Kol automobilis buvo garantinis, alyvos filtrus keitė Tokvila ir prisukdavo filtrą 90915-YZZJ1 už 32 Lt. plius tarpinė. Dabar, manau, kad šią operaciją pasidarysiu pats. Tačiau mačiau, kad tie filtrai įvairiausi, įvairiausios kainos, pav. Martone tepalo filtras mano automobiliui - 20 Lt. Kitur kainos dar kitokios.
O kaip darote ir kokius filtrus perkate Jūs, originalius ar bet kokius. Patarkit.
Kai turėjau Audi, tai tepalo filtrą keisdavau tik rankomis be jokių raktų. O kaip Tojotos alyvos filtrai? Lengvai atsisuka (ar reikia specialaus rakto) ar pakanka priveržimo rankomis. Ar yra ten kokių specifinių dalykų?
perki is geresniu firmu ir nesuki galvos. Del pakeitimo galima atsukti ir rankomis, jei pasuksi.
MANN W68/3 iki 20,-
FRAM PH4967 iki 18,-
AMC TO-137 iki 16,-
Filtron OP572 iki 15,-
BOSCH 0 986 452 028 iki 20,-
SCT SM106 iki 9,-
Pats aš jais prekiauju. Sau sukčiau firmų: MANN, BOSCH, HENGST, KNECHT, MAHLE...:)
Pulkininkas imk MANN ir nesuk sau galvos, jei tik tokia kaina filtro plius ten jau tarpinė būna įdėta.
Imsiu Mann. Ačiū visiems už patarimus :)
CitataPulkininkas parašė:
Kol automobilis buvo garantinis, alyvos filtrus keitė Tokvila ir prisukdavo filtrą 90915-YZZJ1 už 32 Lt. plius tarpinė. Dabar, manau, kad šią operaciją pasidarysiu pats. Tačiau mačiau, kad tie filtrai įvairiausi, įvairiausios kainos, pav. Martone tepalo filtras mano automobiliui - 20 Lt. Kitur kainos dar kitokios.
O kaip darote ir kokius filtrus perkate Jūs, originalius ar bet kokius. Patarkit.
Kai turėjau Audi, tai tepalo filtrą keisdavau tik rankomis be jokių raktų. O kaip Tojotos alyvos filtrai? Lengvai atsisuka (ar reikia specialaus rakto) ar pakanka priveržimo rankomis. Ar yra ten kokių specifinių dalykų?
pradžiai kad atsukti rankom turi buti priejimas ko coroloj verso nera,o spaustis naujai mašinai 10lt daugiau uz fitra ir statyt fufliaka kuris prie šalčiu prades alyva leisti,na nebent mašinaj virš 15 metu būtų;)
kur jus perkat tuos mann, bosch ir kitus "geresnius" filtrus? kiek kartu buvau autodaliu parduotuvese, tai nebuvo kad butu bent kazkoks pasirinkimas. tai perku tuos pigesnius,na ir stengiuos dazniau juos keist
CitataAVENSIS D4D CHIP parašė:
pradžiai kad atsukti rankom turi buti priejimas ko coroloj verso nera,o spaustis naujai mašinai 10lt daugiau uz fitra ir statyt fufliaka kuris prie šalčiu prades alyva leisti,na nebent mašinaj virš 15 metu būtų;)
Palauk, palauk, tu viską nori apversti aukštyn kojom. Aš visai nenoriu pasidaryti blogiau. Tai tu teigi, kad vokiškas MANN tepalo filtras yra fufliakas. Jau nusipirkau tokį Tanagroje už 17 Lt. Þiemą leis alyvą? Tai patark kokį pirkti, dėl to ir sukūriau šią temą :) Ir dar pasakyk kaip reikia atsukti (prisukti) tą filtrą, jeigu ten toks blogas priėjimas. Man tas 10 ar 20 litų visai nesvarbu, tik pasirodė kvaila, mokėti už tepalų pakeitimą 330 Lt. Tokviloje tokia kaina. Kadangi parduotuvėse tepalas+filtras=130 Lt, vadinasi, už pakeitimą jie paima 200Lt.
Pas garažinius nevažiuosiu arba pats, arba - į autorinį servisą.
CitataPulkininkas parašė:
CitataAVENSIS D4D CHIP parašė:
pradžiai kad atsukti rankom turi buti priejimas ko coroloj verso nera,o spaustis naujai mašinai 10lt daugiau uz fitra ir statyt fufliaka kuris prie šalčiu prades alyva leisti,na nebent mašinaj virš 15 metu būtų;)
Palauk, palauk, tu viską nori apversti aukštyn kojom. Aš visai nenoriu pasidaryti blogiau. Tai tu teigi, kad vokiškas MANN tepalo filtras yra fufliakas. Jau nusipirkau tokį Tanagroje už 17 Lt. Þiemą leis alyvą? Tai patark kokį pirkti, dėl to ir sukūriau šią temą :) Ir dar pasakyk kaip reikia atsukti (prisukti) tą filtrą, jeigu ten toks blogas priėjimas. Man tas 10 ar 20 litų visai nesvarbu, tik pasirodė kvaila, mokėti už tepalų pakeitimą 330 Lt. Tokviloje tokia kaina. Kadangi parduotuvėse tepalas+filtras=130 Lt, vadinasi, už pakeitimą jie paima 200Lt.
Pas garažinius nevažiuosiu arba pats, arba - į autorinį servisą.
70lt uz keitima ima,nereikia painiot alyvos keitimo su techniniu aptarnavimu,atsisuka su spec raktu na nebent originalas apie mannus ir kt.nezinau,tai juk galima nusipirkti originalu filtra atstovybeje maximoje alyva per akcija,paciam pasikesti ir gausis apie120lt,o neoriginalūs filtrai daznokai leidzia ypac per salcius
Pirmą kart girdžiu tokį bajerį, kad "neoriginalai" per šalčius leidžia tepalą, man pačiam per 18 metų kasdienio vairavimo ir įvairių mašinų, pradedant VAZ-2101, eksploatavimo, su tuo neteko susidurti, nors dėdavau rusiškus, o paskui - MANN, FRAM ir kitus paprastus filtrus. Neteko ir iš pažįstamų apie tai girdėti.
Citatabladas parašė:
Pirmą kart girdžiu tokį bajerį, kad "neoriginalai" per šalčius leidžia tepalą, man pačiam per 18 metų kasdienio vairavimo ir įvairių mašinų, pradedant VAZ-2101, eksploatavimo, su tuo neteko susidurti, nors dėdavau rusiškus, o paskui - MANN, FRAM ir kitus paprastus filtrus. Neteko ir iš pažįstamų apie tai girdėti.
Taip, tokio dalykėlio ir aš per savo ilgametę vairavimo praktiką nebuvau girdėjęs! Ką reiškia "leidžia"? Nelaiko tepalo filtro vožtuvas ar tepalas varva laukan pro tarpinę? Jeigu pastarasis atvejis, tai gal blogai prisuktas?
CitataPulkininkas parašė:
Citatabladas parašė:
Pirmą kart girdžiu tokį bajerį, kad "neoriginalai" per šalčius leidžia tepalą, man pačiam per 18 metų kasdienio vairavimo ir įvairių mašinų, pradedant VAZ-2101, eksploatavimo, su tuo neteko susidurti, nors dėdavau rusiškus, o paskui - MANN, FRAM ir kitus paprastus filtrus. Neteko ir iš pažįstamų apie tai girdėti.
Taip, tokio dalykėlio ir aš per savo ilgametę vairavimo praktiką nebuvau girdėjęs! Ką reiškia "leidžia"? Nelaiko tepalo filtro vožtuvas ar tepalas varva laukan pro tarpinę? Jeigu pastarasis atvejis, tai gal blogai prisuktas?
pro tarpine pradeda leisti ir paverzimas nepadeda
Mano praktikoje tik buvo toks dalykas: pasikeiciau tepalus, pavazinejes ziuriu - leidzia tarp bloko ir tepalo filtro - paverziau, po kiek laiko ziuriu - nepadejo paverzimas, vel paverziau -nepadejo. Tada as tepalo filtra atleidau koki 180°-240°, ir problema issisprendė.
Esu susidures ir su Þiguliniu brokiniu filtru - buvo nekokybiskai suvalcuota filtro kepure su pagrindu ir leido alyva (kaip zinia, i varikli pilam ne tepalą, o alyvą;)
Tepalo filtro prisukimo instrukcija:
nuimi (jei nusiima lengvai) nuo filtro gumine tarpine, lengvai ja tempdamas tarp pirstu patikrini jos vientisuma ir isitikini kad nera prilipusiu svetimkuniu; taip pat pervedi pirstu per filtro korpuso atitinkama perimetra kad isitikinti jo lygumu.
Dedi tarpine i jai skirta vieta ant filtro ir pirstu ja ismozoji naujaja alyva;
Pries prisukant filtra skudureliu kruopsciai nuvalai vieta ant karterio kur tures priglusti filtras;
Filtra prisukinejam visada ranka ir jegos naudoti tik tiek kiek butu is istiestos rankos rieso. Cia negalioja taisykle kuo stipriau - tuo geriau.
http://www.hengst-katalog.de/en/filter/866100000/01/H97W07 superinis filtras, kaina pas mane 11 Lt.;) Cia is praktikos: jei nezinote koki filtra pasirinti, rinkites pagal filtro svori kuo sunkesnis tuo geresnes kokybes ir atitinka reikalaujama konstrukcija.
Citatadzonas parašė:
Tepalo filtro prisukimo instrukcija:
nuimi (jei nusiima lengvai) nuo filtro gumine tarpine, lengvai ja tempdamas tarp pirstu patikrini jos vientisuma ir isitikini kad nera prilipusiu svetimkuniu; taip pat pervedi pirstu per filtro korpuso atitinkama perimetra kad isitikinti jo lygumu.
Dedi tarpine i jai skirta vieta ant filtro ir pirstu ja ismozoji naujaja alyva;
Pries prisukant filtra skudureliu kruopsciai nuvalai vieta ant karterio kur tures priglusti filtras;
Filtra prisukinejam visada ranka ir jegos naudoti tik tiek kiek butu is istiestos rankos rieso. Cia negalioja taisykle kuo stipriau - tuo geriau.[/quote
]Nepilna instrukcija.
Pakutinis punktas yra toks - priveržti su ranka kiek imanoma stipriau, o tada atsukti atgal 180°-240°.
Anksciau net ant filtru tokia maldele budavo surasyta
Gal kas žinote kaip išjungti "Oil Change" signalą po alyvos ir filtro pakeitimo?
CitataRober parašė:
Gal kas žinote kaip išjungti "Oil Change" signalą po alyvos ir filtro pakeitimo?
Avensiui tai taip išsijungia, gal ir Corolai taip pat:
http://www.toyotaclub.lt/forum/viewthread.php?forum_id=110&thread_id=175&pid=34118#post_34118
Nuo 49 posto.
CitataSinger parašė:
Nuo 49 posto.
Ačiū.
Dar vienas klausimėlis, susijęs su alyvos keitimu :) Po alyvos išleidimo iš karterio varžteliu yra tarpinė. Kokia ji? Ar reikia ją kiekvieną kartą pakeisti keičiant alyvą? Gal galima palikti senąją, ar dar būna ji tinkama?
Beje, koks raktas tinka tam alyvos išleidimo varžtui atsukti? Paprastas M14 ar M17, o gal koks įkišamas šešiabriaunis?
Na gal ne visai padėsiu, bet kiek šeimoj automobilių turėjom, tarpinę palikdavom tą pačią, ir niekad problemų dėl to nekildavo. Svarbu užveržiant nepersistengt, tikriausiai užveržimo jėgą nurodo ir gamintojas manual'e. Dėl raktų dydžio - arba pakuždės kiti, arba manual'as taipogi ;)
savo ankstesniame automobilyje, kaip pamenu, ta tarpinė buvo iš kažkokio minkšto metalo, todėl buvo daugkartinio naudojimo ir nebijojo jokio perveržimo.
O tojotoje, gal ji kokia nors popierinė tada gal reikėtų keisti?
CitataAVENSIS D4D CHIP parašė: 70lt uz keitima ima,nereikia painiot alyvos keitimo su techniniu aptarnavimu, atsisuka su spec raktu na nebent originalas apie mannus ir kt.nezinau,tai juk galima nusipirkti originalu filtra atstovybeje maximoje alyva per akcija, paciam pasikesti ir gausis apie120lt, o neoriginalūs filtrai daznokai leidzia ypac per salcius
Paskambinau į Tokvilą, alyvos ir filtro pakeitimas - 200 Lt. Be jokių aptarnavimų.
Tad jeigu nusiperki akcijinę Elf alyvą Senukuose už 65 Lt, tai važiuoti į ten neapsimoka.
CitataRober parašė:
Dar vienas klausimėlis, susijęs su alyvos keitimu :) Po alyvos išleidimo iš karterio varžteliu yra tarpinė. Kokia ji? Ar reikia ją kiekvieną kartą pakeisti keičiant alyvą? Gal galima palikti senąją, ar dar būna ji tinkama?
Beje, koks raktas tinka tam alyvos išleidimo varžtui atsukti? Paprastas M14 ar M17, o gal koks įkišamas šešiabriaunis?
Tarpinės niekada nekeisdavau, net nepastebėjau, kad ji ten yra. Kas dėl varžto, tai ar sunku pasilenkt po apačia ir pažiūrėt, man atrodo, kad 14, nesu garantuotas, po ranka visada turiu visokių raktų, tai nesuku tokiais klausimais galvos.
Citatamind parašė:
Tarpinės niekada nekeisdavau, net nepastebėjau, kad ji ten yra. Kas dėl varžto, tai ar sunku pasilenkt po apačia ir pažiūrėt, man atrodo, kad 14, nesu garantuotas, po ranka visada turiu visokių raktų, tai nesuku tokiais klausimais galvos.
Ačiū už atsakymą. Tarpinė ten yra, (radau net jos kodą - 90080-43037), matyt, ji tvirta ir gerai laikosi užmauta ant varžto. Dėl rakto tai, žinoma, reikės persirengti ir gultis po mašina, nes pasilenkus tai nieko nesimato, uždengta plastmasiniu gaubtu.
Tikriausiai ir aš turėsiu raktą, bet dėl viso pikto, geriau iš anksto viską apsižiūrėti ir pasiruošti :) Kad staigmenų nebūtų :)
Reik turėt reguliuojamo dydžio raktą (Senukuose už 14 lt, yra ir pigesnių) ir turėsit, tamsta, puikų daiktą visiems gyvenimo atvejams. Raktas bus nuo 0 iki 25 mm, tai pakankamai didelis diapazonas. Ir santechnikoj kartais praverčia, ne tik garaže ;)
Citatahobbit parašė:
Reik turėt reguliuojamo dydžio raktą (Senukuose už 14 lt, yra ir pigesnių) ir turėsit, tamsta, puikų daiktą visiems gyvenimo atvejams. Raktas bus nuo 0 iki 25 mm, tai pakankamai didelis diapazonas. Ir santechnikoj kartais praverčia, ne tik garaže ;)
Prancūzraktį ar ne? Turiu net du- vieną nuo nulio turbūt iki M17 ir kitą labai didelį. Bet jeigu tamstai teko dirbti su tokiu raktu, tai tikriausiai pastebėjote, kad jis turi du pagrindinius trūkumus. Pirma, naudojant didesnę jėga jis greičiau prasisuka negu paprastas raktas, antra - su juo sunkiau prieiti tam tikrose vietose. O pats įdomiausias siurprizas gali būti, kad toks raktas išviso nereikalingas. Garantuoji, kad ten ne koks įkišamas šešiabriaunis?
CitataRober parašė:
Paprastas M14 ar M17
Pastebėjimas- M14, tai ne varžto galvutės dydis, o užsriegtos varžto dalies diametras. M14 ar M17- tokių varžtų nelabai rasi pas save mašinoj, nebent kur pakaboj.
M6- galvutė bus- 10mm
M8- galvutė bus- 12-13-14mm
M10- galvutė bus- 14-17mm
M12- galvutė bus- 17-19mm ir t.t. Matai kaip dar toli iki M17.:D
Geriausia turėt galvučių ar kilpinių raktelių komplektą, kad ir kinietiškų- tikrai labiau pravers nei tas reguliuojamas raktas
Kuo didesnė varžto galva, tuo mažiau problemų su keičiamo dydžio raktu. Jei raktas labai didelis, o sukamas 5mm varžtelis, be abejo problemų kilti gali :)
O dėl karterio varžto tepalo išleidimui - jis šešiabriaunis, bet neįkišamas, t.y. paprastas standartinis varžtas. Nebent kokia "samadėlka" įkišta ;)
Dėl Mind pastebėjimo apie raktus - taip, labai dažnai yra paprasčiau naudoti mažą raktą mažiems, didelį - dideliems varžtams ir pan. Bet galvutės turi kelis trūkumus - rinkinukas bus brangesnis, nei keičiamo dydžio raktas, be to, kai kurių varžtų galvos arba veržlės netelpa į rakto galvutę. Apskritai, jei yra garažas - įrankių jame turi būti daug ir įvairių :D
Na truputį OT, bet atsimenu, kai kažkada keitėm su dėde "Ural" ratą, tai tokiu atveju standartiniai įrankiai nepadeda, "kilpinio raktelio" rankena buvo pusantro metro, kad pavyktų pasukti varžtą :D
Citatamind parašė:
CitataRober parašė:
Paprastas M14 ar M17
Pastebėjimas- M14, tai ne varžto galvutės dydis, o užsriegtos varžto dalies diametras.
Dėl to tikrai nesiginčiju, panašiai ir pats taip manau :) O kaip reikėtų tuos raktų numerius vadinti sutrumpintai? gal N14? Kažkaip su tais milimetrais nepatogu :)
CitataRober parašė:
Citatamind parašė:
CitataRober parašė:
Paprastas M14 ar M17
Pastebėjimas- M14, tai ne varžto galvutės dydis, o užsriegtos varžto dalies diametras.
Dėl to tikrai nesiginčiju, panašiai ir pats taip manau :) O kaip reikėtų tuos raktų numerius vadinti sutrumpintai? gal N14? Kažkaip su tais milimetrais nepatogu :)
"Keturiolikinis", "šešiolikinis",trylikto dydžio, kaip kam patogiau. Arba pilnu pavadinimo: [raktas trylikos milimetrų dydžio varžto galvutei] :D
Pirmą kartą nebevažiavau į autoservisą ir turėdamas laisvo laiko pasikeičiau savo tojotos Corolla Verso (benzinas) alyvą pats. Gal kam pravers mano pastebėjimai, kuriais patikslinu kai kurias čia anksčiau pareikštas kolegų mintis:
1. Priėjimas prie filtro ir tepalo išleidimo varžto yra visai geras, tik reikia nusiimti plastikinę dugno apsaugą.
2. Atsukti filtrą rankomis buvo neįmanoma (prisuktas buvo Tokviloje). Nepavyko atsukti ir su plačiažiaunėmis replėmis. Taigi, specialus raktas reikalingas.
3. Atrodo, kad senos filtro keitimo instrukcijos jau paseno. Ant filtro dabar rašoma, kad filtro tarpinę patepus nauja alyva, jį reikia sukti tol, kol tarpinė susilies su variklio paviršiumi, o po to dar priveržti specialiu raktu, pasukant dar 3/4 apsisukimo arba 270 laipsnių. Tad priveržiama gana stipriai. Išeina, kad čia yra tas atvejis kai gerai yra stipriai.
4. Tepalo išleidimo varžto originali tarpinė yra balto metalo, tikriausiai aliuminė, tad manau, kad ją keisti kiekvieną kartą nėra būtina.
5. Tepalui išleisti reikalinga N 14 "galvutė", o originalaus tepalo filtro diametras 65 mm.
6. Prieš prisukdamas filtrą, į jį pripyliau tepalo. Servisuose to nedaro nes tai užima daugiau laiko, darant pačiam tai rekomenduojama, juo labiau, kad šiame variklyje filtras prisukamas iš apačlos visiškai vertikaliai, tad nesilaisto.