O jei skresuojasi tada kontruoji vairu ir tik tada gazą spaudi...
labiau pasuki vairą? slidžiam kelyje? nu kaži kaži. ir dar stabdį paspaudi? tada aš vairuoju kažkaip keistai besielgiančią mašiną...
zasadą paskaityk ;), taigi sakau, kad jei slysta priekis, o ne galas...o stabdį spaudžia tik patyrią vairuotojai...
nenorėčiau pasirodyti lyg ant galvos iš medžio iškritęs, bet aks tas Zasadas?..
Zasada, lenkų ralistas-lenktyninkas, parašęs knygą ,, saugus greitis" dauguma mūsų sportininkų ar paprastų vairuotojų yra skaitę, mane ji jau 3 kartus išgelbėjo nuo sunkių pasekmių, tik aišku ri mokymasis kainavo priekinį bamperį...
Na taip, jis nemazai teorijos yra apzvelges.... Ta knygute kas pora metu is tikro reiktu perversti... As ja skaiciau dar pries mokydamasis vairuoti... Tikrai baziniu ziniu bagaza susikroviau :) Tiesa jo knyga galima butu 3 kartus sutrumpint nes ten nemazai kas kartojasi... Bet paskaityt manau reiktu visiems...
Radot ką skaityt 70 metų knygą, kai dar žiguliai nauji buvo :D Yra gerokai naujesnių patarimų vairavimui ir valdymui žiemą. Man galo dar nebuvo užmetę su šita mašina, išskyrus rankiniu. Geriausia pasimokinti aikštelėje arba plačiam apledėjusiam retai važiuojamam kelyje, tada drąsiau jautiesi gatvėje ir žinai kada ko tikėtis iš savo automobilio. Kažkada pasimokymas padangą ir guolį kainavo.
Citatahorn parašė:
...Yra gerokai naujesnių patarimų vairavimui ir valdymui žiemą. ..
būt malonu, kad pasidalintum, nes kiek rodo per televiziją laidas apie automobilius, kiek šneka sportininkai, tai dar nieko naujo negridėjau, neit oj knygoj perskičiau...Plius nežinojau, kad jau prieš 70 metų gamino lancer evolution 4x4 varomais, kaip jis komentavo savo knygoje, aprašydamas 4x4 įpatumus ;)
CitataNNZ parašė:
Plius nežinojau, kad jau prieš 70 metų gamino lancer evolution 4x4 varomais, kaip jis komentavo savo knygoje, aprašydamas 4x4 įpatumus ;)
Jis turejo omeny kad knyga 1970 metu leidybos... bet bet kuriuo atveju knygoje apstu geros ir naudingos informacijos...
Ir beje, horn, fizikos desniai nesensta ;) Taip kad seni ziguliukai lygiai taip pat, tais paciais principais slydinejo ant kelio kaip ir siandieniniai bumbuliukai...
http://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=28&t=31173
galit is cia ta knyga parsisiust
Citatafennix parašė:
CitataNNZ parašė:
Plius nežinojau, kad jau prieš 70 metų gamino lancer evolution 4x4 varomais, kaip jis komentavo savo knygoje, aprašydamas 4x4 įpatumus ;)
Jis turejo omeny kad knyga 1970 metu leidybos...i...
a tada pardon :D
CitataNNZ parašė:
Citatahorn parašė:
...Yra gerokai naujesnių patarimų vairavimui ir valdymui žiemą. ..
būt malonu, kad pasidalintum, nes kiek rodo per televiziją laidas apie automobilius, kiek šneka sportininkai, tai dar nieko naujo negridėjau, neit oj knygoj perskičiau...Plius nežinojau, kad jau prieš 70 metų gamino lancer evolution 4x4 varomais, kaip jis komentavo savo knygoje, aprašydamas 4x4 įpatumus ;)
:D septyniasdešimtų metų ;) o ne prieš septyniasdešimt
CitataNNZ parašė:
tai kaip tik jei priekiu varoma, tai jei priekis slysta atleidi gazą ir labiau pasuki vairą, ir jei moki vosvos paspaudi stabdį, tada priekiniai gaudo sukibimą, o kaip gale geresnės padangos, tada galas nesiskersuos. O jei skresuojasi tada kontruoji vairu ir tik tada gazą spaudi...
http://kauno.diena.lt/dienrastis/priedai/ratai/ralio-cempiono-patarimai-kaip-saugiai-vairuoti-ziema-252673"Švedo pliurpalai". taigi dėl to ratų susukimo:
CitataJeigu slysta automobilio priekis susuktais ratais, vadinasi, vairu buvo sukamas pernelyg staigiai ir per smarkiai. Jeigu įvažiavote į posūkį per dideliu greičiu ir pernelyg susuktais ratais, patarčiau laikytis tokios veiksmų sekos: reikia atleisti greičio pedalą arba šiek tiek spustelėti stabdžius (neblokuojant ratų!), kad automobilio svorio centras grįžtų į priekį ir būtent šioje mašinos dalyje vėl ratai sukibtų su keliu. Tuo pat metu reikia bandyti šiek tiek atsukinėti ir tiesinti vairą, kiek tai įmanoma. Jokiu būdu negalima sukti vairo iki galo, nes būtent susukti ratai yra viena priežasčių, dėl ko jūsų automobilis slysta. Tiesinant vairą reikia pradėti vėl saikingai spausti akceleratoriaus pedalą ir mėginti pakreipti automobilį norima trajektorija. Esu tikras, kad, viską teisingai ir vikriai atlikus, ratai vėl sukibs su kelio danga.
reikia tiesinti, o ne susukinėti daugiau. dėl stabdymo, tai pasirodo tiesa, bet paprastai jei važiuoji žemesne pavara (posūkyje taip dažniausiai ir yra, ypač žiemą), tai užtenka labiau atleisti akceleratoriaus pedalą ir panašiai suveikia kaip stabdis.
:)
arba uztrauki rankini, spaudi akseleratoriu ir nepamirsti vairo persukt i priesinga puse :D... pradriftines posuki sustoji, palauki pora minuciu kol normalizuosis sirdies ritmas ir su sypsena tesi kelione :D
Bet gal apie tai kalbedami pereikim i tema- "Kaip as vairuoju" nes cia atrodo apie padangas mes kalbam...
Citatafennix parašė:
:)
arba uztrauki rankini, spaudi akseleratoriu ir nepamirsti vairo persukt i priesinga puse :D... pradriftines posuki sustoji, palauki pora minuciu kol normalizuosis sirdies ritmas ir su sypsena tesi kelione :D
Bet gal apie tai kalbedami pereikim i tema- "Kaip as vairuoju" nes cia atrodo apie padangas mes kalbam...
jo keliamės visi sėkmingai prie pliurpalų :D...
Citataumunas parašė:
CitataNNZ parašė:
tai kaip tik jei priekiu varoma, tai jei priekis slysta atleidi gazą ir labiau pasuki vairą, ir jei moki vosvos paspaudi stabdį, tada priekiniai gaudo sukibimą, o kaip gale geresnės padangos, tada galas nesiskersuos. O jei skresuojasi tada kontruoji vairu ir tik tada gazą spaudi...
http://kauno.diena.lt/dienrastis/priedai/ratai/ralio-cempiono-patarimai-kaip-saugiai-vairuoti-ziema-252673"Švedo pliurpalai". taigi dėl to ratų susukimo:
CitataJeigu slysta automobilio priekis susuktais ratais, vadinasi, vairu buvo sukamas pernelyg staigiai ir per smarkiai. Jeigu įvažiavote į posūkį per dideliu greičiu ir pernelyg susuktais ratais, patarčiau laikytis tokios veiksmų sekos: reikia atleisti greičio pedalą arba šiek tiek spustelėti stabdžius (neblokuojant ratų!), kad automobilio svorio centras grįžtų į priekį ir būtent šioje mašinos dalyje vėl ratai sukibtų su keliu. Tuo pat metu reikia bandyti šiek tiek atsukinėti ir tiesinti vairą, kiek tai įmanoma. Jokiu būdu negalima sukti vairo iki galo, nes būtent susukti ratai yra viena priežasčių, dėl ko jūsų automobilis slysta. Tiesinant vairą reikia pradėti vėl saikingai spausti akceleratoriaus pedalą ir mėginti pakreipti automobilį norima trajektorija. Esu tikras, kad, viską teisingai ir vikriai atlikus, ratai vėl sukibs su kelio danga.
reikia tiesinti, o ne susukinėti daugiau. dėl stabdymo, tai pasirodo tiesa, bet paprastai jei važiuoji žemesne pavara (posūkyje taip dažniausiai ir yra, ypač žiemą), tai užtenka labiau atleisti akceleratoriaus pedalą ir panašiai suveikia kaip stabdis.
jo teisingai, pardon, būsiu suklaidinęs, bet kaip skaitiai toliau vistiek reikės vairą sukti ten kur tau reikia, tik poto ;)
Tai apibendrinam atsakymą į mano klausimą.
1. Jeigu padangos nevienodai dėvisi, tai sukeisti vietomis reikia ne ratus, o padangas :D
2. Kiekvienas ratas turi suktis tik ta kryptimi, kuri nurodyta ant padangos.
3. Kadangi padangų jau seniai keičiantis sezonui bevei niekas nebepermontuoja (visi turi po du komplektus - vasarinių ir žieminių), tai japonų instrukcija - nieko neverta.
CitataPulkininkas parašė:
Tai apibendrinam atsakymą į mano klausimą.
1. Jeigu padangos nevienodai dėvisi, tai sukeisti vietomis reikia ne ratus, o padangas :D
2. Kiekvienas ratas turi suktis tik ta kryptimi, kuri nurodyta ant padangos.
3. Kadangi padangų jau seniai keičiantis sezonui bevei niekas nebepermontuoja (visi turi po du komplektus - vasarinių ir žieminių), tai japonų instrukcija - nieko neverta.
nu kaip ir taip. sorry už buvusį OT :D