Toyota Klubas : ToyotaClub.lt

Keleiviniai => Avensis => Avensis II (2003-2008) => Temą pradėjo: Andriusa321 Įrašytas Vasaris 02, 2012, 14:13:25 PM

Pavadinimas: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Andriusa321 Įrašytas Vasaris 02, 2012, 14:13:25 PM
Rytinė mankšta mašinai

Pirmiausia - trumpam įjungti žibintus. Taip sujudinamas elektrolitų judėjimas akumuliatoriuje. Tuomet jis būna labiau sužadintas ir pasiruošęs gauti gerokai didesnį krūvį paleidžiant variklį.

Paskui reikia keletą kartų pajunginėti pavarų svirtį, kad sujudėtų pavarų dėžėje esantis tepalas.

Ir svarbiausia - paleidžiant šaltą variklį reikia iki galo nuspausti sankabos pedalą. Nuspaudus sankabos pedalą, išjungiamas pavarų dėžės pirminis velenas, kuriam lengvai suktis neleidžia pavarų dėžėje per naktį sustingęs tepalas. Neatlikus šių veiksmų ir paleidus variklį nenuspaustu sankabos pedalu, šaltą rytą efektas būna beveik toks pat, kaip bandant paleisti variklį neišjungus pavaros.

Koks skystis radiatoriuje?

Jeigu radiatoriuje vasarą buvo įpilta ne aušinimo skysčio, o vandens - žiemą variklio perkaitimas beveik garantuotas.

Dėl radiatoriuje ir aušinimo sistemoje užšalusio vandens automobilio variklis ima labai greitai kaisti. Jei variklio temperatūra viršija leistiną ribą, jis gali perkaisti - trūksta jo blokas ir radiatorius. Tuomet mašinos savininko laukia didelės remonto išlaidos.

Todėl paleidus variklį ir pamačius, jog temperatūra staigiai kyla, variklį reikia nedelsiant išjungti. Po to patartina atšildyti mašiną šiltame garaže ir pakeisti vandenį aušinimo skysčiu.

Svarbu žinoti ir tai, kad į bakelį negalima pilti vien tik koncentruotą aušinimo skystį. Jis turi būti skiedžiamas distiliuotu vandeniu būtent tokia proporcija, kaip nurodyta instrukcijoje. Daugiau koncentrato skystyje anaiptol nereiškia žemesnės užšalimo temperatūros.

Dyzelinių mašinų savininkus žiemą kamuoja kelios pagrindinės problemos.

Dyzelinėms mašinoms - daugiau problemų

Bene dažniausia jų - maža variklio kompresija. Jeigu variklio cilindre nėra pakankamo suspaudimo, dyzelinių degalų ir oro mišinys nesprogsta - variklis nerodo jokių gyvybės ženklų. Tokį variklį žiemą paleisti bus ypač sunku, nepadės net galingas akumuliatorius.

Sudilę žiedai arba stūmokliai yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių sumažėja kompresija.

Kita dažna bėda - netvarkingas starteris. Būtent nuo starterio priklauso, kaip intensyviai variklio įjungimo metu bus sukamas alkūninis velenas. Jei starteris dirba blogai, jis nesuteikia velenui pakankamai sūkių.

Trečia dyzelinių variklių problema - prastos arba netvarkingos kaitinimo žvakės. Šių žvakių paskirtis - prieš įjungiant variklį pakaitinti cilindro vidų. Jeigu šios žvakės neveikia, taip pat kyla daug problemų.
Ketvirta problema - prastos kokybės ar kontrabandinis rusiškas, baltarusiškas dyzelinas. Nuo didelio šalčio prastos kokybės dyzeliniai degalai ima kristalizuotis, juose išsiskiria parafinas ir degalai pasidaro tarsi drebučiai.

Toks klampus dyzelinas nebeteka per degalų filtrus, aukšto slėgio purkštukai nesugeba jo įpurkšti į cilindrus ir variklį paleisti tampa labai sunku.

Važiuoti bent 20 minučių

Įjungiant variklį sunaudotos energijos kiekiui atkurti reikia bent 20 minučių važiuoti. Mat akumuliatorius pats elektros negamina, tik ją kaupia, elektrą gamina variklio generatorius. Todėl važinėjant mažais atstumais akumuliatorius greičiau išsikrauna.

Jeigu nepavyko paleisti variklio, nereikia palikti nusilpusio akumuliatoriaus bent kelioms valandoms šaltame ore. Nusilpusio akumuliatoriaus elektrolito tankis sumažėja, jis tampa panašus į vandenį ir tiesiog užšąla.

Perkant akumuliatorių, svarbu žinoti, kad jų yra per pusšimtį rūšių, todėl konkrečiam automobiliui labiausiai tinkantį turėtų parinkti specialistas.

Naudoji gnybtus - išjunk variklį

Nakčiai automobilį geriau palikti su pilnu baku degalų. Mat degalų bake, kuriame mažai degalų, kaupiasi vandens kondensatas. Kadangi vanduo yra sunkesnis už dyzeliną, jis pirmas patenka į degalų siurblį bei degalų tiekimo sistemą ir joje užšąla.

Kai vieną mašiną bandoma ,,atgaivinti" nuo kitos akumuliatoriaus prijungus laidus, negalima to daryti įjungtu varikliu. Taip bandant paleisti variklį veikiančio automobilio generatorius gauna milžinišką perkrovą.

Po kelių tokių bandymų jis gali net sudegti. Be to, šita procedūra gali sugadinti variklio darbą valdančią elektroniką.

Tempiant mašinas su dyzeliniais varikliais, reikia įjungti ne žemesnę kaip trečią pavarą. Jei bus jungiama žemesnė pavara, gali per kelis krumplius peršokti variklio dirželio dantys.

Paleidus variklį ir pradėjus važiuoti patartina švelniai jungti pavaras. Kol variklis visai neįšilo, reikia vengti staigių lenkimo manevrų, greito važiavimo.

o galiausiai: Jei šaltyje neužsiveda automobilis, kalčiausias jo šeimininkas :)
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: GALLANT Įrašytas Vasaris 02, 2012, 15:09:25 PM
....Paskui reikia keletą kartų pajunginėti pavarų svirtį, kad sujudėtų pavarų dėžėje esantis tepalas.

Ir svarbiausia - paleidžiant šaltą variklį reikia iki galo nuspausti sankabos pedalą. Nuspaudus sankabos pedalą, išjungiamas pavarų dėžės pirminis velenas, kuriam lengvai suktis neleidžia pavarų dėžėje per naktį sustingęs tepalas. Neatlikus šių veiksmų ir paleidus variklį nenuspaustu sankabos pedalu, šaltą rytą efektas būna beveik toks pat, kaip bandant paleisti variklį neišjungus pavaros......

Tai kam tada jungineti begius, jei visvien nesisuka deze ismynus sankaba ?
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Bemsas Įrašytas Vasaris 02, 2012, 15:18:03 PM
Sankaba tai butinai reikia ispausti, kad nesukti visos greiciu dezes. Corolla Verso net starteris nesuka, kol sankaba nenuspasta.
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Andriusa321 Įrašytas Vasaris 02, 2012, 15:30:22 PM
CitataGALLANT parašė:
....Paskui reikia keletą kartų pajunginėti pavarų svirtį, kad sujudėtų pavarų dėžėje esantis tepalas.

Ir svarbiausia - paleidžiant šaltą variklį reikia iki galo nuspausti sankabos pedalą. Nuspaudus sankabos pedalą, išjungiamas pavarų dėžės pirminis velenas, kuriam lengvai suktis neleidžia pavarų dėžėje per naktį sustingęs tepalas. Neatlikus šių veiksmų ir paleidus variklį nenuspaustu sankabos pedalu, šaltą rytą efektas būna beveik toks pat, kaip bandant paleisti variklį neišjungus pavaros......

Tai kam tada jungineti begius, jei visvien nesisuka deze ismynus sankaba ?
na tepaliuka rekomenduoja sujudinti tam kad ji labiau suskystinti ir veliau permetant pavaras lengviau vaiksciotu pavaru svirtis pvz turi inda su aliejumi augaliniumi jis buna tirstokas prie zemesnes temperaturos pamaisai ir jis praskysta, bet siuo atveju manau vaziuojant vistiek prasijudina greiciu deze cia gal kad pats nesusaltum geriau :d :)
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: GALLANT Įrašytas Vasaris 02, 2012, 15:59:39 PM
Kad pats nesusaltum, tai geriausei padegus masina eiti vel i namus kokiai 10min, bent jau as taip daznai darau.
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Silkinas Įrašytas Vasaris 02, 2012, 16:03:15 PM
CitataGALLANT parašė:
Kad pats nesusaltum, tai geriausei padegus masina eiti vel i namus kokiai 10min, bent jau as taip daznai darau.
O kas po to pagesina? Gaisrininkai ?:D
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Djonis Įrašytas Vasaris 03, 2012, 02:17:06 AM
CitataGALLANT parašė:
Kad pats nesusaltum, tai geriausei padegus masina eiti vel i namus kokiai 10min, bent jau as taip daznai darau.

jo ypac tinka jei bute gyveni, ateini po 10 min, o masina isvaziavo :D:D:D
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: GALLANT Įrašytas Vasaris 03, 2012, 02:47:00 AM
CitataDjonis parašė:
CitataGALLANT parašė:
Kad pats nesusaltum, tai geriausei padegus masina eiti vel i namus kokiai 10min, bent jau as taip daznai darau.

jo ypac tinka jei bute gyveni, ateini po 10 min, o masina isvaziavo :D:D:D
Antras raktas yra, bet aisq nuo vagystes niekas neapsaugotas.....:(
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: mega Įrašytas Vasaris 03, 2012, 09:54:34 AM
Gallant, o tai ko tu į tojotą dar vebasto nesusidėjęs?
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Tuziukas Įrašytas Vasaris 03, 2012, 10:23:37 AM
aha as ir nesuprantu, realiai jei bute gyveni susimontuoti butu manau ne pro sali kazka tokio kaip vebasto, ar uzkurima nuo pultelio..
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: mega Įrašytas Vasaris 03, 2012, 11:01:51 AM
užkūrimas nuo pultelio tai krūva reikalų, tame tarpe ir su saugumu, o webasto tai puikus sprendimas, šiais laikais dar net ir nebrangus, jei ne naują statyt
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: MantasT Įrašytas Vasaris 03, 2012, 11:23:10 AM
O kopijuojant straipsnius iš kitur, nereikia nurodyti šaltinių?
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Andriusa321 Įrašytas Vasaris 03, 2012, 11:34:13 AM
CitataMantasT parašė:
O kopijuojant straipsnius iš kitur, nereikia nurodyti šaltinių?
lrytas.lt jei kam idomu :) na jei moksle ar mokslineje veikloje tai ne tik, kad reikia, bet ir butina butu rodyti informacijos saltinius kitaip plagijavimu apkaltintu :p na bet as ir nedeklaruoju, kad cia mano rasliava publikuota B)
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: GALLANT Įrašytas Vasaris 03, 2012, 15:25:20 PM
Citatamega parašė:
Gallant, o tai ko tu į tojotą dar vebasto nesusidėjęs?
Isideciau sau, bet kas mokes uz darbus.....:(
taip nesinori uz dyka dirbti :(:|
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: lioska Įrašytas Vasaris 03, 2012, 16:11:27 PM
Pas mane yra, bet neveikia. Vis pries ziema prisimenu, praeina ji - ir pamirstu ir niekaip nesusitvarkau. Neuzsikuria kazkodel, gal kuro negauna...
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Tuziukas Įrašytas Vasaris 03, 2012, 16:38:14 PM
idomi funkcija ta preheater, ijungus kazkas uzia po kapotu, bet naudos nelabai apstebiu..
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: egariukas1 Įrašytas Vasaris 03, 2012, 17:22:21 PM
CitataTuziukas parašė:
idomi funkcija ta preheater, ijungus kazkas uzia po kapotu, bet naudos nelabai apstebiu..
o tu pabandyk ijunges pavaziuot kokius 7 km ir neijunges,tada stebek variklio temperaturos skirtuma
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Magirus Įrašytas Vasaris 03, 2012, 17:27:28 PM
Citatamega parašė:
užkūrimas nuo pultelio tai krūva reikalų, tame tarpe ir su saugumu, o webasto tai puikus sprendimas

mega, pasidalinkit patirtimi apie webasto  "uzkurimas nuo pultelio krūva reikalų, tame tarpe ir saugumas".
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Silkinas Įrašytas Vasaris 03, 2012, 17:52:31 PM
Citatalioska parašė:
Pas mane yra, bet neveikia. Vis pries ziema prisimenu, praeina ji - ir pamirstu ir niekaip nesusitvarkau. Neuzsikuria kazkodel, gal kuro negauna...
Kad ir mėšlas tas vokiškas šildytuvas. Mano mašinoje sugedo.Pasirodo bendras veikimo laikas tik 8 valandos. Na pakeisiu jį į kitą panašų, vėl užsilenks. Šiaip daiktas būtų patogus, bet vakokybė....:(
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: ketvirtasis Įrašytas Vasaris 03, 2012, 18:04:15 PM
Labai paprasta pasidaryti distancinį į Webastą. Nueini į pardę "Baltijos kontaktai" ten nusiperki sistemą: du pulteliai 433MHZ dažniu ir vienas imtuvas. Tam kad aktyvuoti webastą reikia duoti +12V ant vieno laidelio. Kolei yra tas laidelis užmaitintas, tol šildytruvas veikia. Mašinoj reikia padaryti perjungėją iš "dviejų vietų". Įlipus į šiltą mašiną gali perjungėjo pagalba išjungti. Arba tuo pačiu įsijungti kaip "preahetrį" tam kad padėti motorui greičiau sušilti. Taimeris geras dalykas, bet nerekomenduoju, per du sezonus nei karto nebuvau nussitatinėjęs.
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Magirus Įrašytas Vasaris 03, 2012, 19:10:13 PM
Citataketvirtasis parašė:
......... Taimeris geras dalykas, bet nerekomenduoju, per du sezonus nei karto nebuvau nussitatinėjęs.

Pasakei  kur ka rasti, kaip pasigaminti distancini valdyma, bet kodel nerekomenduoji ir pats nesinaudoji. Dek kortas ant stalo :)
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: ketvirtasis Įrašytas Vasaris 03, 2012, 19:32:24 PM
Tiesiog todėl, kad nei kart nežinojau kada rytoj važiuosiu į darbą ar pan. Tai poto tik demontavau tą "laikroduką" distancinis geriau.
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Bemsas Įrašytas Vasaris 03, 2012, 22:46:38 PM
Citataketvirtasis parašė:
Tiesiog todėl, kad nei kart nežinojau kada rytoj važiuosiu į darbą ar pan. Tai poto tik demontavau tą "laikroduką" distancinis geriau.

O zinai, kad kol veikia webasta, negalima uzvedineti motoro? Nuo itampos suoliu gali sudegti smegenis webastos. Jau patikrinta :D
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Tuziukas Įrašytas Vasaris 03, 2012, 22:58:40 PM
Citataegariukas1 parašė:
CitataTuziukas parašė:
idomi funkcija ta preheater, ijungus kazkas uzia po kapotu, bet naudos nelabai apstebiu..
o tu pabandyk ijunges pavaziuot kokius 7 km ir neijunges,tada stebek variklio temperaturos skirtuma
kad meginau..akivaizdaus skirtumo nepastebejau..
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: pinokis Įrašytas Vasaris 03, 2012, 23:10:15 PM
sveiki kolegos. pries penkias dienas susimontavau pats webasta tai skirtuma iskart pajutau. corolla verso 2.2
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: Tuziukas Įrašytas Vasaris 04, 2012, 10:05:34 AM
Citatacorolla verso parašė:
sveiki kolegos. pries penkias dienas susimontavau pats webasta tai skirtuma iskart pajutau. corolla verso 2.2
tai papasakok viska, kas kiek kainava, kokie pliusai minusai?
Pavadinimas: Ats: Keletas gerų patarimu kuriant mašiną per šalčius
Parašė: egariukas1 Įrašytas Vasaris 04, 2012, 10:26:45 AM
CitataTuziukas parašė:
Citataegariukas1 parašė:
CitataTuziukas parašė:
idomi funkcija ta preheater, ijungus kazkas uzia po kapotu, bet naudos nelabai apstebiu..
o tu pabandyk ijunges pavaziuot kokius 7 km ir neijunges,tada stebek variklio temperaturos skirtuma
kad meginau..akivaizdaus skirtumo nepastebejau..
Skirtumas labai akivaizdus,be hidroniko beveik neimanoma mieste isildyt varikli,puse valandos vaziuoji,o variklis braska kaip ka tik uzkurtas,kai ijungiu,kol nuvalau masina pasyla tiek kad galima vaziuot