sveiki noreciau paklausti kada geriausiai ir ekonomiskiausiai jungti 6 begi,nes nesu tikras ar gerai darau kai jungiu pasiekus 100km/h ijungus apsukos buna apie 18t
As stengiuosi jungti kai greitis ne maziau 110km/h. Nes manau kad apsukos turi buti ne maziau 2 t. ir variklis geriau tepamas.Ir Sukimo momentas Nm/RPM 310/2000 normalesnis.Nors noretusi vazineti didesniu greiciu, bet labai jau dideles baudos.
jai vaziuoju pastoviu greiciu sesta pavara jungiu ir prie 90 dyzeliui nereikia dideliu apsuku kad gerai teptusi. cia ti mano nuomone
Pritariu Arunui, 6 jungiu kai greitis ne maziau kaip 100km/h ir lygus kelias. Jei jungi anksciau, tai ir kompas 6 rodo didesnes sanaudas
Vazinejau 110Km/h isijunges sesta begeli, kompas patenkintas, masina traukia sanaudu vidurkis 5-5,5L.
Dabar ta pacia trasa vazineju 110Km/h penktu begeliu, kompas blaskosi tai praso junk sesta, tai i kalna lipant, kaip ir nereikia. Bet nekreipiu demesio ir vaziuoju penktu. Vidurkis toje pacioje trasoje 4,5-5L.
Beto manau, kad esant dideliam sukimo momentui (nesvarbu bendzinas ar dyzelis), nekenkia ir didesnis tepalo spaudimas. Todel stengiosi laikyti virs 2000RPM. Zinoma prie tokiu apsuku turbina daugiau sukasi, bet nezinau ar tai labai itakoja jos ilgaamziskuma.
Optmaliausios apsukos dyzeliams 2000RPM+5%. Ir trauka normali ir kuras tauposi. Ir dar, dyzelis turi dirbti "ant itempimo", nes dideles apsukos jam tikrai kenkia. Kaip pvz., perkant bet koki nauja dyzeli pirmus 3000km nerekomenduojama virsyti 3000 variklio RPM.
Benzui atrodo 3000RPM(negaliu garantuot.)
Pritariu Aviko, apsukos važiuojant dyzelinu apsukos turi būti apie apie 2000 rpm. Nesvarbu kuria pavara 5 ar 6.
Jei kalbam apie zemesnes pavaras tai jauciasi, kad pvz 3,4 begiu ir 1,8 apsuku atrodo yra labai optimalu. 2 begiu jau gal netgi per daug 1,8 apsuku. 5,6 begiai panasiai norisi apie 2000 rpm ar kiek daugiau laikyt. Na nezinau, cia tik siaip kaip man jaucias rasau :D
Optimalios apsukos tos, ant kuriu pasiekiamas didziausias sukimo momentas.
Citatabemsas parašė:
Optimalios apsukos tos, ant kuriu pasiekiamas didziausias sukimo momentas.
tai su benzu tada visada reiketu laikyti 4500-5500apsisukimu? :D
O pas mane vaziuojant 80 km/h greiciu rodo 2000 RPM
100 km/h greiciu rodo 2400 RPM
Ryte uzkurus, stovint vietoj "ant laisvu" kol variklis saltas neijungus peciuko ventiliatoriaus - 800 RPM, ijungus peciuko ventiliatoriu - 1200 RPM
Kai pasyla, nukrenta iki 800 RPM esant ijungtam peciuko ventiliatoriui.
Cia normaliai tos apsukos, ypac prie 80 ir 100 km/h ar ieskoti kazkur "slieku" ? :)
Citatatadynis parašė:
O pas mane vaziuojant 80 km/h greiciu rodo 2000 RPM
100 km/h greiciu rodo 2400 RPM
Ryte uzkurus, stovint vietoj "ant laisvu" kol variklis saltas neijungus peciuko ventiliatoriaus - 800 RPM, ijungus peciuko ventiliatoriu - 1200 RPM
Kai pasyla, nukrenta iki 800 RPM esant ijungtam peciuko ventiliatoriui.
Cia normaliai tos apsukos, ypac prie 80 ir 100 km/h ar ieskoti kazkur "slieku" ? :)
Viskas čia gerai. Pas mane avensyje dar jeigu mašina rieda, apsukos nukrenta, sustojus vėl pakyla. Geras dalykas kai reikia kiemuose tarp mašinų sukinėtis. O taip 3000 apsukų yra apie 130 km/h.
Teko važinėti su Avensiu T27 2,0 D4D, jame gamintojo sumontuotas pavaros įjungimo indikatorius, rodantis, kada reikia jungti aukštesnę ar žemesnę pavarą, tai važiuojant lygiu keliu prie 100-105 km/h užsidega indikacinė rodyklė rodanti, kad reikia jungti aukštesnę pavarą t.y. 6, apsūkos būna 2100.
Begius dyzelio reikia jungti ant apsuku, kaip pasiekiamas maximalus sukimo momentas ~2000 rpm
Citatabemsas parašė:
Begius dyzelio reikia jungti ant apsuku, kaip pasiekiamas maximalus sukimo momentas ~2000 rpm
Pagal tamstos logika, jei T27 2,0 91kW variklis max. sukimo momentą pasiekia prie 1600 aps/min, tai tada ir reikia jungti aukštesnę pavarą?
Citatakatana7 parašė:
Citatabemsas parašė:
Begius dyzelio reikia jungti ant apsuku, kaip pasiekiamas maximalus sukimo momentas ~2000 rpm
Pagal tamstos logika, jei T27 2,0 91kW variklis max. sukimo momentą pasiekia prie 1600 aps/min, tai tada ir reikia jungti aukštesnę pavarą?
Tikrai prie 1600 ? o ne prie 2200 ?
Citatakatana7 parašė:
Teko važinėti su Avensiu T27 2,0 D4D, jame gamintojo sumontuotas pavaros įjungimo indikatorius, rodantis, kada reikia jungti aukštesnę ar žemesnę pavarą, tai važiuojant lygiu keliu prie 100-105 km/h užsidega indikacinė rodyklė rodanti, kad reikia jungti aukštesnę pavarą t.y. 6, apsūkos būna 2100.
mano valdiška škoda 6 pavara siūlo jungti jau nuo 70km/h jei važiuojama pastoviu greičiu lygiame kelyje, nors įjungus ją mašina vos važiuoja, praktiškai ant laisvų apsukų :D
is kur strauket tokia nuomone, kad dyzeliui apsuku nereikia. seniau taip, bijojo dyzelis apsuku. dabartiniams dyzeliams reikia, nes tepimas ateina per apsukas-greiciau tepalas eina, geriau varikli...
Citatabemsas parašė:
Citatakatana7 parašė:
Citatabemsas parašė:
Begius dyzelio reikia jungti ant apsuku, kaip pasiekiamas maximalus sukimo momentas ~2000 rpm
Pagal tamstos logika, jei T27 2,0 91kW variklis max. sukimo momentą pasiekia prie 1600 aps/min, tai tada ir reikia jungti aukštesnę pavarą?
Tikrai prie 1600 ? o ne prie 2200 ?
tikrai gali pažiūrėt internete http://www.tokvila.lt/nauji-automobiliai/naujas-avensis/techniniai-duomenys/?fuel_type=c7_c8_c9&car_body=c3
Citatakatana7 parašė:
tikrai gali pažiūrėt internete http://www.tokvila.lt/nauji-automobiliai/naujas-avensis/techniniai-duomenys/?fuel_type=c7_c8_c9&car_body=c3
Sita jau maciau:
Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min 310/
1600-2200.
Tai kodel prie 1600 o ne prie 2200 max sukimo momentas ? :D
Citatabemsas parašė:
Citatakatana7 parašė:
tikrai gali pažiūrėt internete http://www.tokvila.lt/nauji-automobiliai/naujas-avensis/techniniai-duomenys/?fuel_type=c7_c8_c9&car_body=c3
Sita jau maciau:
Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min 310/1600-2200.
Tai kodel prie 1600 o ne prie 2200 max sukimo momentas ? :D
max. sukimo momentą variklis pasiekia prie 1600aps/min ir jis išlieka pastovus iki 2200 aps/min. Kas tamstai neaišku?
na tai prie 2200 irgi max sukimo momentas. Tai begius reikia ir junti prie mazdaug 2200.
Su kokiu begiu po miesta vazinejat 50 km?
ketvirtu , bet tada automatiskai greitis pasikelia iki 60-70 xD
treciu iki 60km/h
Citatavytska parašė:
treciu iki 60km/h
kokios apsukos laikos ant 60 3 begiu pas tave?
Citatavitiok parašė:
Su kokiu begiu po miesta vazinejat 50 km?
tik 3-ciu.
apie 2000-2200, labai tiksliai neatsimenu
Siandien specialiai patikrinau: 3 begiu vaziojant 50km/h tahometras rodo 1800 rpm.
Citatabemsas parašė:
Siandien specialiai patikrinau: 3 begiu vaziojant 50km/h tahometras rodo 1800 rpm.
pats tas 3 begiu 50 ;]
Pasakoriai....
TEPIMAS pakankamas esant bet kuriom apsukom, jei variklio tepimo sistema tvarkinga, todėl pavarų perjunginėjimas visiškai nesietinas su tepimo sistema. Na nebet susipylet belekokios kokybės alyvą ir įdėjot beužsikemšantį alyvos filtrą - tada taip, prie didesnių sūkių bus minimaliai pakankamas alyvos slėgis, tik ar toli važiuosit...
Siekiant efektyviai (o tai reiškia ir ekonomiškai) išnaudoti variklį, reikia žinoti kuriame sūkių diapazone variklis dirba efektyviausiai. Remiantis pvz Toklvilos puslapiu, D4D variklio sukimo momentas piką pasiekia prie 1600 rpm ir išlieka didelis iki 2200. Taigi, didesnę pavarą reikia jungti tada, kai sūkiai 2200. 6 pavara ir 1800 apsisukimų yra normalus darbinis režimas D4D varikliui. 2.2 D-CAT varikliams tai gali būti pernelyg mažos apsukos jei važiuojate kalvota vietove ar pilnai pakrauta mašina arba greitis pastoviai kinta (sąlygų labai daug, visų nevardinsiu). Jei į nuokalne arba lygiu keliu, kai nėra galios poreikio, to kaip ir pakanka. Reziume pasikartosiu - tepimas čia visai neturi jokio vaidmens, esmė kada ir kiek galios jums reikia iš variklio konkrečioje situacijoje ir kaip sumaniai jūs mokate tą galią išnaudoti.
ne tepime esme buvo kalbama-esant didesnem apsukom, tepalo slegis didesnis-variklis nepriaugs tepalais, nes plovimas geresnis. pavazinek dali variklio amziaus mazom apsukom ir isardes paziurek ka rasi ant variklio bloko sieneliu....seniau tas budavo nuo hrienovu tepalu. dabar tepalai nepalyginamai aukstesnes kokybes, bet apsukos duoda ir plovima ne tik tepima. jei esi mates isardyta varikli, suprasi apie ka kalbama....
Cia tas ivardintas 'PIKAS' tikriausiai - tai max sukimo momentas?
Pvz mano max sukimo momentas 2000-3200 rpm, tai norit paskayt kad pavaras perjunginet prie 3200 rpm reiktu? :D:D
Citataeceris parašė:
ne tepime esme buvo kalbama-esant didesnem apsukom, tepalo slegis didesnis-variklis nepriaugs tepalais, nes plovimas geresnis. pavazinek dali variklio amziaus mazom apsukom ir isardes paziurek ka rasi ant variklio bloko sieneliu....seniau tas budavo nuo hrienovu tepalu. dabar tepalai nepalyginamai aukstesnes kokybes, bet apsukos duoda ir plovima ne tik tepima. jei esi mates isardyta varikli, suprasi apie ka kalbama....
Nesutinku su tamstos nuomone, variklio plovimas priklauso nuo variklinės alyvos rūšies (sintetinė, pusiau sintetinė, mineralinė), variklinės alyvos gamintojo, alyvos filtro kokybės, kaip laikomasi automobilio gamintojo nustatytų techninės priežiūros intervalų, variklio techninio stovio (kiek susidėvėjusi stumoklinė grupė ir t.t.) ir t.t. Ir tikrai labai abejoju ar bus skirtumas važiuojami 2500 aps/min vietoj 1800 aps/min., kad nuo to geriau variklis plausis.
Be to reikia baigti lyginti, kaip buvo seniau prieš 15-20 metų. Technologija nestovi vietoje.
tai as minejau kad alyvu kokybe nepalyginama su tuo kas buvo seniau. taciau varikliu meistriukai visuomet pabrezia, kad mazom apsukom vazinet nera sveika siuolaikiniams varikliams,tepaliniams ziedams negerai-jie uzkempa ir praranda paslankuma savo lizduose,ko pasekoje prasideda tepalu valgymas...pernai po keliones kai mano primeros stumoklis pradege kelioneje, butent ir klausiau meistriuko-gal bijo dideliu apsuku ir greiciu dyzeliukai, tai sake kad kaip tik reikia siuolaikiniamas dyzeliams apsuku nepagailet, del mano auksciau minetu priezasciu.
CitataGendzius parašė:
Siekiant efektyviai (o tai reiškia ir ekonomiškai) išnaudoti variklį, reikia žinoti kuriame sūkių diapazone variklis dirba efektyviausiai. Remiantis pvz Toklvilos puslapiu, D4D variklio sukimo momentas piką pasiekia prie 1600 rpm ir išlieka didelis iki 2200. Taigi, didesnę pavarą reikia jungti tada, kai sūkiai 2200.
Taigi, pas mane dvilitrinė celica. Sukimo momentas 192 Nm prie 4800 rpm.
Tai tu nori pasakyt kad "efektyviausia (o tai reiškia ir ekonomiškiausia)" man pavaras reikia perjunginėt prie 4800 rpm, t.y pirma pavara iki 45, antra iki 75, trečia iki 110 ir tik tada jungt ketvirtą? Gal man pats laikas keist važiavimo stilių?
Sutinku kad pavaras reikia junginėt pagal galios poreikį, bet viskas priklauso nuo to ar labai sunki tapkė.
Citatafennix parašė:
CitataGendzius parašė:
Siekiant efektyviai (o tai reiškia ir ekonomiškai) išnaudoti variklį, reikia žinoti kuriame sūkių diapazone variklis dirba efektyviausiai. Remiantis pvz Toklvilos puslapiu, D4D variklio sukimo momentas piką pasiekia prie 1600 rpm ir išlieka didelis iki 2200. Taigi, didesnę pavarą reikia jungti tada, kai sūkiai 2200.
Taigi, pas mane dvilitrinė celica. Sukimo momentas 192 Nm prie 4800 rpm.
Tai tu nori pasakyt kad "efektyviausia (o tai reiškia ir ekonomiškiausia)" man pavaras reikia perjunginėt prie 4800 rpm, t.y pirma pavara iki 45, antra iki 75, trečia iki 110 ir tik tada jungt ketvirtą? Gal man pats laikas keist važiavimo stilių?
Sutinku kad pavaras reikia junginėt pagal galios poreikį, bet viskas priklauso nuo to ar labai sunki tapkė.
Gali ir prie didesniu :) bet paprasciausiai sukimo momentas jau nebedides o mazes, tai norint greiciau issibegeti reiktu perjungti :) .
Fennix, aš neturėjau galvoje mašinų su benzopjūklo varikliais ;) (čia šiaip, nieko asmeniško, tad neįsižeisk) :)
Šiaip benzininių variklių sukimo momentas nelygintinas su dyzelinių.
6 pavarą gamintojas jums įmontavo ne todėl, kad pasimaivyt ar dirbtinai kažkokį marketinginį fokusą išnaudot. 6 pavara reiškia, kad variklis gali dirbti tokiais sūkiais, kai važiuoji normaliu užmiesčio keliu, aka greitkelis ar autostrada.
Eceris, aš kiekvieną dieną darbe matau dėl kokių nors priežasčių išardytus variklius ir nei vienas jų neturi jokio "nagaro" jei pilama ir laiku keičiama teisinga alyva ir naudojamas normalios kokybės dyzelis. Visokių ekspertų paaiškinimai, kad dyzelius reikia neva gainioti dideliais sūkiais , galima konspektuoti nebent ant kokio nors viešo tualeto sienų (nebent tie varikliai caro ruriko laikų). Visokios nuodegos kaupsis variklyje tada, kai pilsit prastus tepalus ir juos retai keisit, pilsit baltarusišką saliarką, važinėsit iš darbo - į darba po 5-10 km su dyzeliu, ir neleisit varikliu didžiąją dalį laiko dirbti normalioje darbinėje temperatūroje (tokiais atstumais važiuojant jis vos spėja įšilti iki reikiamos temperatūros ir mes jį dažniausia gesinam). Reziume: tik geros kokybės produktai į baką ir karterį, savalaikis aptarnavimas (dažnumas priklauso nuo naudojamų skysčių kokybės) ir normalus darbinis (temperatūrinis) variklio režimas, kurio metu iki galo sudega visi produktai, kurie turi sudegti cilindre. (Iš tikro, tas rekomendavimas važinėti didesniais sūkiais yra ne kas kita, kaip būdas kuo greičiau pasiekti aukštą temperatūrą).
CitataGendzius parašė:
Fennix, aš neturėjau galvoje mašinų su benzopjūklo varikliais ;) (čia šiaip, nieko asmeniško, tad neįsižeisk) :)
Šiaip benzininių variklių sukimo momentas nelygintinas su dyzelinių.
6 pavarą gamintojas jums įmontavo ne todėl, kad pasimaivyt ar dirbtinai kažkokį marketinginį fokusą išnaudot. 6 pavara reiškia, kad variklis gali dirbti tokiais sūkiais, kai važiuoji normaliu užmiesčio keliu, aka greitkelis ar autostrada.
Eceris, aš kiekvieną dieną darbe matau dėl kokių nors priežasčių išardytus variklius ir nei vienas jų neturi jokio "nagaro" jei pilama ir laiku keičiama teisinga alyva ir naudojamas normalios kokybės dyzelis. Visokių ekspertų paaiškinimai, kad dyzelius reikia neva gainioti dideliais sūkiais , galima konspektuoti nebent ant kokio nors viešo tualeto sienų (nebent tie varikliai caro ruriko laikų). Visokios nuodegos kaupsis variklyje tada, kai pilsit prastus tepalus ir juos retai keisit, pilsit baltarusišką saliarką, važinėsit iš darbo - į darba po 5-10 km su dyzeliu, ir neleisit varikliu didžiąją dalį laiko dirbti normalioje darbinėje temperatūroje (tokiais atstumais važiuojant jis vos spėja įšilti iki reikiamos temperatūros ir mes jį dažniausia gesinam). Reziume: tik geros kokybės produktai į baką ir karterį, savalaikis aptarnavimas (dažnumas priklauso nuo naudojamų skysčių kokybės) ir normalus darbinis (temperatūrinis) variklio režimas, kurio metu iki galo sudega visi produktai, kurie turi sudegti cilindre. (Iš tikro, tas rekomendavimas važinėti didesniais sūkiais yra ne kas kita, kaip būdas kuo greičiau pasiekti aukštą temperatūrą).
Visiškai pritariu tamstos nuomonei.;)
Nezinau, keistai cia skamba sitie pesiojimaisi. Nors kaip suprantu visi principe zino, kad apsukas reikia laikyti mazdauk taip kad varikliukui butu lengva suktis. Jai persunku begi zemyn, matai kad jau varilkliukas perdaug isismagino begeli aukstyn.
Na gal tik moterims pradedant vairuoti tai sunkoka isisavinti ;) .
Beje idomiu parametru dar radau pvz. "Efektyviausias sukiu diapazonas" Kas cia tokio. Nes gamintojai kaskaip labiau linke pamineti maksimalu sukimo momenta kazkuriame diapazone. Jai cia taspats tai nelabai zinau kokio automobilio maksimalus sukimas nuo 1600 iki 2200.
O is tokiu nesusipratimu ir kyla tokie ginciai ;)
CitataS_Kulikauskas parašė:
Nezinau, keistai cia skamba sitie pesiojimaisi. Nors kaip suprantu visi principe zino, kad apsukas reikia laikyti mazdauk taip kad varikliukui butu lengva suktis. Jai persunku begi zemyn, matai kad jau varilkliukas perdaug isismagino begeli aukstyn.
Na gal tik moterims pradedant vairuoti tai sunkoka isisavinti ;) .
Beje idomiu parametru dar radau pvz. "Efektyviausias sukiu diapazonas" Kas cia tokio. Nes gamintojai kaskaip labiau linke pamineti maksimalu sukimo momenta kazkuriame diapazone. Jai cia taspats tai nelabai zinau kokio automobilio maksimalus sukimas nuo 1600 iki 2200.
O is tokiu nesusipratimu ir kyla tokie ginciai ;)
Skaityk aukščiau, Toyota Avensis 2012 m. 2,0 D4D.
Atleisk netikiu kad pas sita masina maksimalus sukimo momentas ties 1600 - 2200. Gal tu man kokia nuoroda mesteltum :)
Nu jo atsiprasau, radau ir as sita varijanta www.toyota.lt
mak sukimo momentas Nm/aps./min 310/1600-2400
Maksimali galia (kW@rpm) 91/3600
Reiskais as galia maisau dar su sukimo momentu, kaltas :)
CitataS_Kulikauskas parašė:
Nu jo atsiprasau, radau ir as sita varijanta www.toyota.lt
mak sukimo momentas Nm/aps./min 310/1600-2400
Maksimali galia (kW@rpm) 91/3600
Reiskais as galia maisau dar su sukimo momentu, kaltas :)
Nėra čia jokios klaidos. Pasižiūrėjau kituose puslapiuose (užsienio) visur tie patys duomenys.
CitataS_Kulikauskas parašė:
Gali ir prie didesniu :) bet paprasciausiai sukimo momentas jau nebedides o mazes, tai norint greiciau issibegeti reiktu perjungti :) .
Nesvarbu kad sukimo momentas mažėja... Bėgėjimuisi aktualus sukimo momentas į ratus. O į ratus sukimo momentą iš variklio perduoda greičių dėžė. Tai reiškia kad perjungus aukštesnę pavarą sukimo momentas ratuose mažėja dėl perdavimo koeficento. Ir tipiniu atveju didesnis variklio sukimo momentas nekompensuoja sukimo momento mažėjimo greičių dėžėje. Jei tikrai įdomu- galėsiu pailiustruoti pavyzdžiu.
CitataGendzius parašė:
Fennix, aš neturėjau galvoje mašinų su benzopjūklo varikliais ;) (čia šiaip, nieko asmeniško, tad neįsižeisk) :)
Šiaip benzininių variklių sukimo momentas nelygintinas su dyzelinių.
benzopjūklo varikliai yra dvitakčiai, tai bet dėl to mes jų nevadinam mopediniais :D . Neesmė, niekas neįsižeidžia. Variklio principas toks pat tiek dyzelio, tiek benzo, skiriasi tik uždegimas. Šiaip benzinų sukimo momentas net labai lygintinas su dyzelinių, visai kas kita lyginti benziną su turbo dyzeliu, tada jau kaip sakant šaibos į vienus vartus. Norint lygaus konkurento reikia turbodyzelį lyginti su turbo benzinu. Nes jei lyginsim pastarurųjų 20 metų variklius, tai tipiškai gaunam maždaug 100 Nm iš iltro tiek benzine, tiek dyzeliuke, ir maždaug 150 Nm iš litro turbininiuse modeliuose. Skirtumas tik tas kad benzino sukimo momentas aukščiau, bet ir apsukų daugiau turi. Dėl to ir Ag taip stipriai skiriasi. Ar teisingai kalbu?
Nereikia, tikiu :) . Jau pats savo klaida supratau kai paziurejau kad maksimali galia ir maks. sukimo momentas skirtinguose intervaluose randasi :) .
S-Kulikauskai, efektyvus sūkių diapazonas, paprastai šnekant, beveik sutampa su diapazonu, kuriame variklio sukimo momentas didižausias, arba dar kitaip sakant, atliekamas darbas su mažiausiais energijos nuostoliais. Neįsukus variklio iki šio diapazono, neišnaudojamos variklio galimybės (jei taip galima išsireikšti), o sukant virš šio diapazono, prasideda nuostoliai per degalų sąnaudas, nes degalų mišinys baigia degti ne cilindre, o išmetimo sistemoje. Kita vertus, ne paslaptis, kad variklio maksimali galia (AG arba kW) pasiekiama toje vietoje (esant tokiems sūkiams), kai sukimo momentas pradeda mažėti, nes AG yra lygu NM padauginta iš variklio apsisukimų.
P.S. šių diskusijų nereikia vadinti pešiojimusi, nes mes čia nesipešiojam, o šviečiamės :)
Aciu uz paaiskinima, bet didesne sios zinutes dalis tikriausiai skirta Fennixui :) , kaip atsakymas kad tu snekejai ne apie maximalu sukimo momento diapazona, bet apie kita parametra :) .
O siaip man nepatinka zodis "bendrauja" tai kartais persistengiu noredamas jo isvengti :) .
Teisingai fennix, benzininiu variklių maksimalus sukimo momentas žymiai didesniuose sūkiuose. Kaip sakoma - sėsk, dešimt! :)
Iš esmės kalbam apie tą patį. Tik mes apsiribojom sukimo momentu, kurį išvysto variklis ir neklibinom sukimo momento, tenkančio varantiesiems ratams, mažėjimo dėl pavarų dėžės perdavimo koeficiento.
ne visai galia tai įtakoja. Bet idėja daug maž tokia pat. Pvz mano 7a-fe celica. Sukimo momentas dižiausias prie 2800 rpm. Variklis išvysto 155 Nm. Greičių dėžė toje vietoja duoda 1800 Nm į ratus. Gazuojam toliau iki 6000 rpm. Čia variklio sukimo momentas jau nukritęs iki 125 Nm. Taigi ratus bepasiekia 1470 Nm. Įjungiame antrą pavarą, apsukos krenta iki
3600 rpm. Prie tokių apsukų variklis išvysto 147 Nm. Tačiau per greičių dėžę ratus bepasiekia. 1040 Nm. Net jei jungtumėm į tą vietą, kur sukimo momentas didžiausias- t.y 2800 rpm, ratus pasiektų tik 1100 Nm, o tai mažiau nei redlainas ties pirma pavara. Su kitom pavarom istorija skiriasi, bet principas išlieka toks pat. 4 pavara prie 6000 rpm ratus pasiekia 450 Nm, o perjungus į penktą, apsukos krenta iki 5150 rpm. Čia sukimo momentas 445 Nm.
Aišku čia pas mane motoras primityvus, su labai tolygiu sukimo momentu, turbininiai varikliai labiau skiriasi :)
O norint idealiai subalansuoti važiavimą, reikia gerai pastudijuoti kreives, nes ypač dyzeliuose, kur visas sukimo momentas prie mažesnių apsukų, nėra lengva pataikyti į idealų diapozoną. Tik čia reikia sėdėt ir skaičiuoti, o ne tiesiog burnoti :)
Dziaugiuosi, kad pradeje nuo sesto begelio baigiam isstudijuoti visus begiu perjungimo niuancus.
Kaip suprantu tiek Feniksas tiek Gendzius situos dalykus ir taip zinojot, man irgi nedidele naujiena, bet manau nevienam tikrai ydomu bus pasiskaityti :) .
Ir beje gera ideja, reiks kaskur susirasti info apie savo auto pavaru dezes perdavimo keeficientus, gal pavyks ir variklio darbo kreive kur rasti ir pabandyti pasiskaiciuoti kada kaki begeli isijungti ;) , norint ka prie sankryzos apsauti :D .
Fennix, viską tu teisingai skaičiuoji dėliodamas tas kreives, tik vienas dalykas čia iš esmės negerai - nelygintinas tavo benzinukas su D4D, nes benzinukas tik pradeda rodyti ką sugeba tuose sūkiuose, kur D4D jau realiai dūsta.
Kitas dalykas - aš kalbu apie efektyvumą, t.y kaip išspausti maksimaliai ekonomijos iš sudeginamo kuro, o tu dėlioji akcentus į didžiausia NM tenkantį ratams, t.y. dižiausią našumą, o tai yra dvi nedraugaujančios sąvokos :)
Tai va, padovanos kas butelį brendžio, sėsim i d4d ir suskaičiuosim viską, ar ne taip daroma? Neturiu aš galios ir sukimo momento kreivės, toyota irgi nepateikia, ant dyno niekas pinigų nemokės, tai nebent išmatuot greitėjimą kely, tada konvertuot per laiką į normalius parametrus.
Taip pat reikia išskaičiuot kuro sąnaudas prie tam tikrų apsisukimų, kad gaut realias sąnaudas ne prie greičio, o prie rpm ir galios. Per gerą vakarą susisuki, suskaičiuoji... ir turi atsakymą, taip kad nepilstysiu iš tuščio į kiaurą.