Sveiki forumieciai,
atejo saltukas, jei taip ir toliau laikysis manau ne vienam prireiks pasinaudoti "krokodilais", na as su saviske problemu neturiu bent jau kolkas bet zmona vazineja labai trumpasi atstumais, tai jauciu kad gali prireikti ju, o klausimas butu toks kaip teisingai naudoti uzvedimo laidus, tai yra kurti kita automobili su veikianciu varikliu ar uzgesintu ir tik nuo akumo? nes cia jau girdejau visokiu variantu bet kuris teisingas, sako jei su uzkurtu variliu kuri ypac naujesnese masinose gali saugikliai pareiti kompa isbalansuoti, tai gal yra tikru ir gerai ismanaciu specu forume, kurie dirba su autoelektra ir pasakytu kaip visdelto reikia teisingai tai padaryti :)
P.S pernai vargau vargau su krokodilais is maksimkes uz 30lt tada kaimynas atsinese spec. gamintus ladus tai skirtumas akivaizdus zinoma ir kaina viska pasako :) 150lt tai as veliau Vilniui pirkau zmogus net i derybas nejo, bet kaip minejau skirtumas tiek uzvedimo tiek gnybtu kokybes akivaizdus cai kaip ziema su vasarine striuke vaikscioti :) ir ilgi pasidariau 2.5m , nevienam kaimynui padejau pernai ryte is kiemo isvaziuoti manau ir siemet teks
laukiu Jusu pamastymu
Ar gali pakenkti kompui ar saugikliam nezinau, bet kad gali generatoriu isrukyti uzvedinedamas is dirbancios masinos tai tikrai.
Pamastom: Tu ryte uzkurei masina, ji pradejo krauti tavo masinos akuma, dar ijungiai peciuka, sviesas. Generatorius dirba virs 50% apkrovimo. Tuomet prikabini kita automobili, pradedi krauti jo akuma jai jis tuo pat metu dar ir kuria tai ir starteri suki su tuo paciu generatoriumi.
Zinoma dabar pasipils komentarai dauk kartu taip dariau ir nieko. Bet ir as pats daug kartu taip dariau ir nieko, o vienas kartas padejo, gavau keisti generatoriui tilteli. Nuo tol nori prisirukyti prasau, bet as savo automobili gesinu iskart.
Beje dar neismeciau savo seneliuko Golfo, o jis siom dienom kurtis nelabai linkes :) tai nuo 18V Lion Makitos laidus tiesiai prikabinu prie klemu, palaukiu minute ir puikiai uzsikuria :) .
CitataAndriusa321 parašė:
Sveiki forumieciai,
atejo saltukas, jei taip ir toliau laikysis manau ne vienam prireiks pasinaudoti "krokodilais", na as su saviske problemu neturiu bent jau kolkas bet zmona vazineja labai trumpasi atstumais, tai jauciu kad gali prireikti ju, o klausimas butu toks kaip teisingai naudoti uzvedimo laidus, tai yra kurti kita automobili su veikianciu varikliu ar uzgesintu ir tik nuo akumo? nes cia jau girdejau visokiu variantu bet kuris teisingas, sako jei su uzkurtu variliu kuri ypac naujesnese masinose gali saugikliai pareiti kompa isbalansuoti, tai gal yra tikru ir gerai ismanaciu specu forume, kurie dirba su autoelektra ir pasakytu kaip visdelto reikia teisingai tai padaryti :)
P.S pernai vargau vargau su krokodilais is maksimkes uz 30lt tada kaimynas atsinese spec. gamintus ladus tai skirtumas akivaizdus zinoma ir kaina viska pasako :) 150lt tai as veliau Vilniui pirkau zmogus net i derybas nejo, bet kaip minejau skirtumas tiek uzvedimo tiek gnybtu kokybes akivaizdus cai kaip ziema su vasarine striuke vaikscioti :) ir ilgi pasidariau 2.5m , nevienam kaimynui padejau pernai ryte is kiemo isvaziuoti manau ir siemet teks
laukiu Jusu pamastymu
duosi nuo uzvestos prirukyti generra sudeginsi(cia is asmenines patirties),saugikliai nepareina;)
Gal geriau tureti buksyra negu tuos krokodilus.Jei akumas visiskai nusedes tai temdamas irgi neuzvesi, be to didelis pavojus nutraukti pagrindini dirza. Bet jei labai reikia geram draugui galima bandyti taip:
http://grumlt.citrina.lt/CitroDaktarai/akumas.html
,
http://www.vtremontas.lt/straipsniai-patarimai/kaip-naudotis-uvedimo-laidais-krokodilais.html
Visų pirma laidai turi būti pakankamai stori ir krokodilai turėtų liestis prie akumuliatoriaus gnybto kuo didesniu paviršiumi, nes jei liesis tik plonomis briaunelėmis, tai negalės praleisti didelės srovės, kurios reikia starterio veikimo metu.
Prijungus krokodilus reikia leisti kuriamos mašinos akumuliatoriui kažkiek įsikrauti. Tam mašina "donorė" gali būti veikiančiu varikliu, nes imama srovė nebus perdaug didelė. Po kelių minučių "donorės" variklį reikia išjungti tam , kad nesudeginti elektronikos, nes starteris kūrimo metu reikalaus labai didelės srovės.
ar atidziai skaitet? kazka cia sumale
"iš pradžių pritvirtinkite gnybtą prie iškrautos baterijos pliusinio kontakto, paskui kitą galą prijunkite prie įkrautos baterijos analogiško kontakto."
kitoj nuorodoj raso jog pirma donoro + paskui numirelio +
gal ten pirmoj jungimo pozicijos skirtumo ner ? tik kam tada tada rasliava
skaitom toliau...4) Įjungti automobilio-"donoro" variklį, gerai "pagazuoti" vieną minutę;
5) Užvesti automobilio-"ligonio" variklį.
kitam "Prieš užvedant įšalusį automobilį, automobilio ,,gelbėtojo" variklį derėtų išjungti,"
kas per briedas ar as zioplas....
gal gali kas zmoniskai trumpai parasyt.....nes cia gaunasi TAIP IR NE:D
Parasyta visai aiskiai
1) Prieš sujungdami dviejų automobilių akumuliatorius, išjunkite abiejų automobilių elektros prietaisus ir degimą;
2) Akumuliatoriai sujungiami laidais piešinyje nurodyta tvarka pagal numerius Man rodos norima pasakyti kad nesumaisytume pliuso su minusu
3) Patikrinti, ar laidai gerai pritvirtinti "krokodilais" (kibirkščiavimo pavojus);
4) Įjungti automobilio-"donoro" variklį, gerai "pagazuoti" vieną minutę;apsukos apie kokius2000 kad pakrautu iskrauta akumuliatoriu
5) Užvesti automobilio-"ligonio" variklį.
6) Atjungti laidus ju nesuliaciant
Viskas suprantama ir aisku:)
Seip realiai nera skirtuma tu laidu eiliskumo pajungimui, svarbiausia kad paskutinis pajungimo veiksmas vyktu "donoro" automobilyje. Cia tiesiog elementari sauga, tiesiog pajungimo metu gali sprogti issikroves "ligonio" akumuliatorius, ir tuo metu reikia buti kuo toliau nuo "ligonio", kad isvengti suzalojimu.
Citatabemsas parašė:
Seip realiai nera skirtuma tu laidu eiliskumo pajungimui, svarbiausia kad paskutinis pajungimo veiksmas vyktu "donoro" automobilyje. Cia tiesiog elementari sauga, tiesiog pajungimo metu gali sprogti issikroves "ligonio" akumuliatorius, ir tuo metu reikia buti kuo toliau nuo "ligonio", kad isvengti suzalojimu.
Sitai tai tikrai labai svarbu nes esu viena akumiulatoriu susprogdines Dvi dienas su klausa buvo blogai. Gerai kad elektrolitas neaptaske.
CitataSitai tai tikrai labai svarbu nes esu viena akumiulatoriu susprogdines Dvi dienas su klausa buvo blogai. Gerai kad elektrolitas neaptaske.
Tai kurtinantis sprogimas buvo? Gal uzdaroje patalpoje? Sprogo vandenilio dujos?
Citatadzonas parašė:
CitataSitai tai tikrai labai svarbu nes esu viena akumiulatoriu susprogdines Dvi dienas su klausa buvo blogai. Gerai kad elektrolitas neaptaske.
Tai kurtinantis sprogimas buvo? Gal uzdaroje patalpoje? Sprogo vandenilio dujos?
Sprogimas buvo garaze ir atjunginejant laidus. Sprogo akumuliatorius kuris buvo issikroves. Matyt kai jis pradejo krautis susidare kazkokios dujos, o atjungiant sukibirksciavo, todel sprogo.Garsas tikrai didelis. Gerai, kad plyso taip kad neissitaske i virsu elektrolitas, o tik nubego zemyn ir isonus.
nu va kitas reikalas, daba manau ne tik man aiskiau pasidare. dekui Arunui uz detalia informacija, net su paveiksliukais :) esme vistiek ta, kad reikia kurti masina "ligoni" su uzgesintu varikliu, beto pasirodo, mitas jog vedant kita automobili su uzvestu varikliu gali sukelti problemu elektros prietaisams automobiliui donorui - tiesa ir jis yra patvirtintas :)
nu jo laimingai cia tau baigesi, tos taisykles ne siaip sau sukurtos nesvarbu kad ne kiekvienam tai gali pasitaikyti bet pasirodo kad buna, menkas kartais nieko blogo nezadantis momentas gali pakeisti visa tavo gyvenima, manau del to reikia tik dziaugtis kad turim toki foruma kuriame galime gauti informacijos ir tam tikriems ivykimiams uzbegti uz akiu ir nepakenkti ne tik savo auto bet ir sau paciam:) viva la toyotaclub.lt forumui :)
Citataarunaskeras parašė:
Citatadzonas parašė:
CitataSitai tai tikrai labai svarbu nes esu viena akumiulatoriu susprogdines Dvi dienas su klausa buvo blogai. Gerai kad elektrolitas neaptaske.
Tai kurtinantis sprogimas buvo? Gal uzdaroje patalpoje? Sprogo vandenilio dujos?
Sprogimas buvo garaze ir atjunginejant laidus. Sprogo akumuliatorius kuris buvo issikroves. Matyt kai jis pradejo krautis susidare kazkokios dujos, o atjungiant sukibirksciavo, todel sprogo.Garsas tikrai didelis. Gerai, kad plyso taip kad neissitaske i virsu elektrolitas, o tik nubego zemyn ir isonus.
Citataarunaskeras parašė:
Sprogimas buvo garaze ir atjunginejant laidus. Sprogo akumuliatorius kuris buvo issikroves. Matyt kai jis pradejo krautis susidare kazkokios dujos, o atjungiant sukibirksciavo, todel sprogo.Garsas tikrai didelis. Gerai, kad plyso taip kad neissitaske i virsu elektrolitas, o tik nubego zemyn ir isonus.
Speju, kad atjunginejai laidus neistraukes pakrovejo is rozetes. Sprogimas buna tikrai neblogas. Bet cia labai sekmingai viskas baigesi.
nu va teko jau pasinaudoti forumo patarimais ir pagelbeti kaimynui ryte. kitas kaimynas jau 10min bande uzkurti ir nieko, atsinesiau savo 16 kv krokodilus minute paburzginom ir burzgia jau varikliukas :) zesim kaip cia bus, nes iki savaites galo pranasauja -30 manau tada pasimatys visos problemos. :) sekmes visiems neuzsalkit, saltis nera blogai bus galima stintu gaudyti vaziuoti :)
Aciu visiems. Kelis kartus anksciau vedziau auto su "krokodilais", bet tikrai klaidingai. Gerai, kad viskas laimingai baiges. Nuo siol zinosiu, kas kaip. O si savaite tikras isbandymas visiems auto :)
Vairuoju jau septintą žiemą, bet nė karto neteko matyt, kad kas donorą gesintu prieš užvedinėjant lavoną. Nesakau, kad visi jie teisingai daro negesindami variklio, tiesiog sakau, kad praktika neatitinka teorijos...
CitataRSi parašė:
Vairuoju jau septintą žiemą, bet nė karto neteko matyt, kad kas donorą gesintu prieš užvedinėjant lavoną. Nesakau, kad visi jie teisingai daro negesindami variklio, tiesiog sakau, kad praktika neatitinka teorijos...
Kai sudegins elektroniką, prisimins ir teoriją ;)
Iš informacijos pateiktos būtent šiame forume supratau, kad vienintelė elektronika kuri kenčia yra generatorius, o tiksliau generatoriaus tiltelis...
CitataRSi parašė:
Iš informacijos pateiktos būtent šiame forume supratau, kad vienintelė elektronika kuri kenčia yra generatorius, o tiksliau generatoriaus tiltelis...
Nebūtinai tiltelis. Borto kompiuteriiui didelį įtampos svyravimai taip pat nesveika.
Netikiu, kad mašinų konstruktoriai nepaliko jokios apsaugos nuo įtampos šuoliu. Juk elementariai yra saugikliai, įvairus dijodiniai tilteliai ir panašiai...
CitataRSi parašė:
Netikiu, kad mašinų konstruktoriai nepaliko jokios apsaugos nuo įtampos šuoliu. Juk elementariai yra saugikliai, įvairus dijodiniai tilteliai ir panašiai...
Apsaugos nepaliko. Daug buvo atveju su sudegusiais generatoriais ir kitais masinos blokais nuo itampos svyravimu "prikurkes" metu.
Sveiki forumieciai, arteja ziema ir manau reiks ne vienam panaudoti si masinos uzkurimo pagalbini prietaisa, noreciau kad visi perskaitytumet ir dar karta prisimintumet kaip reikia taisyklingai uzkurti, nes savaitgali sudeginom generatoriu netaisyklingai naudodami si prietaisa, grieztai draudziama kurti automobili ligoni nuo uzkurto sveiko auto :P nes pigiai tikrai neapseisite :)
CitataAndriusa321 parašė:
Sveiki forumieciai, arteja ziema ir manau reiks ne vienam panaudoti si masinos uzkurimo pagalbini prietaisa, noreciau kad visi perskaitytumet ir dar karta prisimintumet kaip reikia taisyklingai uzkurti, nes savaitgali sudeginom generatoriu netaisyklingai naudodami si prietaisa, grieztai draudziama kurti automobili ligoni nuo uzkurto sveiko auto :P nes pigiai tikrai neapseisite :)
O gal geriau nerizikuoti ir neužsiimti tokiais dalykais?
Pasitikrint prieš žiemą ir kaimynams patart tą patį pasidaryti.
Aš su teise susijęs, todėl man atleistina už tokį klausimą: jeigu sujungtume pliusas ir pliusas, kitu krokodilu minusas ir minusas? Rezultatas koks būtų? :)
tai tiap ir reikia jungti. Plisas prie pliusa minusas prie minuso. O kaip suprantu tai tu kalbi apie vieno laido du galus, tai tiesiog išsilydytų laidas, ir jei geras laidas, tada akumas išeis dalimis.
CitataAš su teise susijęs, todėl man atleistina už tokį klausimą: jeigu sujungtume pliusas ir pliusas, kitu krokodilu minusas ir minusas? Rezultatas koks būtų?
Cia vidurines kursas: srove tekes is labiau pliuso i maziau pliusa; srove nustos teketi kai itampos susivienodins (kai abieju pliusu reiksmes bendro minuso atzvilgiu taps identiskos)
Tada aš kažko nesupratau :) arba blogai perskaičiau.
"Užvedimas nuo kito automobilio:
Raudonas kabelis – neužsivedančio automobilio teigiamas (pliusinis) polius, automobilio-donoro teigiamas (pliusinis) polius.
Juodas kabelis jungiamas prie padedančiojo automobilio neigiamo (minusinio) poliaus, kitas juodo kabelio galas – prie neužsivedančio automobilio kėbulo taip, kad jo žnyplės liestųsi prie pliku metalo."
Pagal NNZ reikia sujungti akumuliatorius ratu, t.y. vienas krokodilas prie pliusinių kontaktų, kitas prie minusų. Tai why ta masė iš kažkur atsiranda.
Prisipažįstu, niekada nesu vedęs su laidais. Akumą visad gerą turiu, bet maža ką, gal reikės kurį kartą.
Ne ratu, o lygiagreciai. Mase ir minusas - cia kaip ir sinonimai. Viskas cia teisingai. Jei akceptoriaus pliusas yra +11,6V o donoro +14,3V tai srove ir teka is donoro. Minusa yra sujungtas su korpusu (mase), tai nera skirtumo kur jungti, prie "klemos" ar prie korpuso
Fantastika. Þinosiu ir nežinančiam galėsiu pasakyti :) Ačiū dzonas
CitataMindaugasB parašė:
Aš su teise susijęs, todėl man atleistina už tokį klausimą: jeigu sujungtume pliusas ir pliusas, kitu krokodilu minusas ir minusas? Rezultatas koks būtų? :)
noreciau pridurti kad pirma reikia jungti prie neusivedancios pliuso veliau prie veikiancios
as drysciau suabejoti kolegu pasakymu, kad nuo uzkurto auto duodamas "prikurke" neuzsivedanciam auto gali sudegti generatorius. kokiu budu? generatorius turi vadinama tablete, ar kitaip rele reguliatoriu, kuris turi diodus. tad vadinamos atbulines sroves itakos neturi. jei duodam "prikurke" is pusgyvio akumo kaip kazkas cia rase, bene didziausia tikimybe kad patys po to neuzkursim savo auto-nuses musu paciu akumas. kuriant kita auto uzvestu varikliu, generatorius pastoviai duoda krovima savajam akumui. bet jis niekad nekrauna maximalia srove-tarkim generatorius 50A tai ir tokia srove krauna. tam ir yra rele reguliatorius, ar kaip minejau dar vadinama "tablete", "sokoladas"-kas kaip ji vadina:) patys pagalvokit-ziema po saltos nakties ateinat kurt savo auto, akumas nuo salcio prarades savo talpuma dar pasukat starteriu, jis dar paseda, o jau uzkurus generatorius jam tik pyst 50 A srove;). ziurek ir virti ima jusu akumas, o tokia srove padavus nespeja iseiti garai nuo virimo-akumas gali sprogti....tad manau netiesa kad suruko generatorius nuo "prikurkes". galu gale nereikia duot sukt starteriu ilgai. max 10-15 sekundziu. jei uzsikurs tai uzsikurs per tiek laiko. jei ne, nera ko gadint savo auto-trauki buksyra ir tempi-jei sankabos negaila:)
Siulinciau savo versija paciam patikrinti.
Uzkur savo auto, nuimk abi klemas nuo akumo ir suglausk tarpusavyje. Paziurek ar vadinama tablete apsaugos.
(Nes principe sukamas starteris + kraunamas issikroves akumas + maitinama visa elektros iranga savo auto + visa yranga svetimo auto, o jai dar plius krauni ir savo akuma) bendroje sumoje gausis = sutrumpintiems klemams.
Ir jai anot taves ta tablete reguliuoja srove, tai nieko neatsitiks, bet jai ji reguliuoja tik ytampa (t,y. stengiasi is paskutiniuju islaikyti 14,5V ant generatoriaus isejimo, tai momentine srove gali siekti ir simtus amperu ko pasekoje iseis is generatoriaus esmine elektronikos detale "DUMAI" o kai jie iseis generatorius nebeveiks.
Citataeceris parašė:
patys pagalvokit-ziema po saltos nakties ateinat kurt savo auto, akumas nuo salcio prarades savo talpuma dar pasukat starteriu, jis dar paseda, o jau uzkurus generatorius jam tik pyst 50 A srove;). ziurek ir virti ima jusu akumas, o tokia srove padavus nespeja iseiti garai nuo virimo-akumas gali sprogti....
O tu pamastyk kita varijanta:
Jai akumas saltas, jam tik pyst 14,5V , o jis pyst ir neima tos sroves, nes prie minusines temperaturos vidine varza labai didele ir krausis maksimum 5A ir po truputi sylant ta srove pradzioje kils, o veliau prades vel kristi, nes jis jau pradeda dasikrauti iki reikiamos ribos.
:)
taip taip, tablete itampa palaiko...o prie ko cia trumpas, klemai ir generatorius? nemaisyk- as juk sakiau-nesuk ilga laika starteriu prikuriamam auto, nebus ilgo trumpo ir nesudegs.... tarp kitko-darbe musu vyrai pats maciau kaip ziema toyotos akumu duoda prikurka iveco sunkvezimiui-kolkas neisruko nei karto generatorius...
kas liecia amperus ir vidine varza. turiu padares tevukui traktoriui padet ziema uzvest toki trafuka-jis nedaug duoda, tik 120 A, voltu turi 12,5 isejime. tai vat, uzdejau kazkada akumui ant klemu ir uztrukau kazkur minutelet-vat ir buvo pyst, akumas sprogo.o sprogo kodel-akumas virt pradejo, o probkes nebuvo atsuktos. o momentiniu uzvedimu eile metu tarnavo ir dar tarnauja trafukas...
Pamegink kada pamatuoti starterio apvijos varza ir suzinosi prie ko cia trumpas. (Ir tai tik starteris, visa kita iranga stovi lygegreciai jam, o tai reiskia kad varza tik mazeja)
Su 12,5V pakroveju 6-iu celiu rugstino akumo ir per 100 metu nepakrausi, nes pilnai ikrautas ir atjungtas nuo krovimo akumas turi tureti apie 13,5. Na o jai meginai krauti 6-iu voltu, ar su kokia uzsitrumpinuse cele tai zinoma kad sprogs. (toks pakrovejas tinkamas tik uzkurimui, na ir gal nedideliam akumo atgaivinimui).
Zinoma kad su geru, pilnai ikrautu akumuliatoriumi galima ir "furai" duoti prirukyti. Tuo metu dalis sroves eina is akumo, dalis is generatoriaus ir to uztenka, bet kaip sakoma iki vieno karto ...
Zigulinis starteris valgo apie 150A, kazkada kazkokiam manuale skaiciau, tai manau dabartiniai irgi panasei, todel kaip ten bebutu, jei jau kuriu kita masina su laidais, tai prisijunges prie kitos pabirninu koki 5min, tada uzgesinu savo ir kuriu kita masina, kad kurimo metu apkrautas butu tik akumas.
As neduodu niekam "prikurti", nes skaiciau kad kompui labai nesvaika
Citataeceris parašė:
as drysciau suabejoti kolegu pasakymu, kad nuo uzkurto auto duodamas "prikurke" neuzsivedanciam auto gali sudegti generatorius. kokiu budu? generatorius turi vadinama tablete, ar kitaip rele reguliatoriu, kuris turi diodus. tad vadinamos atbulines sroves itakos neturi. jei duodam "prikurke" is pusgyvio akumo kaip kazkas cia rase, bene didziausia tikimybe kad patys po to neuzkursim savo auto-nuses musu paciu akumas. kuriant kita auto uzvestu varikliu, generatorius pastoviai duoda krovima savajam akumui. bet jis niekad nekrauna maximalia srove-tarkim generatorius 50A tai ir tokia srove krauna. tam ir yra rele reguliatorius, ar kaip minejau dar vadinama "tablete", "sokoladas"-kas kaip ji vadina:) patys pagalvokit-ziema po saltos nakties ateinat kurt savo auto, akumas nuo salcio prarades savo talpuma dar pasukat starteriu, jis dar paseda, o jau uzkurus generatorius jam tik pyst 50 A srove;). ziurek ir virti ima jusu akumas, o tokia srove padavus nespeja iseiti garai nuo virimo-akumas gali sprogti....tad manau netiesa kad suruko generatorius nuo "prikurkes". galu gale nereikia duot sukt starteriu ilgai. max 10-15 sekundziu. jei uzsikurs tai uzsikurs per tiek laiko. jei ne, nera ko gadint savo auto-trauki buksyra ir tempi-jei sankabos negaila:)
na tau pats tikriausias irodymas esu as va butent kad ir ta rele sudege ir generatoriaus sepeteliai visi parejo, nes vien pas meistra nuvaziavus ir kai jis issiarde sako tai kurei neteisingai kita masina sakau itariu taip, manau ne veltui yra nuoseklumas sudarytas kaip naudoti "krokodilus"visos masinos senesnes nei 15m tokiu probelmu neturejo ir nelabai tures nes ten kitokia elektros sistema yra, beje del ko rekmenduojama visus prietaisus sijungti nes gali viska parukti kito auto uzsivedimo metu
gerb kolega Kulikauskai-reikia skaityt kas parasyta:p. juk rasiau- naudojama prikurkei o ne krovimui. beje, kazkada tuo 120 A trafuku buvo uzkurtas ir isvis be akumo golf2 dyzelis. bet naudojamas tik prikurkei. krovimas, kai sprogo akumas buvo trumpalaikis-minute, gal siek tiek daugiau. ir akumas buvo gal metu senumo, jokiu celiu uzsitrumpinusiu nebuvo. tuo trafu atsukus probkes buvo ne karta kraunama trumpakaikikai kad atsigautu akumai, bet su atsuktom probkem. rasau kas isbandyta praktikoje ant savo kailio;)
o krokodilais reikia moket naudotis jei jau juos turi:p
bet siaip, kaip raso kiti kolegos-as irgi neduodu niekam prikurti. akuma pasikeiciu prie menkiausiu pozymiu. to paties ir kitems linkiu-patys vairuojam, tad kam tos problemos ankstu ryta ar velu vakara. geriau kai sedai ir nuvaziavai:)
gal kam teko pasidometi kokia srovė teka per starteri užvedimo metu?
Citatatuuuzas parašė:
gal kam teko pasidometi kokia srovė teka per starteri užvedimo metu?
ziurek 4 postus atgal.
pirkdami laidus paziurekite ne i laidu stori, o i vidini paciu gyslu stori (vario).
o kaip sujungti paziurekit kad ir cia:
http://grumlt.citrina.lt/CitroDaktarai/akumas.html
pirkdami laidus nekreipkite demesio i ju stori, nes kai jungtis yra krokodilas - vis viena neisnaudojamas toks parametras kaip laidininko skerspjuvis. Jei jungtis butu rimta, labiau panasi i ta kur apgaubia akumo kontaktus, kaip kad yra padaryta su automobilio laidais - tada kitas dalykas. Pvz mano laidai kazkokie turbut kitaiski, tai pats laidas tik prispaustas prie krokodilo - prisilitavau, nes oksidavosi ir isvis buvo dinges kontaktas. Tai apie koki stori ir bekalbeti, jau geriau rinktis silikoniniu ar bent guminiu apvalkalu tai nors saltyje islieka lankstus, nes PVC tampa medinis.
Citatadzonas parašė:
pirkdami laidus nekreipkite demesio i ju stori, nes kai jungtis yra krokodilas - vis viena neisnaudojamas toks parametras kaip laidininko skerspjuvis. Jei jungtis butu rimta, labiau panasi i ta kur apgaubia akumo kontaktus, kaip kad yra padaryta su automobilio laidais - tada kitas dalykas. Pvz mano laidai kazkokie turbut kitaiski, tai pats laidas tik prispaustas prie krokodilo - prisilitavau, nes oksidavosi ir isvis buvo dinges kontaktas. Tai apie koki stori ir bekalbeti, jau geriau rinktis silikoniniu ar bent guminiu apvalkalu tai nors saltyje islieka lankstus, nes PVC tampa medinis.
idomu kaip su 2 kv mm laidu ir kokiu 4 m ilgio pakurtum auto :D:D:D gali su gesintuvu stovet is karto :P nors nepasakok nesamoniu ;)
Kad pas mane gal toks ir yra. Prikurkes esme yra donoro akumuliatoriaus pakrovimas/atgaivinimas, o ne starterio maitinimas. Su tuo savo laidu esu daug kam pagelbejes. Gali pasilikti sau tas durnas sypseneles. Sunku buvo vidurineje?
cia tema uzkurimo, o ne pakrovimo laidai. tavo laidu tik pakraut galima bandyt B)
Jeigu tavo "uzkurimo" laido krokodilas su akumo kontaktu lieciasi tik 1mm^2 plotu, tai laidas gali buti 1cm ar 3cm skersmens - jokios itakos, tik kaina skiriasi.
cia tau tik taip atrodo, praktika sako ka kita ;) aisku jei nebandai uzvedineti kito auto tai jokio skirtumo ar jis 2kv.mm ar 20kv.mm, bet jei uzvedinejimui tai itaka didele ir labai zenkli, o kontaktas pakankamas krokodilu, pakurus kiek ilgiau krokodilai apsile buna kaip reikalas, jei jie buna pajungti i rankena, o ne tiesiai i kontakta besiliecianti i klema ;)
jei laidai geri, tai ir akumo gali nebuti kuriamajame auto :) idomu kaip tavo laidai reaguotu i tai ? :)
Kaip tai vadinasi, kai zmogus moka rasyti, o skaityti -ne ?
Dzonai, nesinervuok, zmones paprasta ir negincyjama tiesa sako. Laido varza tiesiogiai proporcinga jo ilgiui ir atvirksciai proporcinga jo storiui.
O kad vienam taske lieciasi mazesniu plotu (1mm/k) tai taip, toje vietoje varza bus didesne, bet bendra laido varza nuo to nedideja. (Na tiksliau dideja bet niekingai mazai).
Cia taspats jai i storo laida idurtum milimetra plono, tas plonas veiks kaip saugiklis, nes per ji tekes ta pati srove kaip ir per stora, bet jis kais zymiai labiau.
CitataS_Kulikauskas parašė:
Dzonai, nesinervuok, zmones paprasta ir negincyjama tiesa sako. Laido varza tiesiogiai proporcinga jo ilgiui ir atvirksciai proporcinga jo storiui.
O kad vienam taske lieciasi mazesniu plotu (1mm/k) tai taip, toje vietoje varza bus didesne, bet bendra laido varza nuo to nedideja. (Na tiksliau dideja bet niekingai mazai).
Cia taspats jai i storo laida idurtum milimetra plono, tas plonas veiks kaip saugiklis, nes per ji tekes ta pati srove kaip ir per stora, bet jis kais zymiai labiau.
Parasei 3 pastraipas. Kad butu maziau painu, ka kiekviena is ju norejai pasakyti? Kad yra toks Omo desnis?
Manau turi testeri, tai gali pasimatuoti srove/varza tarp dvieju savo delnu. Kiek skiriasi parodymai, kai sciupus tik prilieti galais, suspaudi abiem pirstais ir kai suspaudi paseilintais pirstais. Nezinau vaizdziau nemoku paaiskint
Sakau, kad jei kontaktas prastas, o su krokodilais jis geras negali buti , nes tai - krokodilai, tai laido storis turi prasme tik iki tam tikros reiksmes. OMG
Citatadzonas parašė:
pirkdami laidus nekreipkite demesio i ju stori, nes kai jungtis yra krokodilas - vis viena neisnaudojamas toks parametras kaip laidininko skerspjuvis.
neklaidink zmoniu ,kurie maziau supranta.
esi neteisus(svelniai tariant).pabandyk tuos Maxima tipo plonus prikurkes laidelius.ir 10kvadratu kabeli.su savo Optima linija uzsiknisi bekurdamas numirusi akuma.o su mano 10 kvadratu vieni juokai.burbt ir viskas.as su savuoju furas kurdavau be jokio birbinimo.tiesa as dar pacias kabelio gijas atvedziau iki krokodilo galo.tai akumuliatorius praktiskai kontaktuoja tiesiai su kabeliu.
ir dar :tai kodel gamykliskai i starteri nuo akumo eina storas laidas ,o ne koks 2kvadratu.gi pagal paties pasakyma svarbi tik jugtis (geras kontaktas),o storis PX.
kas pirksit laidus ziurekit,kad butu storas kabelis(varinis sluoksnis) ,jungiant prie akumo stenkites krokodila uzdeti taip,kad kuo daugiau krokodilo metalo liestu akumuliatoriaus metala(bus geresnis kontaktas).
Citatair dar :tai kodel gamykliskai i starteri nuo akumo eina storas laidas ,o ne koks 2kvadratu.gi pagal paties pasakyma svarbi tik jugtis (geras kontaktas),o storis PX.
Todel kad juo teka ~150A. O kiek kvadratu tavo krokodilas lieciasi? Pasibraizyk ant popieruko pamastymui. Primesk, kokia varza toje vietoje ir paskaiciuok max srove krokodilo pradzioje. Galbut suprasi, kokio storio laidas turi prasme. O gal ir ne...
Citataarunaskeras parašė:
As neduodu niekam "prikurti", nes skaiciau kad kompui labai nesvaika
prastai tamsta skaitete, prikurti gali bet budamas tikras kad po visko uzvesis savo automobili. Nerekomenduotina yra prikurineti automobilius su uzvestu varikliu, kas gali salygoti elektronikos problemas teisingiau kompus.
Citatadzonas parašė:
Citatair dar :tai kodel gamykliskai i starteri nuo akumo eina storas laidas ,o ne koks 2kvadratu.gi pagal paties pasakyma svarbi tik jugtis (geras kontaktas),o storis PX.
Todel kad juo teka ~150A. O kiek kvadratu tavo krokodilas lieciasi? Pasibraizyk ant popieruko pamastymui. Primesk, kokia varza toje vietoje ir paskaiciuok max srove krokodilo pradzioje. Galbut suprasi, kokio storio laidas turi prasme. O gal ir ne...
dzonas,tu neteisus :) .Prikurke naudojam kasdien,kuriam ir visai nugaisusiais akumais masinas ir net be akumu.Su plonais laidais gali nebent pajungt pasedusi akuma ir pakraut nuo savo masinos.Kitu atveju reikalingi stori laidai ir visai nesvarbu,kad gnybtai lieciasi mazesniu plotu.Jie ir pakibirksciuoja ir paruksta ir pakaista,bet kita masina visada uzveda,o su tais plonaisiais be sansu.
Uzkurimo laidai lengvajai turi but kaip minimum 10 kvadratu, o dar geriau 16 ir krokodilai aisku neskardiniai, o rimto metalo. Turiu nuderines 20 kvadratu ir kokiu 5m ilgio, tai dar nera buve tokios masinos, kad nepasikurtu. Siaip Siauliu turgui vienas zmogelis pardavineja savo gamybos laidus, tai galima uzsakyt, bet kokio storio ir bet kokio ilgio. Jei gerai pamenu 3m ilgio 16kvadratu kainuoja 100lt.
ikisiu ir savo trigrasi kazkiek. prikurkes laidams turi itakos laido storis ir krokodilo kontakto plotas bei pats kontakto tvirtukas, ar kaip cia pasakyt . laidu varza itakos neturi jokios. pamatuokit laidu varza, pamatysit kad varza 0,000 su dar kazkiek nuliuku ir vienetuku
Tai 2-3m bet kokio laido varza bus 0,00000....01 omo, bet kuo plonesnis laidas tuo didesnis itampos kritimas ant jo gaunasi.
Citataeceris parašė:
ikisiu ir savo trigrasi kazkiek. prikurkes laidams turi itakos laido storis ir krokodilo kontakto plotas bei pats kontakto tvirtukas, ar kaip cia pasakyt . laidu varza itakos neturi jokios. pamatuokit laidu varza, pamatysit kad varza 0,000 su dar kazkiek nuliuku ir vienetuku
Jo, jo ir as taip galvojau kolei nepamatavau, poto net akis ispuciau pamtes rezultatus. Matavau 1,0 - 1,5mm 2 m ilgio laida
Su prikurke siulytau nejuokauti, ploni laideliai ateina i ta vieta.
Citataketvirtasis parašė:
Citataeceris parašė:
ikisiu ir savo trigrasi kazkiek. prikurkes laidams turi itakos laido storis ir krokodilo kontakto plotas bei pats kontakto tvirtukas, ar kaip cia pasakyt . laidu varza itakos neturi jokios. pamatuokit laidu varza, pamatysit kad varza 0,000 su dar kazkiek nuliuku ir vienetuku
Jo, jo ir as taip galvojau kolei nepamatavau, poto net akis ispuciau pamtes rezultatus. Matavau 1,0 - 1,5mm 2 m ilgio laida
Su prikurke siulytau nejuokauti, ploni laideliai ateina i ta vieta.
hmm, labai idomu kokius rezultatus gauni? siek tiek is praktikos, kas buvo susije su mano darbu kazkada. imkim transformatoriu apvijas. tikrinama ometru ar transformatoriaus apvijos tarpusavyje nesusitrumpine. tai vat, ten laidu ilgis ne 3-4 metrai, o rezultatai eina-ziurint pagal trafo galingumus, tuo paciu ir laidu skerspjuvi - nuo 1 omo kazkur 60-80 omu. tad tie 3-4 metrai ir tokio ilgio laido varza kokia gali buti???? cia kalbeta apie 10 kv trafu apvijas...
Kazkaip keista, kad darei praktikos darba su transformatorium ir nesupratai, kad jo galingumas priklauso ne tik nuo serdies ploto, bet ir nuo pirmines apvijos laido storio......
CitataGALLANT parašė:
Kazkaip keista, kad darei praktikos darba su transformatorium ir nesupratai, kad jo galingumas priklauso ne tik nuo serdies ploto, bet ir nuo pirmines apvijos laido storio......
jei kolega butu isigilines ka parasiau, butum suprates, kad kalba ejo apie apie 10 kv trafus, kur kalbejau ne apie serdies plota , bet apie apviju omine varza. tikrai neivardinsiu dabar apviju skerspjuvio, bet is realiai matytu ir naudotu, skerspjuvis apie 70-95 mm2-tad tokius uzvedimui galetum naudot drasiai:p
kaip rodo praktika, laidai nebuna per stori ;)
CitataGALLANT parašė:
kaip rodo praktika, laidai nebuna per stori ;)
ir as taip sakau ;)
Tai kaip suprantu vis dar yra zmoniu nesutinkanciu su fizikos desniais :) .
Siaip duodant prikurke, reiketu skaiciuoti pagal Kirkofo desni, bet nesiveliam i peripetijas paimam paprasta omo desni :) .
I=U/R (srove lygi itampai padalintai is varzos). Siaip starterio varza keiciasi priklausomai nuo apkrovimo, bet tarkime kad ji apie 120A. Taigi Bandom paskaiciuoti starterio varza R=U/I (12V/120A=0,1A). Taigi nelabai galingo starterio varza yra apie 0,1omo, ka tai reiskia? Ogi ta, kad jai prikurkes laido varza bus 0,1omo tai 6V klius starteriui kiti 6V Laidui. Savaime suprantama starteris nelabai suks. Ir tai abu laidus vertinant kaip viena bendra, nes realai bus du po 0,05omo.
Ka norejau pasakyti... "Nesvaikit" :) Laido storis (tuo paciu ir jo varza) yra esminis dalykas darant prikurke. O kiekvienas laido suplonejimas, ar blogai uzdetas klemas didina jo varza, bet tai tikrai ne tiek pat kaip plonas visas laidas :) .
Siaip tai jo pavarde "Kirchhofas". Jo desniai cia visai neprieko, uztenka ir dedules Omo. Zinia, jie nepriestarauja vienas kitam. Omas - tai pavarde, omas - mato vienetas. Reaktyvine varza nesikeicia nuo apkrovimo, ji keiciasi nuo temperaturos.
Jei imsit kuo storesni laida su kuo stipresnemis spyruoklemis krokodiluose, dar geriau sidabruoti krokodilai - tikrai neprasausite ir arkliui aisku. Bet ne ta norejau pasakyti.
Citatadzonas parašė:
Siaip tai jo pavarde "Kirchhofas". Jo desniai cia visai neprieko, uztenka ir dedules Omo. Zinia, jie nepriestarauja vienas kitam. Omas - tai pavarde, omas - mato vienetas. Reaktyvine varza nesikeicia nuo apkrovimo, ji keiciasi nuo temperaturos.
Jei imsit kuo storesni laida su kuo stipresnemis spyruoklemis krokodiluose, dar geriau sidabruoti krokodilai - tikrai neprasausite ir arkliui aisku. Bet ne ta norejau pasakyti.
na taip kolega, palikai pona Kirchofa ramybej, bet temperatura ikisai ne i tema, nes ji siuo atveju visiskai ne prie ko:p
seniai turejo visiems but aisku, kad viska lemia laido skerspjuvis ir kontakto stiprumas:)
apie sidabruotus krokodilu kontaktus pamirskim. jie gerai tokie kokius turim. aisku geriau jei jie alavuoti, bet tebunie jie variniai- ir taip bus gerai.....
Nu jus cia ir isivaziavot - formules, pavardes ir t.t.
Paimsiu paprasta fizikos analoga su vamzdziais ir vandeniu: paimkim 10 cm skersmens vamzdi ( aka uzkurimo laidas), kurio vienas galas baigiasi medicinine pipete ( tarkimskersmuo 1 mm).
Tai padavus i vamzdzio storaji gala po spaudimu vandens, kiek vandens isbegs per pipete?! Nykstamai mazai (jei nuo slegio nepratruks - analogija su kaistanciais ir besilydanciais plonais antgaliais ant storo laido).
Visa, ka klubietis Dzonas norejo pasakyt, tai jeigu labai prastas kontaktas arba jo beveik visai nera del antgalio formos/kokybes, tai tada jokio jauskirtumo, kokio sotrio yra laidas
Citatakalava parašė:
Nu jus cia ir isivaziavot - formules, pavardes ir t.t.
Paimsiu paprasta fizikos analoga su vamzdziais ir vandeniu: paimkim 10 cm skersmens vamzdi ( aka uzkurimo laidas), kurio vienas galas baigiasi medicinine pipete ( tarkimskersmuo 1 mm).
Tai padavus i vamzdzio storaji gala po spaudimu vandens, kiek vandens isbegs per pipete?! Nykstamai mazai (jei nuo slegio nepratruks - analogija su kaistanciais ir besilydanciais plonais antgaliais ant storo laido).
Visa, ka klubietis Dzonas norejo pasakyt, tai jeigu labai prastas kontaktas arba jo beveik visai nera del antgalio formos/kokybes, tai tada jokio jauskirtumo, kokio sotrio yra laidas
Labai geras palyginimas, kolega. Mums destytojai visada su vandeniu lygindavo :) . Laido storis - vamzdzio storis, elektros srove - vandens srove, itampa - vandens spaudimas ( Arba dar geriau tai apatinis vamzdzio galas lygus 0 ir jo aukstis prilyginamas itampos auksciui :) )
Ir taip, as visiskai su tavim sutinku, jai krokodilas bus uzdetas taip "sudinai" kad, netures net milimetro konakto, ir tures didesne varza uz visa laida, tai tada tikrai jokio skirtumo kokio storio "slanga bus" :).
vistiek jus pilstot.didieji fizikai.jeigu jau turi storus kabelius tai gal sakau nedesi uzuolaidu sagtuko ant galo,kad prisegt ant klemu.viskas turi buti atatinkamai parinkta. cia reikia ne fizikos ziniu, o smegenu.
CitataSaulius SSS parašė:
vistiek jus pilstot.didieji fizikai.jeigu jau turi storus kabelius tai gal sakau nedesi uzuolaidu sagtuko ant galo,kad prisegt ant klemu.viskas turi buti atatinkamai parinkta. cia reikia ne fizikos ziniu, o smegenu.
mokslas ir yra tam, kad neisradinet dviracio is naujo.
smegenys ir yra tam, kad zinot bent elementariaja fizika.
savamoksliu but gerai, bet kainuoja daug, nes viskas ateina tik per eksperimentus.
tad tam tikru ziniu turejimas, arba reikiamu momentu igyjimas (pvz. paskaitymas reikiamos medziagos) zymiai sumazina kastus, nes atkrenta betiksliai eksperimentai.
ok, peace, einu blevyzgot i http://toyotaclub.lt/forum/viewthread.php?forum_id=97&thread_id=3246&pid=57717#post_57717.
As siame forume treti ar ketvirti metai, taciau kaip ir kolega
arunaskeras kaip tais pradedu atsikast sito forumo.
nors visada norejau pagelbet kitiems, kiek galiu...
Laidai su krokodilais - praeitas etapas. Šiandien per rusų tv kanalą per tvshop prekių reklamą rodė stebuklingą prietaisą, kuris vadinasi START GENIE, kuris numirus akumuliatoriui įkišamas į prikurkę ir užveda mašiną. Þiūrėjau kaip fantastinį filmą - ledo luite savaitę pralaikė akumuliatorių, paskui jį iš ledo išlaisvino, įdėjo į auto, su testeriu pamatavo įtampą- 0V. Tada kiša ta START GENIE į prikurkę, ir mašina užsiveda, o akumuliatoriaus įtampa jau 12V. Daug laimingų amerikonų pasakojo, kad be šio prietaiso niekur nevažiuoja:D Iš diktoriaus skaitomo teksto sužinojau, kad kai nusėda akumuliatorius, starterio įvorės negali užvesti mašinos, ir tik START GENIE jas atgaivina. Tik nesulaukiau kainos - labai ilgai ta reklama ejo
http://www.topshop.lt/sporto_laisvalaikio_prekes/laisvalaikio_prekes/akumuliatoriaus_ikroviklis.html#tab_navigation
Panašus šmotas, tik pavadinimas kitas :) reklamas irgi mačiau. Prie savybių yra įspėjimas, kad nenaudoti su dyzeliniais varikliais. Kaip supratau, jis padeda dakrauti akumą. Nes Apie tą start genie skaičiau, jog reikia palikti įkištą į prikurkę 10-15 min. tada vesti variklį.
O jeigu dyzeliui netinka (kaip teigia), tai bevertis. Benzinai Lietuvos žiemomis daugiau mažiau užsikuria kiek teko sutikti.
Čia vienam forume radau to daikto sudėtį: http://forum.elektronika.lt/viewtopic.php?t=75526&postdays=0&postorder=asc&start=15 (nuotraukos puslapio viduryje)
Kazkur maciau pirkti saules elementus uzdedamus ant tu uzleidimu nuo saules kur pries vairuotoja ir keleivi yra, tai toki bajeri dar suprantu, jie ten nedaug duoda, gal koki 100-150ma, sroves, bet kaip bebutu kazkiek kutena akuma i pliusa. ir jei masina ilgai stovi tai tikrai neduoda akumui nusesti.
Citatabladas parašė:
Laidai su krokodilais - praeitas etapas. Šiandien per rusų tv kanalą per tvshop prekių reklamą rodė stebuklingą prietaisą, kuris vadinasi START GENIE, kuris numirus akumuliatoriui įkišamas į prikurkę ir užveda mašiną. Þiūrėjau kaip fantastinį filmą - ledo luite savaitę pralaikė akumuliatorių, paskui jį iš ledo išlaisvino, įdėjo į auto, su testeriu pamatavo įtampą- 0V. Tada kiša ta START GENIE į prikurkę, ir mašina užsiveda, o akumuliatoriaus įtampa jau 12V. Daug laimingų amerikonų pasakojo, kad be šio prietaiso niekur nevažiuoja:D Iš diktoriaus skaitomo teksto sužinojau, kad kai nusėda akumuliatorius, starterio įvorės negali užvesti mašinos, ir tik START GENIE jas atgaivina. Tik nesulaukiau kainos - labai ilgai ta reklama ejo
Vienoje TV laidoje buvo paskyta, kad pop žvaigždės "Madonos" didesnis IQ nei šalies prezidento. Man tai daug ką pasako.........
stebūlingą pakrovėją,plastmases ant kuro šlangučiū ir PRIUSas tampa amzinu varikliu varoma mašina.
nemaniau kad cia tokiu naivuoliu ir reklamos auku esama:D. tie 10-15 min ikisti i prikurke ir atgaivina akuma. eilinio pakrovejo, vietoj krokodiliuku uzdek prikurkes kistuka ir ikisk i prikurke. prikurke turi saugikli bent 15-20A. pavaryk 10-15 amperu, tuos 10 -15 min ir atgaivins akuma. elektrolitas reklamoje kokio tankio turbut nepasakyta. jei skirtas arktiniam salciui, tankis kazkur apie 1,3 bus( jei gerai pamenu) jis ir neuzsals lede. jei kazkiek pamenat is mokyklos, vanduo salti ima prie nulio, tad palaikyti lede akuma prie keleto laipsniu, tas pats kas isskridus gruodi atostogu savaitei i egipta ir palikti masina oro uoste. patikek, uzsiveda ir be jokiu start genie...
bene visi zinom kad tie amerikonai yra pakankamai buki, tai ir aikcioja pamate. sorry, nepriimkit asmeniskai, bet naivumui zmoniu ribu nera...
as pasiulyciau kitoki varianta-kai gryztat susale ziema, nepulkit arbatu gerat ar 50 gramu-tena kiskit i subine-susildyt turetu:D
bladas, užmačiau per kažkokį tais ten kabelinės kanalą START GENIE kainą. 2000 rusiškų rublių, kas sudaro ~170 Lt.
CitataMindaugasB parašė:
bladas, užmačiau per kažkokį tais ten kabelinės kanalą START GENIE kainą. 2000 rusiškų rublių, kas sudaro ~170 Lt.
Dėkui, aš tokio daikto neieškau, aš juk su ironija rašiau, kad tai fantastiškas daiktas:D
Turiu akumuliatoriaus pakrovėją, turiu atsarginį akumuliatorių, su kuriuo pernai porai kaimynų pagelbėjau, (užvesdavau ne nuo savo mašinos, bet nuo to akumuliatoriaus) turiu laidus su krokodilais, taip kad šalčių nebijau. Laikau save gana apdairiu žmogumi.:) Gal todėl man nesuprantama, kad pas yra nemažai žmonių, kurie ne tai kad nesugeba prieš žiemą pasikeisti arba bent jau pakrauti leisgyvio akumuliatoriaus, bet tokie dažniausiai neturi nei buksyro, nei užvedimo laidų:@
Artėja šalčiai ir matyt vėl kartais prikūrensim vieni kitų akumus :)
Keli klausimai:
1. Ar akumuliatorių įtampa ir ampervalandės turi sutapti?
2. Kai jungiame prie lavono minuso, gnybtą kabiname į masę. Nors sakė, jog galima kabinti ir prie metalinės dalies korpuso, man kilo klausimas: jeigu nuimu klemą nuo lavono akumo minusio poliaus, ar galiu gnybtą į tą nuimtą klemą segti, kad neieškoti kur čia plikas metalas?..
CitataMindaugasB parašė:
Artėja šalčiai ir matyt vėl kartais prikūrensim vieni kitų akumus :)
Keli klausimai:
1. Ar akumuliatorių įtampa ir ampervalandės turi sutapti?
2. Kai jungiame prie lavono minuso, gnybtą kabiname į masę. Nors sakė, jog galima kabinti ir prie metalinės dalies korpuso, man kilo klausimas: jeigu nuimu klemą nuo lavono akumo minusio poliaus, ar galiu gnybtą į tą nuimtą klemą segti, kad neieškoti kur čia plikas metalas?..
1. Itampa turi butinai sutapti, aampervalandes jokio skirtumo.
2. Praktiskai bet kuri metaline auto dalis ir yra mase :) gali jungt i ta klema.
jei nuimsi minusą nuo lavono ir ant lavono mašinos prisegsi prie betkokio metalo krokodilą nuo sveikos mašinos tai gausis,kad tu savo akumo visiškai nenaudosi,nes jis paprasčiausiai bus atjungtas.ta prasme masinį krokodilą gali jungti prie metalo kur nori,bet tuo tarpu akumas negali būti atjungtas.ar supratai?
Aha. Supratau. Tokiu atveju masinį gnybtą galiu jungti: a) TIK prie metalo? b ) prie lavono minusinio akumo kontakto? c) abu variantai teisingai?
As manau, kad minusa kabinti prie tvirtos metalines dalies (dar geriau prie variklio) siuloma todel, kad tokiu budu sutrumpeja stoves ejimo kelias i lavono starteri. Atkrenta bent pora (kartais pazaliavusiu) sujungimu. Nes starteris minusinio laido neturi, ji gauna per variklio korpusa.
Viena kart kaimynas paprase pagalbos, gal gali prirukyti, paziuret kas cia daros. Sako nauja akuma uzdejau vistiek nesuka. Nu pirmyn, uzmetam laidus ant klemu, jokios rekcijos. Tada minusini laida prie variklio korpuso, sunkiai bet uzsikure. Na pasildem pusvalanduka, sakau gesink ir bandyk vel vesti. Uzgesino ir vel nesiveda. Tada savo prikurkes viena gala jam ant klemo, kita ant variklio korpuso. Brukst uzsikure. Tai sakau zmogeli susirask "Syna" kuri variklio korpusa prie mases pajungia ir gerai nutrink.
Tai va. Jai nenori aiskintis del tokiu bedu tai kabini ant korpuso, uzkuri o paskui tegul zinosi, bet jai visi laidai idialus tai dideliu nuostoliu ant visu masiu nebus ir didelio skirtomo nera kur kabinti ta mase.
Prasilenkėme komentarais S_Kulikauskai :)
CitataSaulius SSS parašė:
jei nuimsi minusą nuo lavono ir ant lavono mašinos prisegsi prie betkokio metalo krokodilą nuo sveikos mašinos tai gausis,kad tu savo akumo visiškai nenaudosi,nes jis paprasčiausiai bus atjungtas.ta prasme masinį krokodilą gali jungti prie metalo kur nori,bet tuo tarpu akumas negali būti atjungtas.ar supratai?
na atvirksciai :P bus tik nuo tavo akumo kuriamas lavonas :D lavonas gali buti ir be akumo jei laidai neploni ir pajegs perduot starteriui srove :)