Nu va ziema valio.... Sveikinu su tikra ziema ;)
Bet va pastebejau duodant ratams parsisukti ant leduko, sniego isijungiant antipraslidimui pasigirsta kaskoks garsas lyg blokiruotusi ar pan. ir kuri laika palaikant gazo pedala jis laikosi ar tai normalu?
plus uzmetus geriau automobili kaskas "sucypsi" elektroniskai?
p.s. vaziuojant posukiais ir pan niekas netraska, jei kas del granatu.
Tai kiek supratau iš aprašymo TRC suveikia ir neduoda variklio apsukoms kilti kas sąlygoja ratų neprasisukimą ant slidžios dangos. Nežinau ir nesidomėjau ką konkrečiai ten daro: atjungia sankabą, degimo neduoda ar dar ką ten ar pan. Þinantis, manau pasidalins :)
O cypia ir pas mane, kad galas slysta. Įspėja tave, Vairuotojau, žiūrėk ką darai ir kur važiuoji :D Aktyvaus saugumo sistemos veikia ir tiek.
na del garso neesu isitikines bet kaip Mindaugas ir paaiskino tuo metu kompiuteris padaro taip kad tu kuo efektyviau ir greiciau gautum stabiluma ir sukibima su esama danga.
duodant gazo traska abs blokas. jis stabdo slystancius ratus. o gazo neduoda - sumazina kuro slegi jei dyzelis, jei benzas - uzdaro droseline sklende.
supypsi esant soniniam slydimui, nes suveikia vsc (vehicle stability control)
tai tas ABS traskejimas yra normalus darbas kiek suprantu is pasisakymu, nes nuogastavau jau kad kokia bus anomalija :)
Iš diagnostiko paaiškinimo supratau, kad ABS suveikia ir keliant apsukas, kai užgazuoti ant ledo. Negirdėjęs buvau. Visada tikėjau, kad Anti-lock braking system yra skirta stabdymui, kad ratai nesiblokuotų ant ledo/sniego ect. O čia pasirodo dar ratus pristabdo, kad neprasisuktų.
seip na nežinau Corolai niekas nebraška kai imi apsukas ant ledo tarkim...tiesiog yra prigesinamas variklis ir tiek..bandžiau grynai ant ledo atsistoti ir dar rankini uztraukiau :D tai apsukos pakilo iki kokiu 2000 ir tada žemyn žemyn iki pat minimumo..bet niekas nebraškėjo..:p
Maisote pavadinimus! ABS veikia stabdant ant ledo (vasara ir zvyro), TC (traction controll) - startuojant ant ledo/lipant i slidzia ikalne, ESP - per greit ivaziavus i posuki arba kai del staigiu manevru vairu uznesa gala.
Ziurekite nuo 4:00 min: http://www.youtube.com/watch?v=wR1SSxpKitE
Aš nemanau, kad kažką maišau. Gal per silpnai išreiškiau nuostabą dėl ABS galimybių. Diagnostikas ten kažką labai neaiškiai supaistė: duodant gazo traska abs blokas. jis stabdo slystancius ratus. Mano kukliomis žiniomis, ABS slystančių ratų nestabdo, o atvirkščiai, duoda jiems suktis.
Nu tai principas toks, nebent as kazko nesuprantu, kad yra skirtingi ECU (ABS, TC (ATC, ASR), ESP), o ratus stabdo ar ten apsukas reguliuoja ir t.t. visais atvejais vienodi itaisai.
tai pagal ideja, jei praslysta ratai nebeduoda kilti apsukoms ?
Pas mane gali mint tampke iki kiek nori ir prasisuks tie ratai iki belekiek, nieks nieko nektontroliuoja...
Tai kaip cia turi istikro veikti ?
ABS juk neleidzia uzsiblokuoti ratam, stabdant ant ledo dauzo per pedala.
TRC kad spaudziant gaza neprasisuktu ratai, ar is vietos greitejant, o VSC cia kaip ESP priziuri kad auto i sona neslystu ar nepradetu suktis apie savo asi
CitataVaIsInIs parašė:
tai pagal ideja, jei praslysta ratai nebeduoda kilti apsukoms ?
Pas mane gali mint tampke iki kiek nori ir prasisuks tie ratai iki belekiek, nieks nieko nektontroliuoja...
Tai kaip cia turi istikro veikti ?
taip..apsukos pakila virš 2000 ir jei galas neikiek nevaziuoja tai tada apsukos krenta automatiškai...gali buti numynes iki dugno vistiek nesigazuoja..ir skydelije uzsidega slistanti mašinytė :D ojei sureaguoja i šonini slidima tai dar ir pipsėti pradeda..;)
pazesiu kaip su tuo gesimu praktikoje kada slydima rodo, o del garso tai jis yra toks lyg susikabinti kas noretu. del pyptelejimu aisku taip ir buvo manyta.
Tai tarkim sedžiu pusny , mašina nevažiuoja, gaza duodu ratai prasisuka ir neturi kilt apsukos alu "stabdo" ?
Pas mane viena kart taip buvo, bet kazkaip nepastebejau kad neduoda kilt apsukoms... pvz vaziuoji ledu, 20, duodi gazu ratai slysta tai spidometras rodo 60. tai realiai neturetu taip but o "blokuotu" apsukas... Arba pas mane kazkas nirabotaet :D
CitataVaIsInIs parašė:
Tai tarkim sedžiu pusny , mašina nevažiuoja, gaza duodu ratai prasisuka ir neturi kilt apsukos alu "stabdo" ?
Pas mane viena kart taip buvo, bet kazkaip nepastebejau kad neduoda kilt apsukoms... pvz vaziuoji ledu, 20, duodi gazu ratai slysta tai spidometras rodo 60. tai realiai neturetu taip but o "blokuotu" apsukas... Arba pas mane kazkas nirabotaet :D
Pas tavo auto kažkas ryškiai netvarkoj.
CitataVaIsInIs parašė:
Tai tarkim sedžiu pusny , mašina nevažiuoja, gaza duodu ratai prasisuka ir neturi kilt apsukos alu "stabdo" ?
Pas mane viena kart taip buvo, bet kazkaip nepastebejau kad neduoda kilt apsukoms... pvz vaziuoji ledu, 20, duodi gazu ratai slysta tai spidometras rodo 60. tai realiai neturetu taip but o "blokuotu" apsukas... Arba pas mane kazkas nirabotaet :D
o skydelije niekas neuzsidega gazuojantis ant slidaus kelio..?? aišku nera taip kad i bet koki pedalo pirstelėjima reaguotu..bet jei slidu gerai uzmynus apsukas kazkiek muša žemyn automatika..;)
CitataVaIsInIs parašė:
Tai tarkim sedžiu pusny , mašina nevažiuoja, gaza duodu ratai prasisuka ir neturi kilt apsukos alu "stabdo" ?
Pas mane viena kart taip buvo, bet kazkaip nepastebejau kad neduoda kilt apsukoms... pvz vaziuoji ledu, 20, duodi gazu ratai slysta tai spidometras rodo 60. tai realiai neturetu taip but o "blokuotu" apsukas... Arba pas mane kazkas nirabotaet :D
Isjunk TRC, ir paziurek, skirtumas bus ar ne. Pas mane TRC pristabdo, bet noredamas galiu padaryti kad prasisukinetu kazkiek ir greitetu masina
Citataairis parašė:
CitataVaIsInIs parašė:
Tai tarkim sedžiu pusny , mašina nevažiuoja, gaza duodu ratai prasisuka ir neturi kilt apsukos alu "stabdo" ?
Pas mane viena kart taip buvo, bet kazkaip nepastebejau kad neduoda kilt apsukoms... pvz vaziuoji ledu, 20, duodi gazu ratai slysta tai spidometras rodo 60. tai realiai neturetu taip but o "blokuotu" apsukas... Arba pas mane kazkas nirabotaet :D
Isjunk TRC, ir paziurek, skirtumas bus ar ne. Pas mane TRC pristabdo, bet noredamas galiu padaryti kad prasisukinetu kazkiek ir greitetu masina
Knopkės TRC nėra pvz. pas mane, kad būtų galima išjungti. VSC tik įdėta.
Taip kad kaip tik turi būti TRC OFF mygtukas. VSC neišsijungia.
Bleha, gal ten tikrai TRC OFF. Þiūrėjau gal 2-3 kartus per visą laiką. Neatkreipiu dėmesio. O važiuojant už vairo nesimato, galvą reikia ten lenkti. Rytoj pažiūrėsiu, parašysiu, apsigavau ar ne :)
PAPILDYTA:
Neiškentėjau, nuėjau ir pažiūrėjau što za knopkė. O gi štai tokia: http://i173.photobucket.com/albums/w62/ruebarb/VSC-ATRAC/VSC2.jpg
Taip atrodo skydelyje: http://i341.photobucket.com/albums/o391/NSBCruiser/0531091511.jpg
Tai čia TRC ar VSC išjungimas?
CitataVaIsInIs parašė:
pvz vaziuoji ledu, 20, duodi gazu ratai slysta tai spidometras rodo 60.
Tai cia lygiai taip, kaip su bet kuria masina be antipraslydimo sistemos. Gal jis pas tave nebeveikia.
CitataMindaugasB parašė:
PAPILDYTA:
Neiškentėjau, nuėjau ir pažiūrėjau što za knopkė. O gi štai tokia: http://i173.photobucket.com/albums/w62/ruebarb/VSC-ATRAC/VSC2.jpg
Taip atrodo skydelyje: http://i341.photobucket.com/albums/o391/NSBCruiser/0531091511.jpg
Tai čia TRC ar VSC išjungimas?
Tas ženkliukas kur mašiniukas su kreivom vėžėm pas Avensį mirksi, kai TRC veikia, t.y. neleidžia prasisukti ratams.
Susiradau spintoje Aurio vokišką manualą. Atsiverčiau ties VSC TRC ir ten parašyta, kad su mygtuku išjungiamas TRC ON/OFF, o tą patį mygtuką palaikius 3 sekundes, skydelyje turi užsidegti VSC OFF. Kai užsižiebia tuomet ir VSC ir TRC abu būna išjungti. Išbandysiu rytoj ar veikia taip pas mane kaip kad parašyta. Kažkur ir kitoje temoje, berods apie ABS šitas buvo parašyta, arba kitoje temoje. Apie tas 3 s. Bet kažkaip neužfiksavau, o kai paskaičiau prisiminiau, kad girdėta.
jei ratai geba parsisukti vietoje matyt nera trc sioje koplekacijoje.
nesupratusiems dar karta paaiskinsiu. abs/trc/vsc yra valdoma ir veiksmus atlieka vienas ir tas pats visu iprastas vadinti abs bloku/aktuatoriumi. jis atlieka kelias funkcijas:
1. stabdant ir praslystant ratams neleidzia jiems uzsiblokuoti (ABS)
2. jei pajudant is vietos ratai prabuksouja, buksuojancius ratus pristabdo abs bloko pagalba, t.y. stabdziais nors stabdzio nespaudi, taip pat sumazina apsukas (TRC)
3. esant soniniam slydimui pristabdo reikiamus ratus, kad automobilis kiek imanoma islaikytu vairuotojo nustatyta trajektorija (VSC)
ne visuose auto yra trc ar vsc. jei yra mygtukas, yra ir sios sistemos.
mindaugasb teisingai rase del isjungimo, bet nepamenu nuo kokio greicio sios sistemos isijungia pacios. regis nuo 50 ar 60 km/h
Tai net išjungus sistemas jos AUTO įsijungia pačios?
Nu yra pas tas tas trc mygtukas, paspaudus ji rodo skydelyje trc off.
Bandziau ji isjungus, tai jauciasi tikrai, kad pasikeite vaziavimas ciut.
Bet kad kaip jus sakot "mazina" apsukas , kai praslyta priekiniai ratai tai taip nera... Nes net preita ziema,, kai buvo belekaip slidu autostradoj vaziuoji 90, duodu gazo ir prasisuka ratai norm taip , tai gal kur kokia mikroshema susiede ar pan... Arba gal permusta kai "struskem" kazkas vaziavo ??
Labiausiai jaučiama, kad dusina variklį tada, kai užsikasi sniege.
Paskaiciau ir siandiena vaziuodamas paziurejau kaip ten yra.... kaip ir kaskas raso praslystant ratams isijungia TRC (galima ji on/off), bet prabuksuojant ratams sakykime ir 3 begyje nesijaucia jau to variklio dusinimo, laikai apsukas apie 2.5 ir keliasi iki 3. bet nemanyciau kad tai yra blogybe, kaip kitaip su priekiu islyginti auto jei jo variklis dusinamas ir lyginsi auto kaip su galu varoma atleides pedala ? va kaip pusnyje sedint tai gal pasijaustu labiau, to kaip ir bandyti neteko, o geriau ir nereiktu :D
CitataMindaugas_G parašė:
Paskaiciau ir siandiena vaziuodamas paziurejau kaip ten yra.... kaip ir kaskas raso praslystant ratams isijungia TRC (galima ji on/off), bet prabuksuojant ratams sakykime ir 3 begyje nesijaucia jau to variklio dusinimo, laikai apsukas apie 2.5 ir keliasi iki 3. bet nemanyciau kad tai yra blogybe, kaip kitaip su priekiu islyginti auto jei jo variklis dusinamas ir lyginsi auto kaip su galu varoma atleides pedala ? va kaip pusnyje sedint tai gal pasijaustu labiau, to kaip ir bandyti neteko, o geriau ir nereiktu :D
tai pabandyk isjunk vaziuodamas 3 begiu ir leisk praslysti ratams tai tachometras ir uzlinks iki 5000aps. be trc;)trc dusina tik dalinai leidzia valdyti auto
Manau sioje vietoje taip, nes pagalvojus pedaliuka spusteliu rimciau ir apsukos 2.5-3 :) realiai TRC off manau pasiektu ir daugiau.
Viskas labai aiskiai cia paaiskinta:
VSC: http://www.youtube.com/watch?v=wZ8pNpM9wZc - issijungia kai yra soninis slydimas.
TRC: http://www.youtube.com/watch?v=iBU2n-HI2oM - isijungia kai prasisuka ratai.
Atrodo, kad čia jau daugelis susipainiojo tarp visų saugumo sistemų :)
VSC - transporto priemonės (automobilio) stabilumo kontrolė automatiškai kontroliuoja stabdymo jėgą ir variklio galią ir saugo automobilį nuo ratų buksavimo ir slydimo darant posūkius ant slidžios kelio dangos ar atliekant staigius posūkių manevrus. Ši sistema reaguoja į pernelyg didelį ar nepakankamą vairo pasukimą atitinkamai stabdydama ratus. Automobiliuose su VSC sistema greitai grįžtama į stabilaus važiavimo būklę ir išvengiama avarijos pavojaus.
TRC -Traukos kontrolės sistema nustato ratų prasisukimą ir automatiškai sureguliuoja variklio galią tam, kad būtų apsaugota nuo praslydimo ir būtų atstatyta trauka. Tai užtikrina geresnį ratų sukibimą su keliu (taupomas kuras), mažiau dėvisi padangos, padidėja bendrasis saugos lygis. Tuo pat metu TRC sistema taip pat kontroliuoja stabdžius tam, kad būtų sumažinamas į kelio dangą paduodamas sukimo momentas tuo atveju, jei padangos ir kelio paviršiaus trintis būtų per didelė.
EBD - Elektroninė stabdymo galios paskirstymo sistema
Tam, kad stabdymo galia būtų išnaudota iki maksimumo stabdymo metu, Toyota EBD sistema automatiškai sureguliuoja į priekinius ir galinius bei dešinės bei kairės pusės ratus paduodamą stabdymo jėgą. Tai labai sumažina stabdymo kelią, išlaiko automobilio stabilumą stipriai stabdant ar atliekant intensyvius posūkių manevrus.
ABS - stabdžių antiblokavimo sistema. Jei automobilio stabdžių sistema yra be ABS, staigiai stabdant ant slidaus paviršiaus automobilis gali praslysti ar jį gali sumėtyti. Automobilio kontrolė dažniausiai prarandama dėl to, kad stabdomi ratai užsiblokuoja ir suvaldyti automobilį būna labai sudėtinga. Tam, kad būtų išvengta slydimo, vairuotojas turi stabdžius spausti kelis kartus iš eilės trumpais intervalais. Tai vadinama ,,pakopiniu stabdymu".
Tačiau avarinėje situacijoje tam gali tiesiog nebūti laiko. Jei automobilyje yra ABS sistema, kompiuteris nustato visų keturių ratų sukimąsi ir pagal tai atitinkamai stabdo ratus po keletą kartų juos stabdydamas ir atleisdamas. Dėl to ratai neužsiblokuoja ir vairas išlieka jautrus manevrams, todėl slystantį automobilį įmanoma sustabdyti saugiai.
Taigi, daugeliu atvejų važiuojant, slidžiu keliu, kuomet neliečiate stabdžio pedalo dirba VSC, girdisi triukšmas, užsidega geltonos spalvos signalas su slidaus kelio simboliu.
Apie kokius TRC snekate, kai vaziuojate 3 begiu ar net 90 km/val????? :D Gerai Rober sako, susimaisete savokose kapitaliai.
Citatalooking4snow parašė:
Apie kokius TRC snekate, kai vaziuojate 3 begiu ar net 90 km/val????? :D Gerai Rober sako, susimaisete savokose kapitaliai.
Be reikalo ponas juokiatės, mano verso 17 ratais šlapio asfalto 4 begiu buksavo, žiema visais šešiais, gaza iki dugno ir trc lemputė mirksi.
Citatane visuose auto yra trc ar vsc. jei yra mygtukas, yra ir sios sistemos.
mindaugasb teisingai rase del isjungimo, bet nepamenu nuo kokio greicio sios sistemos isijungia pacios. regis nuo 50 ar 60 km/h
yra ir vsc ir trc pas manes bet knopke tik trc yra,staigiai ieinant i posuki ant slidaus kelio pradeda nest masina ir uzsidega systancios masinos simbolis ir jaucias kad masina kazkas stabilizuoja lyg, VSC suveikia automatiskai pas mane,zb dalykas jeigu aisku veikia :)
О pas jus skamba signalas kada VSC suveikia?
kai veikia TRC, t.y. bando prasisukti ratai, prietaisu skydelyje mirksi indikatorius su slystanciu masiniuku.
Kai veikia VSC, t.y. neleidzia masinai paslysti ant sono, niekas nemirksi, tik pypsi.
Citataarytis parašė:
kai veikia TRC, t.y. bando prasisukti ratai, prietaisu skydelyje mirksi indikatorius su slystanciu masiniuku.
Kai veikia VSC, t.y. neleidzia masinai paslysti ant sono, niekas nemirksi, tik pypsi.
Kad atvirksciai kai suveikia VSC tai pradziai mirksi o jei slydimas-nesimas nesibaigia tada pradeda pipset,o TRC isijungia ir veikia (daba nete narsiau ir radau infos),tik ja isjungt gali priesingai nei VSC.Bet kitur gal ir VSC mygtukas stovi kaip kad auksciau kazkas fotke idejo
Citatavitiok parašė:
Citataarytis parašė:
kai veikia TRC, t.y. bando prasisukti ratai, prietaisu skydelyje mirksi indikatorius su slystanciu masiniuku.
Kai veikia VSC, t.y. neleidzia masinai paslysti ant sono, niekas nemirksi, tik pypsi.
Kad atvirksciai kai suveikia VSC tai pradziai mirksi o jei slydimas-nesimas nesibaigia tada pradeda pipset,o TRC isijungia ir veikia (daba nete narsiau ir radau infos),tik ja isjungt gali priesingai nei VSC.Bet kitur gal ir VSC mygtukas stovi kaip kad auksciau kazkas fotke idejo
Avensyje nera vsc mygtuko ir ji neissijungia
CitataAvensyje nera vsc mygtuko ir ji neissijungia
Ai ten pas zmogeli auris :) kur VSC mygtukas,
Citatavitiok parašė:
CitataAvensyje nera vsc mygtuko ir ji neissijungia
Ai ten pas zmogeli auris :) kur VSC mygtukas,
Jeigu apie mano Auris, tai ten mygtukas išjungia TRC, o palaikius 3 s išjungia ir VSC. Šiandien pabandžiau palaikyt ilgiau ir normaliai išjungė ir TRC ir VSC. Viskas veikia pagal manualą kaip ir priklauso. Su tuo save ir sveikinu :) :D
ar vykstant ratu prasisukimui ir mirksint slystancio auto indikacijai (TRC) yra garsas ne nuolatos bet kaskart lyg kabintusi kas blokuotusi? ar pas jus taip pat... arveikia be jokiu garseliu
yra garsas. man rodos visuose avensiuose bent jau tikrai
CitataMindaugas_G parašė:
ar vykstant ratu prasisukimui ir mirksint slystancio auto indikacijai (TRC) yra garsas ne nuolatos bet kaskart lyg kabintusi kas blokuotusi? ar pas jus taip pat... arveikia be jokiu garseliu
su garsais pas visus
Ir pas mane garsas yra. Kieme išbandžiau su daug sniego. Panašus į ABS tarškėjimą, tik retesniais intervalais. Šiaip, tas pats ABS ten ir tarška, niekas kitas.
Bendrai paėmus, tai kai kas nelabai skiria kas yra TRC ir VSC, todėl diskusija praranda prasmę :)
CitataMindaugasB parašė:
Ir pas mane garsas yra. Kieme išbandžiau su daug sniego. Panašus į ABS tarškėjimą, tik retesniais intervalais. Šiaip, tas pats ABS ten ir tarška, niekas kitas.
Pas mane taip pat tarška ir blykčioja lemputė - smagu, bent žinai, kad ir elektronika turi ką veikt!
Nu va tiesiai per aplinkui ir su visa mokomaja medziaga issiaiskinome kas kur yra o as gavau atsakymus i klausymus ;)
CitataMindaugas_G parašė:
Nu va tiesiai per aplinkui ir su visa mokomaja medziaga issiaiskinome kas kur yra o as gavau atsakymus i klausymus ;)
3 puslapiai ne taip ilgai ir užtrukom..:D:D:D
paskaicius kitas temas manau cia keliais zodziais aptarta ir nepereita prie akumuliatoriu :D
CitataMindaugas_G parašė:
paskaicius kitas temas manau cia keliais zodziais aptarta ir nepereita prie akumuliatoriu :D
dar ne vakaras ,dar ne šventės ..laiko yra..:D:D
Citataarytis parašė:
Bendrai paėmus, tai kai kas nelabai skiria kas yra TRC ir VSC, todėl diskusija praranda prasmę :)
Butent :)
Pabandziau palaikyt nuspaudes TRC of mygtuka ilgiau, po palaikymo lempa uzgeso ir maigant nejo ijungt jos. Isejo tik uzgesinus varikli. Idomu ar sitas veiksmas atjunge VSC ir TRC?
CitataNaujokas parašė:
Pabandziau palaikyt nuspaudes TRC of mygtuka ilgiau, po palaikymo lempa uzgeso ir maigant nejo ijungt jos. Isejo tik uzgesinus varikli. Idomu ar sitas veiksmas atjunge VSC ir TRC?
avensyje tik trc atsijungia
CitataAVENSIS D4D CHIP parašė:
CitataNaujokas parašė:
Pabandziau palaikyt nuspaudes TRC of mygtuka ilgiau, po palaikymo lempa uzgeso ir maigant nejo ijungt jos. Isejo tik uzgesinus varikli. Idomu ar sitas veiksmas atjunge VSC ir TRC?
avensyje tik trc atsijungia
Corollai Verso bandziau išjungti ..neišsijungė..:)
CitataNaujokas parašė:
Pabandziau palaikyt nuspaudes TRC of mygtuka ilgiau, po palaikymo lempa uzgeso ir maigant nejo ijungt jos. Isejo tik uzgesinus varikli. Idomu ar sitas veiksmas atjunge VSC ir TRC?
VSC neatjungsi,jis veikia visada kol dirba masina, bent Avensi tai tikrai :)