Turiu beda su Toyota yaris2007m.1,4d.Sugedo pagrindinis kompiuteris.Issikrove akumuliatorius.Issikvieciau Liet Draud Kasko atstova nemokamai,uzvede su laidais.po to uzsidege ENGINE CHECK(variklio gedimas) lempute.Nuvaziavau i Toyotos centra SOVLI.uzgesino,patikrino akuma.sako dar laikys apie 5men.o kad uzvedinet su laidais GRIEZTAI DRAUDZIAMA,NEPASAKE.nezinau kaip jie tikrino akuma,bet po men vel uzvedziau su laidais.nupirkau nauja bosch akuma.vel uzsidege CHECK ENGINE.Nuvaziavau i Kauna AUTOTOJOS SERVISA.Ten padare yario teh aptarnavima,bet nustate kad Pagrindinis kompiuteris sugedes nepataisomai.Naujo kaina 4000lt.Taigi dabar ieskau,deveto.tiktu nuo 2006-2010m gal kas zinot kur gauti.Angliski netinka.ISVADA-PATYS NEUZVEDINEKIT MASINU SU LAIDAIS,NESENESNIU KAIP 10 METU.IR KASKO NEPRASYKIT KAD PADETU SITAIP.
Su laidais galima uzvedinet, bet negalima uzvedinet tuo metu, kai pajungta prie donoro. Pajungi laidus, donoras dirba kelias minutes, kol numirusios tackos akumas siek tiek pasikrauna. Tada atjungiam laidus nuo donoro ir uzkuriam mirusia, jei neuztenka, procedura kartojam ir leidziam pasikraut ilgiau...
Deja kasko uzvedejas nenueme laidu!Mano akumas buvo issikroves visiskai,nebesviete nei viena lempute.Uz diagnostika Sovli sumokejau 50lt,paaiskines pries tai kad auto buvo uzvedinejama su laidais.Jie pasake kad cia nieko BAISAUS,ir kompas tiesiog sureagavo.Antra karta uzvedinejau pats,todel nieko nekaltinu.Tik akuma buciau pirkes iskart,bet SOVLI pasake kad jis dar turi puse energijos.Bet deja ji teko keist po menesio,o ne po 5!kaip man sake.
Pagalbinis užvedimas nuo kito automobilio akumuliatoriaus
Dėmesio! Jeigu jūsų automobilyje yra procesorinė degalų įpurškimo ir degimo valdymo sistema (vadinamas kompiuteris), tai niekada neužvedinėkite savo automobilio nuo kito, kai jame dirba variklis. užsivedus jūsų automobilio varikliui ir dirbant padedančiojo automobilio varikliui, abiejų automobilių elektros sitemos kurį laiką lieka susijungusios tarpusavyje. tai gali sukelti staigų trumpalaikį įtampos šuolį, galinti sugadinti abiejų automobilių kompiuterius.
* Naudokite tik tam specialiai skirtus laidus;
* Abiejų automobilių elektros sistemos turi būti tos pačios įtampos;
* Abiejų automobilių varikliai turi būti išjungti;
* Vienu laidu sujunkite abiejų akumuliatorių teigiamus polius. Kito laido vieną galą prijunkite prie padedančio automobilio akumuliatoriaus neigiamo poliaus, o kitą galą prijunkite prie neužsivedančio automobilio kėbulo taip, kad liestųsi su pliku metalu ir kad prijungimo vieta būtų nutolusi nuo akumuliatoriaus. Vadovaukitės automobilio užvedimo instrukcija. Bandykite užvesti automobilį ne ilgiau kaip 15 sekundžių;
* Užvedus automobilį atjunkite laidus atgaline tvarka.
yaris, akumuliatorium reikėjo pasirūpinti ir pakrauti, o ne kurti su laidais. Tuo labiau, kad pradžioje akumuliatorius dar veikė minimaliai, jau turėjai pradėti rūpintis, o ne laukti, kol nudvės galutinai. Matyt mažai važinėji su automobiliu ir akumuliatorius pilnai nepasikrauna, todėl jį buvo būtina pakrauti su pakrovėju. Pas mane prieš tris metus akumuliatorius buvo išsikrovęs visiškai 3 kartus vasaros metu, mašina stovėjo kelias dienas, net lemputės nedegė kai bandžiau užvedinėt, o dar ir dabar su tuo pačiu važinėju.
Artėja žiema, todėl manau, kad tema gali kai kam būti aktuali. :)
Memelis viską teisingai aprašė, tik gal kiek sudėtingai...
Visų pirma, negalima pirkti pigiausių kiniškų laidų. Jie ploni ir nepraleidžia reikiamos srovės, tik kaista ir net dega, o kontaktaktiniai gnybtai silpni ir blogai kontaktuoja.
Automobilį kurio pagalba bandysim užvesti ligonį vadinsim donoru.
Užvedimo laidų pagalba tvarka tokia:
1. Donorą geriau užgesinam, kad jungdami laidus ir kažką supainioję ar užtrumpinę nepridarytume bėdos.
2. Prijungiam papildomus laidus taip, kaip rašo Memelis, nors aš minusinį laidą visada prie užvedamo automobilio akumuliatoriaus minuso jungiau ir niekada nebuvo problemų. Labai svarbus yra gnybtų kontaktas, todėl jungiant reikia gerai apkabinti abiejų automobilių akumuliatorių gnybtus, nekabinti už plonų laidelių nes užvedimo metu laidais ir kontaktais teka didelės srovės!
3. Užvedam donorą ir leidžiam kelias minutes pakrauti mirusį akumuliatorių, kad ir jis nors ir silpnai, tačiau prisidėtų prie užvedimo. Nes jo kontaktai yra gerai pritvirtinti, o laidų kontaktai dažnai būna silpnoki. Pakrovimo srovę jie dar praleidžia, tačiau startinė srovė jiems būna per didelė.
4. Gesinam donorą ir tik tada bandom užvesti mirusį automobilį. Esmė tokia, kad donoro elektronikos sistema lieka išjungta ir procese dalyvauja tik donoro akumuliatorius.
5. Jei viskas pavyksta, atsargiai atjungiam laidus nuo užvesto automobilio akumuliatoriaus ir saugom, kad neužtrumpintume, geriau atjungiam to paties laido abu galus, tada kito laido abu galus.
6.Nesitikėkit, kad jei tą kartą užvedėt ir nuvažiavot kelis kilometrus į darbą, tai akumuliatorius pilnai pasikrovė ir kitą rytą jau suks smagiai... būtina akumuliatorių pakrauti akumuliatorių krautuvu nuo elektros tinklo. Tą gali padaryti arba kaimynas kuris turi krautuvą, arba servisas. Tuo pačiu reikėtų su specialiu prietaisu patikrinti ar akumuliatorius dar atiduoda reikiamą srovę automobilio užvedimui.
Tokius turi dauguma akumuliatorių pardavėjų.
Manau, suprantamai parašiau? :)
Dar vienas patarimas, nesvarbu ar tik mieste važinėjate, ar ir tolimais atstumais, profilaktiškai reikia akumuliatorių prieš žiemą, o tik mieste važinėjant ir dažniau, pakrauti su krovikliu nuo elektros tinklo.
Tai labai pailgina akumuliatoriaus tarnavimo laiką ir mažina problemas žiemą. :)
Citata iš: Henris Įrašytas Kovas 06, 2011, 20:34:55 PM
Su laidais galima uzvedinet, bet negalima uzvedinet tuo metu, kai pajungta prie donoro. Pajungi laidus, donoras dirba kelias minutes, kol numirusios tackos akumas siek tiek pasikrauna. Tada atjungiam laidus nuo donoro ir uzkuriam mirusia, jei neuztenka, procedura kartojam ir leidziam pasikraut ilgiau...
Numirusį akumą taip reikėtų gaivint bent 20 minučių, o koks donoras norės laukti tiek ir savo kurą degint.
kas cia tokio sudetingo, pas mane yaris d4d 1 pirmos kartos faceliftas su el. ipurskimo sistema, buvau pasijunges nuo rav 2 kartos, pradziai pliusus sudejau o veliau minusus ir palauki puse minutes ir uzsiveda. buvo visiskai issikroves niekas net nedega net signalizacija jokiu gyvybes zenklu nerode :-)
Citata iš: robertas1993 Įrašytas Spalis 15, 2015, 16:27:35 PM
kas cia tokio sudetingo, pas mane yaris d4d 1 pirmos kartos faceliftas su el. ipurskimo sistema, buvau pasijunges nuo rav 2 kartos, pradziai pliusus sudejau o veliau minusus ir palauki puse minutes ir uzsiveda. buvo visiskai issikroves niekas net nedega net signalizacija jokiu gyvybes zenklu nerode :-)
Kažkaip keista, kad akumas per puse minutės pasikrauna.
Nieko keisto, jei masina tvarkinga o akumas tiesiog pats issikrove. Truputi pasikrauna ir uztenka motorui prasukti. Tokiu budu niekada neuzvesi masinos, kai uzvedant buvo nusodintas akumas :)
issikrove nes netycia palikau ijungtas sviesas... :-D
"krokodilus" reikia daryt paciam o ne pirkti, nes as dar nesu mates geru laidu.
Kai dariausi naudojau 16mm laida ir rimtus metalinius gnybtus.
Neskubek kompo pirkt is autotojos, gali rasti ir uz 150€, man panasiai buvo, tik pasitvirtino, kad ne kompe beda,
Anksciau rasydavo pakrovimo laidai arba uzvedimo. Tie kur plonesni yra pakrovimui akumo nuo kito auto ir reikia krauti ben 10 min. tik tada uzvedineti.
Gal tukstani masinu esam uzvede su "prikurke" nuo kitos masinos ir nei karto niekas nesudege.Blogiau buvo kai klemai sumaisyti vietomis,bet ir tada nieko tragisko neatsitiko,sudege saugikliai.Visa laika uzvedinejam uzgesine donoro varikli,tokiu atveju gaunasi kaip kita akuma pajungus prie uzvedamos masinos ir neisivaizduoju kas ten galetu sudegt.Kaip jus sugebat rast problemu ten kur ju nera ar cia visi dyzeliai tokie netike ir lepus? :D
Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 16, 2015, 09:29:30 AM
... ir neisivaizduoju kas ten galetu sudegt. :D
Kadangi teisingai užvedinėjot užgesinę donorą, tai nieko ir neatsitiko, tačiau yra vairuotojų kurie dar GAZ - 51 vairavę ir savo vaikus išmokę, kad geriau kai donoro generatorius dar srovės prideda ir užvedinėja šiuolaikines kompiuterizuotas mašinas neužgesinę donoro.
O užvedus mirusį automobilį atsiranda įtampos šuolis kuris, dažniausiai, sugadina donoro kompiuterį.
Taip ne visada atsitinka, visokių aplinkybių būna, todėl kai kurie vairuotojai ir nekreipia dėmesio į tokius pamokymus, - atseit, jau ne kartą užvedinėjau ir viskas gerai buvo.
Tačiau visada būna pirmas kartas... ;)
Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 16, 2015, 09:29:30 AM
Gal tukstani masinu esam uzvede su "prikurke" nuo kitos masinos ir nei karto niekas nesudege.Blogiau buvo kai klemai sumaisyti vietomis,bet ir tada nieko tragisko neatsitiko,sudege saugikliai.Visa laika uzvedinejam uzgesine donoro varikli,tokiu atveju gaunasi kaip kita akuma pajungus prie uzvedamos masinos ir neisivaizduoju kas ten galetu sudegt.Kaip jus sugebat rast problemu ten kur ju nera ar cia visi dyzeliai tokie netike ir lepus? :D
Pamirsai pamineti, kad reikia geru normaliu laidu :D Su Maximiniais laidais niekaip neuzvesi tokiu budu.
Citata iš: GALLANT Įrašytas Spalis 15, 2015, 23:45:14 PM
"krokodilus" reikia daryt paciam o ne pirkti, nes as dar nesu mates geru laidu.
Kai dariausi naudojau 16mm laida ir rimtus metalinius gnybtus.
Turguje nusipirkau rusiškus laidus. puikiausiai užkuria, o dar seniau buvau pirkęs maximoj kinietiškus, tai net neprasuka starterio.
Kažkada buvau pirkęs maximoj, kiek tako naudoti, visada su jais užkurdavau
Paklausk dizridoj, turejo jie dėvėtą, jei toks, ten gal nuo 2007, dar turi buti konkretus numeris, jei ecu 89661-0D480 gali pabandyt
visada vedu kai prispiria beda nuo donoro su uzgesintu varikliu. Jeigu donoro motoras dirba, pagrindinis peilis yra generatoriui toks uzvedimo budas, kadangi atsiranda sroviu/itampu skirtumas del to pirmoje vietoje kencia generatorius(pagrinde diodai,diodinis tiltas)...
Citata iš: Egis_ Įrašytas Spalis 16, 2015, 22:35:27 PM
visada vedu kai prispiria beda nuo donoro su uzgesintu varikliu. Jeigu donoro motoras dirba, pagrindinis peilis yra generatoriui toks uzvedimo budas, kadangi atsiranda sroviu/itampu skirtumas del to pirmoje vietoje kencia generatorius(pagrinde diodai,diodinis tiltas)...
Lengvas nukrypimas - dar nei karto nepavyko uzkurt kitos dyzelines su uzgesintu varikliu. Laidai geri, bet toks ispudis, kad varza per didele, ir galia per maza, kol donoro variklis neuzkurtas...
:)
Citata iš: kalava Įrašytas Spalis 16, 2015, 22:44:19 PM
Lengvas nukrypimas - dar nei karto nepavyko uzkurt kitos dyzelines su uzgesintu varikliu. Laidai geri, bet toks ispudis, kad varza per didele, ir galia per maza, kol donoro variklis neuzkurtas...
Geri laidai buna 25mm² , blogiausiu atveju 16mm², pirktiniai max budavo 6mm² ir tai kuodavo kosmosa.
Citata iš: kalava Įrašytas Spalis 16, 2015, 22:44:19 PM
Lengvas nukrypimas - dar nei karto nepavyko uzkurt kitos dyzelines su uzgesintu varikliu. Laidai geri, bet toks ispudis, kad varza per didele, ir galia per maza, kol donoro variklis neuzkurtas...
Kažką negerai darot, arba jūsų donoro akumuliatorius labai silpnas.
Daug kartų laidų pagalba teko užvedinėti net džipus, su 2,7 l. varikliu.
Ir darydavau viską taip kaip aprašiau. Laidai irgi įvairūs buvę, savo turiu gerus, storus ir gnybtai stiprūs nuo suvirinimo aparato, tačiau ne kartą teko ir svetimais, "maksiminiais" užvedinėti ir visada pavyko.
"Maksiminių" didesnė bėda ne laidas o gnybtų spyruoklės, kurios nepakankamai prispaudžia "krokodilą" prie akumuliatoriaus gnybto.
Todėl, jei bandant paleisti starteris silnai suka ar iš vis nesuka aš pirmiausiai apžiūriu kontaktus ir naujai juos prijungiu. Kartais net matosi kaip kuris nors gnybtas kibirkščiuoja, tada imu už "krokodilo" rankenų ir jas stengiuosi išplėsti, kad būtų geresnis kontaktas.
Prijungiant "krokodilus" irgi reikia žiūrėti, kad jie glaustųsi maksimaliu paviršiumi o ne tik vienam taške.
Aš stengiuos apkabinti visą akumuliatoriaus gnybtą, tada ir "krokodilas" būna labiau išsižiojęs ir spyruoklė stipriau spaudžia. Esu matęs, kaip kabina už varžto kuris akumuliatoriaus gnybtą suspaudžia, tai nelabai patikimas kontaktas. Tačiau jei kitaip prijungti nesigauna, galima badyti, tik reikia rankomis gerai prispausti gnybtus.
Ir, visada patariu tuos darbus daryti su pirštinėmis, nes jei kontaktai sukibirkščiuos, gali apdeginti rankas.
Citata iš: Rainas Įrašytas Spalis 17, 2015, 10:27:16 AM
Kažką negerai darot, arba jūsų donoro akumuliatorius labai silpnas.
Daug kartų laidų pagalba teko užvedinėti net džipus, su 2,7 l. varikliu.
Ir darydavau viską taip kaip aprašiau. Laidai irgi įvairūs buvę, savo turiu gerus, storus ir gnybtai stiprūs nuo suvirinimo aparato, tačiau ne kartą teko ir svetimais, "maksiminiais" užvedinėti ir visada pavyko.
"Maksiminių" didesnė bėda ne laidas o gnybtų spyruoklės, kurios nepakankamai prispaudžia "krokodilą" prie akumuliatoriaus gnybto.
kolega, klausimas-ar storesniu vamzdžiu prateka daugiau vandens ar plonesniu ? jei atsakymą žinot, nekalbėkit niekų apie maximinius laidų bėdas....
kolega, dar klausimas- keliese užvedinėjat auto tokiu atveju ? jei vienas prie vienos auto "plečia" krokodilus, kitas prie kitos auto "plečia" krokodilus, trečias turėtų starterį sukti. nevisad tiek žmonių aplinkui bus :)
kolega, ar tikrai jūs įsitikinęs, kad gali apdeginti rankas kibirkščiuojant :) mano manymu per silpna įtampa tokioms temteratūroms. vat jei kontaktas silpnas arba laidai ploni, dėl susidariuios varžos gali užkaisti laidas arba kontakto vieta. bet tik ne kibirkščiavimas nudegins rankas....
vienakart buvo kai supaprastu pakroveju su painiojau akumo gnybtus kur pliusas dejau minusa o kur minusas dejau pliusa ir po kazkiek laiko atejes ziuriu ko taip pakrovejas juodai dumina... :-D automobiliui nieko nenutiko :-)
Citata iš: robertas1993 Įrašytas Spalis 17, 2015, 17:28:26 PM
vienakart buvo kai supaprastu pakroveju su painiojau akumo gnybtus kur pliusas dejau minusa o kur minusas dejau pliusa ir po kazkiek laiko atejes ziuriu ko taip pakrovejas juodai dumina... :-D automobiliui nieko nenutiko :-)
Šiuolaikiniai pakrovėjai, parodo kai sumaišai laidus ir neleidžia pridaryt bėdų.