gal kas buvo susidures su motoro uzkalimo kiek sitas malonumas kainuoja mazdaug pataisyti, 99m 2,0TD
paprasciau bus kito motoro ieskot, nei sita tvarkyt. Aisku viskas priklauso nuo to kodel ir kaip uzkale... Kas nutiko? Be tepalo vaziavai- tai gali but ne tik kad uzkale, bet ir koki voztuva ar stumokli pradeginai... galvos bukle kokia? Gali but susikraipius ar net trukus.... Gal net ziedai cilindra spejo isgrauzt... Galejo ir alkuninis nukentet... Daug daug faktoriu reikia patikrint po tokiu ivykiu, taip kad pasakyt kiek kainuoja- nuo 500 lt iki 5000 lt... Kur kas paprasciau bus kita varikli idet...
autostrada vaziavau visu pirma uzsidege check lempute tai nekreipiau demesio vanduo buvo normoj kaip visada pavaziavus 5km dingo trauka sustojus uzsidumino turbina du gesintuvus ispilem poto pasirodo kad radiatoriaus virsus buvo klijuotas tai vanduo isgaravo tai zodziu nieko gero is to motoro nebus like galva trukus ziedai sueje nu neaisku istikro bet dbr jis be gyvybes zenklu trauki ant begio tai kaip ant laisvo rieda ryt varau pas motorista viskas isaiskes:|
keiti variklį už 1000lt. ir važiuoji toliau
visai prieinama kaina:)
antifrizas ausina variklio isore, vidu ausina alyva... taip kad uzkala ne del antifrizo stokos dazniausiai o del alyvos....
Citatafennix parašė:
antifrizas ausina variklio isore, vidu ausina alyva... taip kad uzkala ne del antifrizo stokos dazniausiai o del alyvos....
:D Geras :D Tai ir važiuok be aušinimo skysčio ;) Þiūriu, ko čia toks kvapas, kai paskui tave važiuoju, pasirodo aušinimo skystį ant variklio laistai :D
Citatahorn parašė:
:D Geras :D Tai ir važiuok be aušinimo skysčio ;) Þiūriu, ko čia toks kvapas, kai paskui tave važiuoju, pasirodo aušinimo skystį ant variklio laistai :D
Kolega, ka jus ismanote apie variklius? Ar zinote kad yra tokiu senu oru ausinamu motoru, kurie nenaudoja antifrzo nes ten tiesiog nera kur jo supilt. Nesakau kad antifriza reikia pilt ant variklio. bet jis ausina degimo kamera is isorines puses, o alyva is vidines. Pats pagalvok kas ausina labiausiai kaistancia detale- stumokli (arba voztuva). Antifrizas?
Gal nori surengt varzybas. Pas abu 7A-FE varikliai tai salygos vienodos. As vaziuosiu be antifrizo, tu vaziuosi be variklio alyvos, paziuresim kam pirmam variklis uzkals.... arba stumokliai pradegs :D
nelogiškas pasiūlymas, be alyvos variklis užkals tą pačią sekundę kai bus paleistas, o be aušinimo skysčio, po 5 minučių, jei normaliai važiuosi. Oru aušinamas variklis ne prie ko. Esu matęs po aušinimo skysčio trūkumo, pirmiausiai susikraipo galva, įskyla blokas ir t.t.
manau, kad alyva ne tik ausina varikli, bet ir sutepa cilindrus, kiek pamenu kai per mechatronika juk tokia ir paskirtis..
ne tik cilindrus, viska tepa, alkunini velena, paskirstymo velenus, voztuvus, apskritai visas judancias dalis. Antifrizo paskirtis- tik vesinti, bet kadangi jis nelabai tinkamas ten kur besitrinancios dalys- tai ta darba atlieka alyva.
Nors ir nukrypom nuo temos, bet papasakosiu tikra fakta. Ziurejom pirkti dauzta masina.Seimininkas nepasake kad nera ausinimo skyscio ir uzvedem varikli.Variklis dirbo koki 15 min., kol apziurinejom masina. Tik paskui uzgesine pastebejom kad antifrizo nera ne laso, nes nusimovusi slanga.Variklis jau buvo gerokai pasiles.Ir nieko neatsitiko. Variklis dirba gerai.
as irgi prie nukrypuios temos prisidesiu. ziema truko karteris ir isbego tepalas, dege tepalo lempute. vilniuje nuvaziavau nuo karoliniskiu iki baltupiu ir atgal, atstumas nemazas, varikliui nieko nenutiko.
CitataAngelinio parašė:
as irgi prie nukrypuios temos prisidesiu. ziema truko karteris ir isbego tepalas, dege tepalo lempute. vilniuje nuvaziavau nuo karoliniskiu iki baltupiu ir atgal, atstumas nemazas, varikliui nieko nenutiko.
Tikriausiai ne visas tepalas buvo isbeges. Aplamai tai Jums labai pasiseke, kad variklis neuzkale.
Keista cia diskusija uzvire- apie eksperimentus, kaip ir kiek galima vazineti be ausinimo skyscio ar be tepalo. Tuoj dar kas prades tvirtinti, kad galima ir be vieno , ir be kito vaziuoti. Baikit Jus bajerius ir nejuokaukit tokiais dalykais.:o
Na kad antifrizas ausina tik isore tai kazkaip nelogiskai manau. Pirmiausia, nuemus galva matosi antifrizo ir tepalo kanalai, kurie salia vienas kito, del to ir keiciam galvos tarpines, nes kai ji prasprogsta, pradeda antifrizas maisytis su tepalu. Manau antifrizas pirmiausia apsaugo galva, o tepalas kaip fennix ir sake stumoklius ir cilindrus. bet kokiu atveju be siu abieju skysciu toli nenuvaziuosi. Bet jei antifrizas isbegu, tai labiau tiketina kad galva truko, bet ne blokas. Kad bloke issimaltu stumokliai, ziedai, tai manau ilgokai reiktu pavaziuot be tepalo... Man buvo panasus variantas su sena auto, kai antifriza ispute per issipletimo bakeli irgi uzgeso variklis ir buvo rodykle iki raudono uzlipus temperaturos. Nieko, pakeite tarpine galvos nuslifavo galva ir viskas ok. Beje masina kai uzgeso nesikure, paskui kai variklis atveso uzsikure puikiausiai, arba koks kompas mate kad temp auksta ir neleido kurti, arba antifrizas uzpyle zvakes ir kol neissdziuvo, nebuvo kibirksties, cia buvo benzas. Dyzeliui galvos biki problematiskesnes, ten didesnes apkrovos...
Citatafennix parašė:
Citatahorn parašė:
:D Geras :D Tai ir važiuok be aušinimo skysčio ;) Þiūriu, ko čia toks kvapas, kai paskui tave važiuoju, pasirodo aušinimo skystį ant variklio laistai :D
Kolega, ka jus ismanote apie variklius? Ar zinote kad yra tokiu senu oru ausinamu motoru, kurie nenaudoja antifrzo nes ten tiesiog nera kur jo supilt. Nesakau kad antifriza reikia pilt ant variklio. bet jis ausina degimo kamera is isorines puses, o alyva is vidines. Pats pagalvok kas ausina labiausiai kaistancia detale- stumokli (arba voztuva). Antifrizas?
Gal nori surengt varzybas. Pas abu 7A-FE varikliai tai salygos vienodos. As vaziuosiu be antifrizo, tu vaziuosi be variklio alyvos, paziuresim kam pirmam variklis uzkals.... arba stumokliai pradegs :D
o tu kažką apie variklius išmanai? jei jau aiškini, kad be alyvos variklis užkals dėl to kad perkais, tai atsiprašau. gal dar paaiškink, kad tie visi aušinimo skysčio kanalai bloke ir galvoje tai tik šiaip, kad variklį nuo išorinės šilumos apsaugotų saulėtą vasaros dieną? taip, alyva aušina. kažkiek. tiek pat ir aptekančio oro srautas. bet pagrindinį variklio aušinimą atlieka
aušinimo sistema (pavadinimas tai pasako), kuri "išneša" lauk karštį iš pagrindinio jo šaltinio - cilindrų galvutės. dar gal paaiškink kodėl variklio temperatūra pagrinde kontroliuojama būtent termostato valdančio visą aušinimo skysčio, o ne alyvos, cirkuliaciją pagalba?
taip pat nepatingėsiu nurašyti ištrauką iš automobilių teorijos vadovėlio: "Skysčiu aušinamose sistemose cirkuliuojantis aušinimo skystis paima nuo įkaitusių variklio detalių šilumą ir pro radiatorių atiduoda ją į aplinką. Ši sistema gali būti termosifoninė, priverstinė, atviroji ir uždaroji."
oru aušinamoje sistemoje pati cilindro galvutė turi papildomas aušinimo briaunas, būtent kurios, o ne alyva, į aplinką spinduliuoja šilumą.
Citataumunas parašė:
o tu kažką apie variklius išmanai? jei jau aiškini, kad be alyvos variklis užkals dėl to kad perkais, tai atsiprašau. gal dar paaiškink, kad tie visi aušinimo skysčio kanalai bloke ir galvoje tai tik šiaip, kad variklį nuo išorinės šilumos apsaugotų saulėtą vasaros dieną?
Pirmiausia papasakokit nuo kokios "išorinės šilumos" reikia saugoti varikli sauleta diena? Nic nieko neismanau apie variklius, todel juos perrinkineju laisvalaikiu.
Atrodo niekur neminejau kad yra sveika vazinet be antifrizo, bet vistiek visi aiskina koks jis svarbus.
Kadangi taip puikiai cituoji literatura kurios as nesu skaites, gal paaiskinsi kas tai yra variklio uzkalimas.... Tada as pameginsiu atspeti kodel taip nutinka...
P.S. Kazkokia keista nuojauta kamuoja kad priezastis lygiai tokia pat kaip ir pas senuju laiku patrankinikus, kai saulej susile sviediniai nebetilpdavo i patrankas arba jose uzstrigdavo...
fenix, tu nusipezėjai ir vėl eilinį kartą imi sukti temą kita neaiškia linkme:
Citatafennix parašė:
antifrizas ausina variklio isore, vidu ausina alyva... taip kad uzkala ne del antifrizo stokos dazniausiai o del alyvos....
pareiškei, kad variklio vidų aušina alyva. nusipezėjimas, kaip reikalas.
taip pat mėginimas pašiepti žmogų, kuris buvo 99% teisus:
Citatafennix parašė:Pats pagalvok kas ausina labiausiai kaistancia detale- stumokli (arba voztuva). Antifrizas?
taip, būtent antifrizas, o ne alyva. kam tavo manymu tie aušinimo kanalai pusėje variklio ir ypač apie cilindrą? ir kaip tavo manymu alyva turėtų cilindrą aušinti?
ir dar siūlyčiau pasimokyti atpažinti sarkazmą.
p.s. savišvietai apie užkalimą ir aušinimą: http://auto.howstuffworks.com/cooling-system5.htm
Vyrai, nesipykite
alyva dalyvauja ausinime, bet jos ausinimo funkcija netiesiogine. Alyvai tenka liestis su agresyviausiai karscio veikiamais taskais. Alyva budama kintamo pavidalo skysta terpe pirmoji nuima karsti nuo karsciausiu vietu (galvos) ir ja paskirsto visam varikliui. Misija - silumos pernesimo/paskirstymo tarpininkas.
O uz silumos nuvedima nuo variklio yra atsakinga ausinimo sistema su antifrizu ir radiatoriais priesaky.
Citataumunas parašė:
Citatafennix parašė:Pats pagalvok kas ausina labiausiai kaistancia detale- stumokli (arba voztuva). Antifrizas?
taip, būtent antifrizas, o ne alyva. kam tavo manymu tie aušinimo kanalai pusėje variklio ir ypač apie cilindrą? ir kaip tavo manymu alyva turėtų cilindrą aušinti?
Na ok kolega, pripazinkim, skaitom priesiskom nuotaikom nusiteike. Paklausiau kas ausina stumokli, tu atsakei kad cilindra ausina antifrizas... Iseina kad vienas apie batus, kitas apie ratus... Jeigu taip nori prie tavo akiu isrinksiu varikli, parodysi kur rasti antifrizo takus alkuniame velene ir stumokliuose....
O praktika rodo kad stumoklis praktiskai nekontaktuoja su cilindru. Vienintelis besilieciantis pavirsius kuris nera labai geras silumos nesejas- ziedai. Stumoklis gauna mazdaug 10-20% karscio is degimo proceso, visi kiti nueina i variklio galva ir bloka. Taip, didesne dali silumos pasiima variklio blokas kuri ausina antifrizas. Del to butent visi ir verkia galvodami kad vaje vaje, perkais variklis. Bet kai bloko mase 50 kg, o stumokliu mase 2 kg, tai realiai jie kaista 2-3 kartus greiciau nei blokas...
O ka daro alyva? Ji taskymo ar purskimo budu patenka ant alkuninio veleno, stumokliu, svaistikliu ir tuo paciu cilindru sieneliu is vidaus, taigi tiesioginiu, pabrezkim
TIESIOGINIU budu ausina degimo kamera ir jos elememtus (ne taip kaip antifrizas esantis aplink cilindrus) ir netgi tiesiogiai patenka i degimo kamera (aisku nuvaloma is karto )
As nepriestarauju, tikrai
NEPRIESTARAUJU kad antifrizas atlieka didziaja dali ausinimo darbo, jis tuo paciu ausina ir pacia alyva, kaip pvz 3S-GE variklyje yra netgi antifrizo ir alyvos temperaturos suvienodinimo irenginys (nezinau kaip lietuviskai vadinasi). Taigi negalima atmesti to kad alyva paima kritine silumos dali is ypac svarbiu vietu taip kad neisradinekim dviracio ir nekeikim vienas kitu....
Peace, ok? Nes man vienam jau per daug neigiamu emociju... Nes niekas nenori stot jauno studento pusen...
Sorry uz OT
Citatadzonas parašė:
Vyrai, nesipykite
alyva dalyvauja ausinime, bet jos ausinimo funkcija netiesiogine. Alyvai tenka liestis su agresyviausiai karscio veikiamais taskais. Alyva budama kintamo pavidalo skysta terpe pirmoji nuima karsti nuo karsciausiu vietu (galvos) ir ja paskirsto visam varikliui. Misija - silumos pernesimo/paskirstymo tarpininkas.
O uz silumos nuvedima nuo variklio yra atsakinga ausinimo sistema su antifrizu ir radiatoriais priesaky.
nesipykstam bet noriu pataisyt tave. Jei galim aisku
Pagal tavo logika visgi pagrindine ausinimo funkcija visgi atlieka radiatoriaus ventiliatorius arba tiesiog oras kuris vaziuojant naturaliu butu eina per radiatoriu arba priverstinai pumpuojamas ventiliatoriaus, nes alyva yra silumos nesejas i variklio bloka, variklio blokas yra silumos nesejas i antifriza, sis yra silumos paskirstimo tarpininkas tarp radiatoriaus ir variklio, o jau va pati radiatoriu ausina oras.... Gautusi kad pagrindinis variklio ausinime yra aplinkos oras.
Nesakau kad taip nera- nebutu oro nebutu ausinimo, bet sistemiskai ziurint pagrindinis ausintojas yra tas kuris pats pirmas atlieka ausinimo funkcija.
Joke, aisku bet as jau kazka minejau apie oru ausinamus variklius :D aisku cia nieko bendro su sia tema :)
alyva sąlyginai perlėtai cirkuliuoja variklyje, o jos šilumos laidumas artimas gipsui/medžiui. aš irgi neneigiu, kad alyva aušina, bet ji tai daro palyginti labai menkai. didžiąją aušinimo darbo atlieka būtent antifrizas.
sudėk prastą alyvos šilumos laidumą, ir sąlyginai (pabrėžiu šį žodį) lėtą cirkuliaciją ir pagalvok kiek gi ji tos šilumos bendrame katile nuneša? 5%? 10%? labai nustebčiau, jei prisikapstytų iki 20%. gaila nerandu šito dalyko literatūroje, tai galiu tik spėti.
ok, per skubėjimą neįsiskaičiau dėl stūmoklio. visgi, vožtuvas tikrai aušinamas pagrinde viena antifrizu. kas dėl stūmoklio, tai jis gauna dalį karščio ir jo aušinimas prastesnis. visgi šilumos išskaidymas priklauso ne nuo svorio, o nuo paviršiaus ploto. stūmoklio paviršiaus plotas sąlyginai didelis (imk visą stūmoklį, o ne degimo paviršių). ir taip, jo aušinimu užsiima iš esmės vien alyva (dalis šilumos išsiskaido per, žiedus, švaistiklį, alkūninį ir velnias žino kur toliau). čia jau kaip ir nelabai galima paprieštarauti.
visgi, tavo bandymas suvesti, kad variklis užkala nes neesant alyvai, kuri lyg ir aušina variklį jis tiesiog perkaista. taip, be alyvos variklis kaista, bet ne todėl, kad neliko kam aušinti, o todėl, kad dėl trinties temperatūra ima kilti taip greitai, kad turbūt aušinimo kanaluose net antifrizas į garus pavirsta.
taigi, išvados:
1. be aušinimo skysčio variklis užkals, nes jis visų pirma perkais dėl aušinimo nebuvimo.
2. be alyvos variklis užkals, nes perkais visų pirma dėl padidėjusios trinties, o ne aušinimo nebuvimo.
ar visgi tokioms išvadoms nepritari?
Citataumunas parašė:
alyva sąlyginai perlėtai cirkuliuoja variklyje, o jos šilumos laidumas artimas gipsui/medžiui. aš irgi neneigiu, kad alyva aušina, bet ji tai daro palyginti labai menkai. didžiąją aušinimo darbo atlieka būtent antifrizas.
sudėk prastą alyvos šilumos laidumą, ir sąlyginai (pabrėžiu šį žodį) lėtą cirkuliaciją ir pagalvok kiek gi ji tos šilumos bendrame katile nuneša? 5%? 10%? labai nustebčiau, jei prisikapstytų iki 20%. gaila nerandu šito dalyko literatūroje, tai galiu tik spėti.
ok, per skubėjimą neįsiskaičiau dėl stūmoklio. visgi, vožtuvas tikrai aušinamas pagrinde viena antifrizu. kas dėl stūmoklio, tai jis gauna dalį karščio ir jo aušinimas prastesnis. visgi šilumos išskaidymas priklauso ne nuo svorio, o nuo paviršiaus ploto. stūmoklio paviršiaus plotas sąlyginai didelis (imk visą stūmoklį, o ne degimo paviršių). ir taip, jo aušinimu užsiima iš esmės vien alyva (dalis šilumos išsiskaido per, žiedus, švaistiklį, alkūninį ir velnias žino kur toliau). čia jau kaip ir nelabai galima paprieštarauti.
visgi, tavo bandymas suvesti, kad variklis užkala nes neesant alyvai, kuri lyg ir aušina variklį jis tiesiog perkaista. taip, be alyvos variklis kaista, bet ne todėl, kad neliko kam aušinti, o todėl, kad dėl trinties temperatūra ima kilti taip greitai, kad turbūt aušinimo kanaluose net antifrizas į garus pavirsta.
taigi, išvados:
1. be aušinimo skysčio variklis užkals, nes jis visų pirma perkais dėl aušinimo nebuvimo.
2. be alyvos variklis užkals, nes perkais visų pirma dėl padidėjusios trinties, o ne aušinimo nebuvimo.
ar visgi tokioms išvadoms nepritari?
palaikau sita nuomone:)
Umunai, cia kur parasei nelabai galima papriestaraut, imsiu ir papriestariausiu, tik nesupyk. Alyva pasizymi geru siluminiu laidumu. Kad nebutu priestaravimu pasiulysiu pristu paliesti 100 laipsniu medi, 100 laipsniu gipsa ir 100 laipsniu alyva. Be to butent alyva naudojama pramoneje ausinti gaminamas ir apdirbamas detales. Taip pat naudojama ir elektriniuose radiatoriuose bei gyvatukuose. Bet apie tai veliau. Voztuvus ausina alyva, ne antifrizas, Kaip tu manai kam reikalingos voztuvu gumeles, ir kodel kai jos susidevi variklis ima valgyti alyva? Beje, juk ne antifriza :). Voztuvu gumeles nuvalo tepala nuo voztuvo kotelio jam judant ir butent per koteli voztuva ausina butent alyva.
Variklis uzkala todel, kad neausinant viduje slankiojancio stumoklio, jis issiplecia tiek, kad jo diametras tampa didesnis uz cilindro skyle ir jis tiesiog uzstringa cilindre. Kaip ir varztas uzstringa plastmasinam pulkiuke igreztoj sienoj ikalus... Ir tada staigus bubum ir ciuozia ratai per asfalta.... ir gerai jei laimingai be autoivykiu viskas baigiasi...
Velgi atkreipkim demesi kad ausinimo greitis priklauso nuo pavirsiaus ploto ty, kuo didesni plota pasiekia alyva, tuo greiciau ausinasi. Bet esmini kaitimo greiti itakoja tik mase ir kaitinamo pavirsiaus plotas, Cia tas pats kas virduliu kaitint stikline vandens ir 2 litrus... Kaitimo plotas ir kaitinimo galingumas tas pats- skirtumas tik mase. Del to ir norejau pabrezt kad nesant alyvos stumoklis greiciau kaista nei blokas ir greiciau perkaista analogiskai... jau net neskaiciuojant trinties faktoriaus.
Grizkim prie alyvos. Kodel ji tokia svarbi. Esminis alyvos privalumas kaip ir bet kuriu riebalu- ji negaruoja... Taip pasiekusi auksta temperatura ji skyla, keicia svaybes, bet negaruoja (kas nori papriestaraut tegu pasiima stikline aliejaus ir pamegina isgarinti kaip vandeni kaitinant). O antifrizas ar vanduo garuoja, todel jis is principo negali buti naudojamas ausinti ypac karstu detaliu, tokiu kaip stumoklis.
Situacija tokia kad kai tarkim vanduo pasiekia 500 laipsniu temperaturos detale- susilietimo vietoje jis is karto pavirsta garais ir apgaubia detale garu sluoksniu taip uskirsdamas kelia saltam vandeniui pasiekti ikaitusia vieta. Alyva sito minuso neturi taip kad ji kaupia siluma kad ir kokia ji butu.
Benzinas dega 1700 laipsniu temperaturoj, taigi pagalvokit iki kokiu temperaturiu ikaista butent pavirsine dalis ir kas atsitiks jei nebus alyvos. Teko susidurt su atveju kai net esant puikiam ausinimui pradega 4 stumoklis butent del to kad nepakanka alyvos slegio (nustipes siurblys) ir neuztenka alyvos ausinimui... O nei blokas skiles nei galva susikraipius ir variklis nei uzkaites nei uzkales...
Nepriestarauju kad antifrizas butinas... Kaip ir pats sakei- jis nunesa siluma nuo variklio. Alyva to nedaro arba daro minimaliai nes jokingai mazas tas radiatorius jei toks is vis yra. Bet ji perduoda siluma antifrizui cisrkuliuodama po cilindru galvute. Esmine funkcija- tepimas ir silumos isnesimas butent is degimo kameros vidaus... kur ir yra didziausios temperaturos ir antifrizas jau negali padeti.
O siaip tai as programuotojas, o ne mechanikas, as net nezinau kuriuo atsuktuvo galu kalti varztus... taip kad labai nepykit jei kur klaidu padariau
Citatafennix parašė:
Umunai, cia kur parasei nelabai galima papriestaraut, imsiu ir papriestariausiu, tik nesupyk. Alyva pasizymi geru siluminiu laidumu. Kad nebutu priestaravimu pasiulysiu pristu paliesti 100 laipsniu medi, 100 laipsniu gipsa ir 100 laipsniu alyva. Be to butent alyva naudojama pramoneje ausinti gaminamas ir apdirbamas detales. Taip pat naudojama ir elektriniuose radiatoriuose bei gyvatukuose. Bet apie tai veliau. Voztuvus ausina alyva, ne antifrizas, Kaip tu manai kam reikalingos voztuvu gumeles, ir kodel kai jos susidevi variklis ima valgyti alyva? Beje, juk ne antifriza :). Voztuvu gumeles nuvalo tepala nuo voztuvo kotelio jam judant ir butent per koteli voztuva ausina butent alyva.
Variklis uzkala todel, kad neausinant viduje slankiojancio stumoklio, jis issiplecia tiek, kad jo diametras tampa didesnis uz cilindro skyle ir jis tiesiog uzstringa cilindre. Kaip ir varztas uzstringa plastmasinam pulkiuke igreztoj sienoj ikalus... Ir tada staigus bubum ir ciuozia ratai per asfalta.... ir gerai jei laimingai be autoivykiu viskas baigiasi...
Velgi atkreipkim demesi kad ausinimo greitis priklauso nuo pavirsiaus ploto ty, kuo didesni plota pasiekia alyva, tuo greiciau ausinasi. Bet esmini kaitimo greiti itakoja tik mase ir kaitinamo pavirsiaus plotas, Cia tas pats kas virduliu kaitint stikline vandens ir 2 litrus... Kaitimo plotas ir kaitinimo galingumas tas pats- skirtumas tik mase. Del to ir norejau pabrezt kad nesant alyvos stumoklis greiciau kaista nei blokas ir greiciau perkaista analogiskai... jau net neskaiciuojant trinties faktoriaus.
Grizkim prie alyvos. Kodel ji tokia svarbi. Esminis alyvos privalumas kaip ir bet kuriu riebalu- ji negaruoja... Taip pasiekusi auksta temperatura ji skyla, keicia svaybes, bet negaruoja (kas nori papriestaraut tegu pasiima stikline aliejaus ir pamegina isgarinti kaip vandeni kaitinant). O antifrizas ar vanduo garuoja, todel jis is principo negali buti naudojamas ausinti ypac karstu detaliu, tokiu kaip stumoklis.
Situacija tokia kad kai tarkim vanduo pasiekia 500 laipsniu temperaturos detale- susilietimo vietoje jis is karto pavirsta garais ir apgaubia detale garu sluoksniu taip uskirsdamas kelia saltam vandeniui pasiekti ikaitusia vieta. Alyva sito minuso neturi taip kad ji kaupia siluma kad ir kokia ji butu.
Benzinas dega 1700 laipsniu temperaturoj, taigi pagalvokit iki kokiu temperaturiu ikaista butent pavirsine dalis ir kas atsitiks jei nebus alyvos. Teko susidurt su atveju kai net esant puikiam ausinimui pradega 4 stumoklis butent del to kad nepakanka alyvos slegio (nustipes siurblys) ir neuztenka alyvos ausinimui... O nei blokas skiles nei galva susikraipius ir variklis nei uzkaites nei uzkales...
Nepriestarauju kad antifrizas butinas... Kaip ir pats sakei- jis nunesa siluma nuo variklio. Alyva to nedaro arba daro minimaliai nes jokingai mazas tas radiatorius jei toks is vis yra. Bet ji perduoda siluma antifrizui cisrkuliuodama po cilindru galvute. Esmine funkcija- tepimas ir silumos isnesimas butent is degimo kameros vidaus... kur ir yra didziausios temperaturos ir antifrizas jau negali padeti.
O siaip tai as programuotojas, o ne mechanikas, as net nezinau kuriuo atsuktuvo galu kalti varztus... taip kad labai nepykit jei kur klaidu padariau
toks jausmas kad tai rašiai gerai parūkes,bet kai prisipažinai pats kad programuotojas tai tapo viskas aiškiau:)
pasirodo alyvos slėgis reikalingas, kad alyva geriau aušintų, o ne kad tepimas būtų pakankamas... galiu tik parekomenduoti, užsipildyti aušinimo sistemą automobiline alyva ir važinėti ilgai ir nuobodžiai.
ai, dar tik norėčiau pasiteirauti kodėl tepaliniuose radiatoriuose alyva naudojama? tipo, kad perduotų šilumą? galiu pats ir atsakyti: šiaip tai ne. ji pakankamai lėtai įkaista ir lėtai atiduoda šilumą dėl savo aukštos specifinės šiluminės talpos, todėl puikiai tinkama kaupti šilumai. ji tiesiog gali sukaupti daug šilumos mažame tūryje perdaug nesiplėsdama. iš to seka, kad alyva kaip šilumos nešėjas yra labai prastas ir aušinimui netikamas.
beje dėl to "Be to butent alyva naudojama pramoneje ausinti gaminamas ir apdirbamas detales.". šiaip tai ne alyva. o specialia emulsija. ir ji vadinasi tepimo-aušinimo emulsija. susidedanti iš vandens (aušinimui) ir alyvos (tepimui). dar galėčiau pasakoti apie kitokius variantus, bet užteks ir šio pačio paprasčiausio.
uch, na tiek to, turėdamas inžinieriaus diplomą negaliu gi ginčytis su informatiku. apie alyvos fizikines savybes juk nieko neišmanau. ypač kai mane bando suvartyti teiginiais apie skirtingų medžiagų fizikinių savybių nustatymą liečiant ranka...
Citataumunas parašė:
pasirodo alyvos slėgis reikalingas, kad alyva geriau aušintų, o ne kad tepimas būtų pakankamas... galiu tik parekomenduoti, užsipildyti aušinimo sistemą automobiline alyva ir važinėti ilgai ir nuobodžiai.
Siaip reikalingas ir tam ir tam. Varikliuose kuriuose yra purkstukai skirti apipurksti kaistancias dalis slegis butinas! Nesakau kad jis nereikalingas teptimui
Beje, alyva netinkama cirkuliuot po radiatoriu del jos didelio klampumo, o ypac ziema.... tam reikes kokiu 5 kw variklio kad vien galetu pumpuot ja ausinti pakankamu greiciu... Tai ir butu vienintele man matoma priezastis del kurios ji toliau nebenaudojama ausinimui, o naudojamas antifrizas....
Citataumunas parašė:
ai, dar tik norėčiau pasiteirauti kodėl tepaliniuose radiatoriuose alyva naudojama? tipo, kad perduotų šilumą? galiu pats ir atsakyti: šiaip tai ne. ji pakankamai lėtai įkaista ir lėtai atiduoda šilumą dėl savo aukštos specifinės šiluminės talpos, todėl puikiai tinkama kaupti šilumai. ji tiesiog gali sukaupti daug šilumos mažame tūryje perdaug nesiplėsdama. iš to seka, kad alyva kaip šilumos nešėjas yra labai prastas ir aušinimui netikamas.
Siaip kiek atsimenu, atrodo alyvos silumine talpa yra ~ 2kJ/kgK (priklausomai nuo sudeties) o tai 2 kartus maziau nei vanduo- 4.2. Taip kad lyg ir priesingai, alyvos silumine talpa mazesne nei vandens, kuris tamstos nuomone puikus silumos nesejas... Pamegink tepalini radiatoriu uzpildyti medienos pjuvenomis, kad ir presuotomis.... paziuresim koks jis efektyvus bus... Apskritai tai medis greiciau silumos izoliatorius nei nesejas...
Nors ir visai ne i tema, bet tepaliniuose radiatoriuose alyva naudojama todel kad ji negaruoja o tai reiskia kad galima naudoti uzdara radiatoriu nesukaupiant viduje didelio slegio. Naudojant atvira sistena gali atsirasti nuodingu garu ar siaip nemalonus kvapas...
Citataumunas parašė:
specialia emulsija. ir ji vadinasi tepimo-aušinimo emulsija. susidedanti iš vandens (aušinimui) ir alyvos (tepimui). dar galėčiau pasakoti apie kitokius variantus, bet užteks ir šio pačio paprasčiausio.
Vanduo be specifiniu priedu nesimaiso su riebalais... atkreipk demesi i tai kaip aliejus pluduriuoja vandeny ir net suplakus sukyla i virsu...
Beje as irgi turesiu sistemu inzinieriaus diploma, bet popierius nieko nereiskia :)
Citatafennix parašė:
Alyva pasizymi geru siluminiu laidumu. Kad nebutu priestaravimu pasiulysiu pristu paliesti 100 laipsniu medi, 100 laipsniu gipsa ir 100 laipsniu alyva.
Sakyčiau nevykęs eksperimentas... Šiuo būdu visi 3 atvejai bus vienodai skausmingi :) Šiaip manau, kad jau po pirmo bandymo kito nebebus :D Taip pat šis eksperimentas niekaip nesusijęs su paminėtų medžiagų šiluminiu laidumu. Savitoji šiluma - dydis parodantis kiek reikia duot šilumos, kad 1kg medžiagos temperatūrą pakelt vienu laipsniu, šiluminis laidumas (ūkiškai) - kaip greit pradės šilt vienas strypo galas jei kaitinsi priešingą ;)
Liesdamas skirtingas tokios pačios temperatūros medžiagas iš laiko tarpo tarp palietimo ir skausmo pradžios tegalėsi nustatyti savo mėsos (t.y. tos dalies kur tarp odos ir nervinių galūnių) šiluminį laidumą.
Blin, ko jus cia del tu skysciu daba issipletet, zmogus klause ar varikliui hana jei biski pakaitino, tai puikiai visi zinom, kad isbegus antifrizui, pirmiausia kencia galva, o ne blokas su stumokliais. Tai nebesiurpinkim zmogaus, nuims galva ir pamatys ar ji ziauriai susikraipius, ar itrukus. Jei jau nuims galva, gal nepatinges nuimt ir karteri ir matysis mazdaug bloko kokybe, matysis ir stumokliai is virsaus, ar nera pasvile, pasilyde ir t.t. Ir tada zmogus nuspres ar keisti motora visa, ar tik galva susitvarkyt. Beje gal viskas baigsis laimingai ir bus tik prapusta tarpine ir keli lasai antifrizo cilindre. Pakeis tarpine nuslifuos galva ir vaziuos toliau dar 300k km be problemu...
ok, dėl alyvos specifinės šilumos esu šokiruotas. visgi alyva gali absorbuoti 50% mažiau šilumos nei vanduo + dėl 4 kartus didesnio vandens šilumos laidumo, šilumos mainai vyksta kur kas greičiau nei alyvos pagalba.
"Vanduo be specifiniu priedu nesimaiso su riebalais... " dar kartą išsiaiškink kas yra aušinimo-tepimo emulsija. ar duot iš wikipedijos ištrauką?
nereikia jokiu istrauku. vanduo siaip nebutinai vanduo, o bet kuris kitas skystis maisomas tik todel kad lengviau cirkuliuotu ir maisytusi tarpusavy taip greiciau paimdamas siluma... grynos alyvos trukumas kaip jau ir minejau ir kaip pats perskaitei- turi didele klampa o tai reiskia kad ji leciau maisosi tarpusvayje nei ausinimo skystis... Pateikiau pavyzdi tik todel kad atitrukt nuo koncentruotos temos misinio.
Beje, ne visur naudojamos tik emulsijos, yra vietu kur naudojams grynos alyvos, taip kad velgi cia ne vienareiksmiska...
Kaip pavyzdys slifuojant galva naudojama emulsija, pjaustant dantracius greiciu dezems- gryna alyva.
Ok, uzteks, as issisemiau... Malonu buvo padiskutuot, ir visgi sokiruot, umunai :) Matai, yra kaip sakiau, popierius nieko nereiskia... zinios igyjamos ne vieninteliu budu
Citataumunas parašė:
visgi alyva gali absorbuoti 50% mažiau šilumos nei vanduo
tai visgi reikalingas perteklinės šilumos nuvedimas nuo variklio aušinimo skysčio pagalba, ar užteks likusį gyvenimą tik tepalų lygį variklyje tikrintis? O gal medžio drožlių ir nekais variklis? :p
medžio drožlės gerai;)
Butini abu komponentai norint sveikai eksploatuoti varikli
o dabar apibendrinimui pasakysiu kad tiek ausinimo skystis, tiek variklio alyva ausina pati varikli. kartais buna technikoje ir radiatorius tepalui ausinti
beveik pas visas naujesnes mašinas yra tepalo aušinimo radiatorius ;) Mažesnio darbinio tūrio varikliai (1.1-1.4) jo neturi.
nu ir isipletojot jus cia, pasirodo nedaug truko galva, pora cilindru issiplete ir viskas, tai uz viska gausis ne per daugiausia sia savaite masina vel riedes lietuvos keliais ir atsargiai nes tikrai vel lenksiu visus is eiles kol vel kazkada uzkals motoras, manau po 10 metu:D
kazkaip manes dar nepastebejau,kad koks avensis aplenktu:)sekmes bandant,susitiksim autostradoj:)
Citataoscar666 parašė:
kazkaip manes dar nepastebejau,kad koks avensis aplenktu:)sekmes bandant,susitiksim autostradoj:)
Cia kazkas sudetingo? Nu tave aplenkt?
chebra tik neišsiplėčia į OT ;)
Citataoscar666 parašė:
kazkaip manes dar nepastebejau,kad koks avensis aplenktu:)sekmes bandant,susitiksim autostradoj:)
ZIurek kad neuzsirautum ant kokio Avensis D-CAT'o pachipinto su 212 AG :)
fennix tu rasei kad:
Voztuvus ausina alyva, ne antifrizas, Kaip tu manai kam reikalingos voztuvu gumeles, ir kodel kai jos susidevi variklis ima valgyti alyva? Beje, juk ne antifriza . Voztuvu gumeles nuvalo tepala nuo voztuvo kotelio jam judant ir butent per koteli voztuva ausina butent alyva.
man atrodo voztuvus ausina juose esantis natris ar kaskoks voztuvo kotelio viduje esantis uzpildas,bijau meluoti dabar.na bent jau man taip zinomas. gal ir tepalas dasideda prie to bet ne 100%
Citataprevis parašė:
man atrodo voztuvus ausina juose esantis natris ar kaskoks voztuvo kotelio viduje esantis uzpildas,bijau meluoti dabar.na bent jau man taip zinomas. gal ir tepalas dasideda prie to bet ne 100%
Miltelinis uzpildas neausina. Jis tiesiog skirtas padidinti atsparuma temperaturinams pokyciams (milteliai apsaugo nuo skilimo nes kaisdamas metalas tamposi ir voztuvai gali trukt jei butu vientisas. Be to milteliu mase mazesne o tai reiskia kad net ir greiciau kaistant, efektyviau ausinama.) . Ausinmas vyksta prisilietimo prie vesesnes galvos metu ir alyvos pagalba nuimant siluma nuo voztuvo kotelio
aciu uz paaiskinima!
ir dar norejau paklausti - gal kas zino kaip atskirti ar variklis buvo perkaitintas ar ne. tarkim apardzius ji, kokie pozymiai turetu buti? aciu uz patarimus.
praktiskai neimanoma. Galima rasti tik pasekmes, kurios nebutinai nuo perkaitimo atsiranda.