10 istatymu:
1. Pasitikrink blaivuma
2. Pasitikrink stabdzius
3. Pasitikrink padangu bukle ir slegi jose
4. Prisimink kurie ratai varantys ir kaip turetum elgtis kokioje situacijoje
5. Pasirink saugu greiti
6. Pasirink saugu atstuma
7. Ivertink savo galimybes visuomenei saugioje vietoje
8. Buk atidus, stebek kitus vairuotojus, ju klaidas.... Tai tau pades suprasti kelio dangos bukle, galimas problemas kelyje ir galu gale isvengt to kas gali but skausminga...
9. Stenkis vaziuot mazesnemis variklio apsukomis
10. Persiskaityk si sarasa dar karta
Kolegu pildoma:
11. Prisimink kad galima stabdyt ir pavaromis, naudokis tuo
Na o jei vaziuojat ir pries save matot melyna Celica, kurios gale melynom raidem uzrasyta PHOENIX- pasirinkit saugu atstuma, nes ten ir ABS nera, ir kitos beprasmes elektronikos pagerinancios vaziavima. Ir gana didele tikimybe kad stabdymo kelias gali buti trumpesnis nei jusu....
pridėčiau ir:
11. atsiminkite, kad stabdoma gali būti ir pavaromis :)
00. Jei gali - nevažiuok niekur žiemą (kai daug sniego ir vos pastovi ant savo dviejų kojų :) )
Gerai kad pildom sarasa :) renkam 100 :D. As stabdyma varikliu naudoju ne tik ziema bet ir vasara :) Tikrai pravartus dalykas norint isgaut maksimalu stabdymo efektyvuma
Citatamodeliuka parašė:
00. Jei gali - nevažiuok niekur žiemą (kai daug sniego ir vos pastovi ant savo dviejų kojų :) )
nepamirsk kad automobilis turi 4 ratus ir kiek sniego bebutu- ant sono nevirsta :) Kitas klausimas ar taip pat gerai slysta :)
nu tu atisistok keturiom, tai turbūt lietimosi plotas tavo galunių su keliu nelabai jau mažesnis bus nei tavo auto 4 padangų :)
o suvaldyt tokių skirtingų svorių slydimą ir pasekmės po to - laaabai didelis skirtumas.
Citatamodeliuka parašė:
nu tu atisistok keturiom, tai turbūt lietimosi plotas tavo galunių su keliu nelabai jau mažesnis bus nei tavo auto 4 padangų :)
o suvaldyt tokių skirtingų svorių slydimą ir pasekmės po to - laaabai didelis skirtumas.
tikrai taip, lietimosi plotas mazdaug tas pats... O kad daugiau kelio uzciuopt- vazineju truputi nuleistomis padangomis. Kitas dalykas- didesne mase itakoja ir didesne prispaudimo jega, kas padidina trinti. Taip kad svoriai ne per daug itakos ir turi- vienintelis labai didelis rizikos faktorius- tai greitis... Butent greitis dazniausiai itakoja laaabai dideles pasekmes
O as vazineju su DYZELIU:@
pilk 98 benza - geriau trauks :D
Citataaudrius parašė:
O as vazineju su DYZELIU:@
Citataaudrius parašė:
O as vazineju su DYZELIU:@
Na dyzelio sukimo momentas didesnis nei benzino, o pas tave 85kW
Tas pats kas pas mane. O tai reiskia kad turi traukt 200 be rupesciu arba skaiciai kazkur neatitinka. IR TAU TO MAZA?
Fennix ne tas zodis, kad maza. Suo ir kariamas pripranta kaip as sakau is bedos t.y ekonomines krizes metu dyzeliukas pats tas.
Fux respektas uz gera patarima.
dyzelio kilovatai prie zemesniu apsuku, o benzo prie didesniu. Tai jei kw pas abu tiek pat, tai tikrai benzas bus greitesnis, nors trauka tam prie tam tikru sukiu gal dyzelio geresne.
Citatadtinas parašė:
dyzelio kilovatai prie zemesniu apsuku, o benzo prie didesniu. Tai jei kw pas abu tiek pat, tai tikrai benzas bus greitesnis, nors trauka tam prie tam tikru sukiu gal dyzelio geresne.
Taip. Dyzelinas del savo letesnio degimo greicio nespeja sudegt kameroje kai apsukos virsija 4000. Bet nepamirsk to kad mes kalbame ne apie begejimosi greiti o apie maksimalu greiti. Paskutine pavara 2000 apsuku dyzeliokas daznai ~ 90 vaziuoja kai benzinine maniske vos 70. Aisku dyzelioko nelabai uzsuksi iki 6500 rpm nors tam ir prsmes nelabai yra....
diskusija verda dėl sukimo momento tokia, lyg turėtumėt nevaldomus žvėris, o ne paprastas mašinas :)
labai čia lakstot autostrada ir viską išbandot ;)
Citatamodeliuka parašė:
diskusija verda dėl sukimo momento tokia, lyg turėtumėt nevaldomus žvėris, o ne paprastas mašinas :)
labai čia lakstot autostrada ir viską išbandot ;)
Na zinai, pasakysiu taip- 115 arkliu sudaro nei daug nei mazai- padoru banginiuka :) O ji valdyt reikia moket :) Sukimo momentas ypac turbodyzeliams labai pravercia ziema :D Pakyla apsukos, isisuka turbina ir prasisuka ratai... apgaulingas dalykas :)
kai jau čiuoži - nebegelbėja niekas.
o šiaip 115 arklių yra labai mažai (bent man). bet kaip sakė ne vienas, galingesnės man duot negalima :) žinoma, jei tarpinė tarp vairo ir sėdynės durna, tai ir su 1 arkliu gali pridaryt nesąmonių.
Citatamodeliuka parašė:
kai jau čiuoži - nebegelbėja niekas.
o šiaip 115 arklių yra labai mažai (bent man). bet kaip sakė ne vienas, galingesnės man duot negalima :)
115 arkliu yra pakankamai daug. Ir tikrai daug net man. Neisivaizduoju kur kist 200 arkliu.... aisku kaip sakant cia ir prabanga ir malonumas bet ar tai protinga- manau nelabai. Nejau tu pedala i dugna spaudi? Maniskis retai buna daugiau nei ties 30-40% riba... Galu gale ne viska apsprendzia variklio galia. Daug itakos turi ir masinos mase, atstumas tarp ratu, ir visa ta technika kuri tai zaboja...
Tiesa kartais slystant gali isgelbeti akseleratoriaus paspaudimas....
tam jis ir yra pedalas, kad jį spausti :)
Citatamodeliuka parašė:
tam jis ir yra pedalas, kad jį spausti :)
tu cia apie stabdziu pedala?
nea, apie akseleratoriaus. nors mindau visus tris :) ir kol mašina neturės min 200 arklių, tol į automatą net nežiūrėsiu
O kas pasikeicia ties 200 arkliu? Man manualas visada buvo maloniau... ypac paprasta is 5 pavaros jungt antra ir atvrksciai
tai vat ir sakau, kad kol automatas ten zirzia pavaras perjunginėdamas, mechaninė jau senai būna perjungta ir ausyse ramuma
Na automatas patogu, kaip ir cruizo kontrole... is vis dabar jau mersai be vairuotojo moka vaziuot, greit pradesim sest i lektuvus be pilotu...
O man patinka grynas metalas, gryna mechanika ir protinga inzinerija... kad ir mano celikute- mires akumas ir trukes generatoriaus dirzas nesudaro problemos vaziuot.... uzsistumi ir pasol... aisku nedagyvenau dar iki to...
Kas cia kalbejo apie stabdyma varikliu?? ismokinkit ir mane bei paaiskinkit realia nauda, nes manau kad tai nesamone... Rusu laikais gal gazikus taip ir stabdydavo, kai budavo mazas stabdziu efektyvumas ir didelis automobilio svoris.
homer, a tu instruktoriui kaip sugebėjai tai paaiškinti? taip ir leisdavo laisva pavara riedėt, į posūkį įsukti? norėčiau tą diedą pamatyt :)
CitataHomer parašė:
Kas cia kalbejo apie stabdyma varikliu?? ismokinkit ir mane bei paaiskinkit realia nauda, nes manau kad tai nesamone... Rusu laikais gal gazikus taip ir stabdydavo, kai budavo mazas stabdziu efektyvumas ir didelis automobilio svoris.
o tu pabandyk susirasti pakalnę apsnigtą ir slidžia ir pažiūrėk kiek mašina stoja kai ant laisvų ir tarkim stabdai iš trečios pavaros jungi į 2. Tarkim greitis 80km/h. Jei tada nesuprasi pabandyk dar didesnį greitį, bet tada turėsi jungt nuo 4 į 3 ir tik tada į 2 pavarą.
nebandykit geriau su tom apsnigtom pakalnem, man siandien uzteko posukio su ledu po sniegu, nei abs niekas nepadejo, sustabde sulinio tokie geleziniai strypai, tai gerai kad atsipirko palankstytu numeriu ir biski dazu nuo buferio nusikrapste. Ir kas leviausia, kad spaudi stabdi ir nieko padaryt nebegali :|
Stabdymas varikliu, tai kai automobilis vaziuojant su ijungta pavara ir nuemus koja nuo greicio pedalo, neleidzia padideti greiciui.
Galit pasitikrint nuo bet kokio kalno, ypac jauciasi vaziuojant pirmu begiu, nukeli koja nuo akseleratoriaus bet ne spaudi stabdzio, is kart atrodo greiteja, bet greitis vos tik padideja,o apsukos nepakyla virs 2000, nes variklis stabdo.
Dar dyzelis geras tuo, jog ijungus pirma begi, nereikia kojos laikyti ant greicio pedalo, jis pats vaziuoja, ir neuzgesta.
Stabdymas varikliu gali buti ir skausmingas ypac atsargiai tai reikia daryti kai labai labai slidu ir vaziuojant i pakalne, nes kai priekis varomas, tai variklis stiriai stabdo priekinius ratus ir gala gali pradet nest. Ne tik dyzelis vaziuoja nelaikant kojos ant pedalo. Ir ne tik pirma pavara. Senoji Corolla mano drasiai 5 pavara vaziavo laisvomis apsukomis. Celica deja to nesugeba... reiks prie kompo prisest koki karta.... Vis nerandu laiko ir pinigu ta usb laida nusipirkt...
modeliuka, pries sankryza prisistabdau stabdziu su sankaba, jungiu pavara ir vaziuoju, neizvelgiu cia stabdymo varikliu :)
NNZ gal ir tiesa sneka, bet kol is 4-tos pavaros ijungsi 3, o is 3 i 2 gali jau but "sustojas" kaip FUX. FUX, uzuojauta :)
Bet viename is pirmu postu buvo rasyta, kad stabdymas varikliu net vasara tikrai pravartus dalykas norint isgaut maksimalu stabdymo efektyvuma, tai cia tikrai nesamone...
teisingai - iš pradžių vyksta stabdymas bamperiu, paskui radiatoriaus grotelėmis, toliau radiatoriumi ir tik paskiausiai - varikliu.
varikliu stabdyti gerai...
nepavydžiu pakalnės dalyviui FUX, visko pasitaiko. svarbu pats sveikas.
aš verčiausi katę gelbėdamas..:(
db kalčiau be gailesčio:@
Ką daro vairuotoja kai pradeda slysti automobilis? (http://parkinglot.lt/2009/12/29/ka-daro-vairuotoja-kai-pradeda-slysti-automobilis/)
Citatakaktusas parašė:
Ką daro vairuotoja kai pradeda slysti automobilis? (http://parkinglot.lt/2009/12/29/ka-daro-vairuotoja-kai-pradeda-slysti-automobilis/)
siaubas :@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@:@
http://www.lvs.lt/index.php?page=slidus_kelias
manau išsamus info
CitataHomer parašė:
NNZ gal ir tiesa sneka, bet kol is 4-tos pavaros ijungsi 3, o is 3 i 2 gali jau but "sustojas" kaip FUX. FUX, uzuojauta :)
Bet viename is pirmu postu buvo rasyta, kad stabdymas varikliu net vasara tikrai pravartus dalykas norint isgaut maksimalu stabdymo efektyvuma, tai cia tikrai nesamone...
Kalbi kaip profesionalus vairuotojas... Pasivazinetum didesniu greiciu su daznesniais pastabdymais- perkaitintum stabdzius. Nedaryk to kas tau nepriimtina, taciau ir nepaisyk nesamoniu. Pirmiausia- niekas nedraudzia spaust stabdziu kai stabdai varikliu... Atmnink kad kojas turi dvi... taigi kai vaziuoji 100 km/h 5 pavara ir nori stabdyt- tai nebutina ismint sankabos is karto ismest pavaros ir tik tada spaust stabdi, tiesiog spaudi stabdi ir kai greitis nukrenta iki 40 km/h tik tada ja ismini... Va tau ir stabdymo varikliu pavyzdys. Jei turi pakankamai praktikos- nenori but be pavaros bet kuriuo vaziavimo momentu, tai jei letini- suoliuoji pavaromis zemyn prie atitinkamo greicio taip, kad galetum begetis jei staiga prireiktu.... tai ypac praktiska ziema, kai nei is sio nei is to gali pradet slysti... Na o kalbant apie maksimalu stabdymo efektyvuma- tai priekio aerodinamines savybes daziniausiai buna daug geresnes nei spoilerio gale kurio dazniausiai masinos neturi. Tai jei vaziuoji 150 ar daugiau, viskas priklauso nuo masinos, kai kurioms maziau ir staiga nuspausi stabdi iki galo ismynes sankaba gausi rezultata toki kad pirmiau uzsiblokuos galiniai ratai nei priekiniai, nors leciau visada buna atvirksciai... Tai turi itakos tiek masinos valdymui, tiek galimam siknos nesimui i prieki.... ir galimybe kad stabdymas baigsis griovy... Netiki- pasivazinek zvyrkeliu virs 100...
na tfu tfu, bet sikart viskas gerai baigesi, ten nuokalnes nelabai buvo siek tiek per greit isukau i posuki, galvojau kad sukibs ratai su sniegu, deja dabar vazinesiu dar atsargiau, beje isvaziuodamas is kiemo pastebejau kad nuspaudes stabdzius ir su ABS berbianciu per pedala masina valdosi prasciau nei atleidus stabdzio pedala ir pasukus vaira. Tada darau taip: stabdau atleidziu, stabdau atleidziu.
O del stabdymo varikliu tai pritariu fennix.
Matai, kai jau pastebi kad per greitai arteji ir suki i posuki yra 2 dalykai kurie gali tave isgelbet. Stabdai kiek gali iki pat posukio o tada turi 2 pasirinkimus: sukteli vairai i posukio puse ir uztrauki rankini, kai uzpakalis persimeta link isorines posukio dalies suki vaira i priesinga puse ir tada akseleruoji bet taip pat protingai reikia spaudinet tiek kad ratai ciut prasisuktu, sukibtu, vel prasisuktuku vel sukibtu.... tada efektyviausia. Aisku reikia reguliuot galo slydima rankiniu stabdziu dar. Reikia iprast rankini traukti uzspaudus mygtuka, kad galetum bet kuriuo momentu ji atlaisvint...
2 varinatas stabdymas kaire koja desine spaudziant akseleratoriu arba desine spaudziant abu pedalus. Sitas dalykas sunkiai ismokstamas nors abeju be praktikos aiksteleje siulau nepradet naudot...
Citatamodeliuka parašė:
teisingai - iš pradžių vyksta stabdymas bamperiu, paskui radiatoriaus grotelėmis, toliau radiatoriumi ir tik paskiausiai - varikliu.
+++ :D:D:D
CitataGrazinulia parašė:
Citatamodeliuka parašė:
teisingai - iš pradžių vyksta stabdymas bamperiu, paskui radiatoriaus grotelėmis, toliau radiatoriumi ir tik paskiausiai - varikliu.
+++ :D:D:D
Toks stabdymas varikliu dazniausiai buna paskutinis jusu automobiliui, kartais ir vairuotojui su keleiviais
CitataHomer parašė:
Bet viename is pirmu postu buvo rasyta, kad stabdymas varikliu net vasara tikrai pravartus dalykas norint isgaut maksimalu stabdymo efektyvuma, tai cia tikrai nesamone...
Þiemą visą laiką, nepamainomas dalykas. Kaip sakant reikia priprast ir mokėt naudotis, nekalsi gi iš 5 į 2, viskas daroma švelniai ir palaipsniui į vertinant susidariusią situaciją. Gaila bet negaliu pasidalint patirtimi stabdant extra atveju, kažkaip neteko patirti tokio jausmo. Stengiuosi, kada slidu labai nelėkt ir laikausi saugios distancijos.
Reiks išbandyt stabdymo efektyvumą stabdant varikliu ir tik stabdžiu, keliais variantais.
Čia jūs visur apie manualus, bėgių mėtymą ir sankabos minkymą šnekat, o ką, sakykit, gerbiamieji, vargšui automatininkui daryti slidžiam kely? Stabdyti Modeliukos pasiūlytu "bamperis-variklis" metodu?;)
geriau stabdziais ir reikalui esant rankiniu
Citatafennix parašė:
geriau stabdziais ir reikalui esant rankiniu
Ačiū. Beje, dėl rankinio, pas mane jo nėra. Yra tik kojinis:p
su tuo rankiniu irgi atsargiai reikia, nes gali but kad su sonu skausmingiau viskas gali baigtis. Man realiai buvo kokios 3 sekundes kazka padaryt, per pirmaja dali laiko dar galvojau kad sustosiu stabdydamas :)
Aš pabandžiau stabdyti slidžiam kelyje, kai suveikia abs ir ratai beveik nestabdo, tuo pačiu traukdamas rankinį, tik svarbu, kad galas neužsiblokuotų - patikėkit, stabdymo efektyvumas turbūt 40% pagerėjo. Pagerėjo todėl, kad abs ant ledo žiauriai blogai stabdo arba geriau pasakius beveik nestabdo.
As visada sakiau kad abs- velnio ismislas nes vietoj to kad tau padetu stabdyt- tau padeda vairuot durniausiu imanomu atveju- atspaudziant stabdzius... Rankinis uzblokuoja galinius ratus priekiniu neveikia del to efektyvumas nepadidejo daugiau, bet ir tai gerai... Na o ledas- tikras priesas vairuotojui :)ypac kai masina su abs
fennix pasitaisyk parašą 7a-fe yra 1.8
Stabdant ir dar su rankiniu stabdymas tikrai pagerėja, ypač jei neužblokuoji galinių ratų. Nors ir užblokavus stabdosi geriau nei kai kala abs.
Citatahorn parašė:
fennix pasitaisyk parašą 7a-fe yra 1.8
Stabdant ir dar su rankiniu stabdymas tikrai pagerėja, ypač jei neužblokuoji galinių ratų. Nors ir užblokavus stabdosi geriau nei kai kala abs.
Tu teisus ir del stabdymo ir del 7a-fe. Pasakysiu tik tiek kad jis tikrai buvo 1.8. Bet kadangi pats slifavau ir galva ir bloka, tai liko tik 1708cc o tai jau labiau 1.7 o ne 1.8
o tau nedetonuoja taip suspaudus?
Citatafennix parašė:
As visada sakiau kad abs- velnio ismislas nes vietoj to kad tau padetu stabdyt- tau padeda vairuot durniausiu imanomu atveju- atspaudziant stabdzius... Rankinis uzblokuoja galinius ratus priekiniu neveikia del to efektyvumas nepadidejo daugiau, bet ir tai gerai... Na o ledas- tikras priesas vairuotojui :)ypac kai masina su abs
Reikia stabdyti švelniai spaudziant stabdi, kai iki kliuties dar daug metru, nedaleidžiant iki ABS suveikimo, tad ayra laiko ir pavaras zeminti, svarbu staigiai neatleisti sankabos pedalo.
Beje, fennix, as manau, kad tavo rekomendacijos stabdyti kaire koja yra netinkamos, nes labai mazai kas moka ja stabdyti, as kazkada turejau karbiuratorini Golfa, kuris kol neizsildavo variklis -noredavo uzgesti, tai desine koja visalaik turejau spauti gaza, o kaire-sankaba ir stabdi. Pirmi stabdymai kaire koja vos "neislaipino" mano keleiviu pro priekini stikla:)
Citatahorn parašė:
o tau nedetonuoja taip suspaudus?
ne, viskas normaliai... Tiesa suspaudimo laipsnis pakilo ir kompresija padidejo siek tiek. Siek tiek geriau vaziuot pradejo. Baltarusisko benzo pilt nemeginau bet ir tas ne faktas kad detonuotu :) O jei jau detonuoja- tai tenka pilt 98...
Na o del stabdymo kaire koja tai rasiau atrodo kad sita dalyka naudot tik tada kai ismoksti tai daryt saugioj aikstelej. lygiai tas pats galioja ir su rankiniu.... juk jei neatleisi laiku- sansai atsidurt griovy padideja. Tik siuo atveju tai kitos kelio puses griovys :D
Zasada saugus greitis. http://forumai.bmw-klubas.lt/viewtopic.php?f=28&t=31173
Ten parasyta ir apie stabdyma varikliu ir apie uznesima posukyje patraukus rankini stabdi. Nekreipkit demesio i tai, kad knygutei jau per 20 metu. Pagal ja zmona ismokinau stadbyti varikliu, posukyje vaziuoti tik ijungta pavara ir kt.
Automatininkams ka daryti - stabdyti. Ir netrauk (nespausk) rankinio (kojinio) stabdzio - neturesi laiko atspausti atgal :)
Gera sita knygute.... dar masinos vairo nebuvau ciupinejes kai ja skaitinejau...
CitataMantasT parašė:
Automatininkams ka daryti - stabdyti. Ir netrauk (nespausk) rankinio (kojinio) stabdzio - neturesi laiko atspausti atgal :)
Labai dėkui už išaiškinimą. Stabdyti tai stabdyti, viskas paprasta. Išvada -automatas labai palenvina gyvenimą visose situacijose.
Uzskaitau stabdyma varikliu ralistams, kai vaziuojama beprotiskais greiciais ir kai norima sumazinti greiti neprarandant variklio galios.
Kadangi nemanau kad su savo avensiais ar corolom vazinejat raliuose, todel kasdieniam vazinejimui geriau protingai naudokites stabdziais, nes: "Nemokšiškas stabdymas varikliu daugeliu atveju gresia liūdnomis pasekmėmis". ;)
pats važiuoti pavara mėgstu visur, nuo kalno, lėtėjant ir pan. dėl taupumo sumetimų (dyzelis). Na o stabdžius naudoju tik esant reikalui, kai nebeįmanoma to daryti pavaromis. Aišku, nesakau, kad važiuojant 60 ir reikiant greitai sustoti atitinkamai žemini pavaras. Viskas priklauso nuo situacijos, o ir apskritai, su mašina nemėgstu visai sustoti :)
Homer, jei turi teises ir jei tave moke vairuoti, tai turejo ismokyt stabdyt varikliu.
O stabdziai, kiap cai pasakius yra skirti sustoti, o ne stabdyti, t.y. letinti greiti.
Dar vienas geras posakis yra - geram vairuotojui stabdziai nereikalingi.
Be to protingai vazinejant stabdziu kaladeliu uztenka nuvaziuoti 100.000km ir daugiau.
nu va su tuo stabdymu-kieme ką tik vienas sustabdė mano civikui į šikną :( Vairuotojas savaitė kaip turi mašiną naują.
niu va, uzjauciam kolega... ir ta vargsa vairuotoja kuriam nuotaika irgi tikrai ne per geriausia. Tikiuosi kad zala nedidele...
CitataAurimas parašė:
O stabdziai, kiap cai pasakius yra skirti sustoti, o ne stabdyti, t.y. letinti greiti.
Tuomet jie turetu vadintis "stojai". ;)
CitataDar vienas geras posakis yra - geram vairuotojui stabdziai nereikalingi.
jo jo stabdzius sugalvojo bailiai :D
CitataBe to protingai vazinejant stabdziu kaladeliu uztenka nuvaziuoti 100.000km ir daugiau.
taip iseina kad dauguma tada vaziuot nemoka..
Na pvz kai vaziuoju nuo kalno visada ant 5 saibos riedu, tada normaliausiai palaiko greiti, kartais net isjungiu lsiva kad vel pagreitetu :)
žala -sulankstytas galinis dangtis, buferis ir galas sulindo link zapaskės. Dabar dar vienas į buferio kampą atsitrenkė, atėjo į namus, tai jau žvengt pradėjom. per dvi valandas du įvykiai
http://auto.plius.lt/skelbimas/lengvieji-automobiliai/honda-civic/id-594786
dabar jau neparduodamas
CitataHomer parašė:
CitataAurimas parašė:
O stabdziai, kiap cai pasakius yra skirti sustoti, o ne stabdyti, t.y. letinti greiti.
Tuomet jie turetu vadintis "stojai". ;)
CitataDar vienas geras posakis yra - geram vairuotojui stabdziai nereikalingi.
jo jo stabdzius sugalvojo bailiai :D
CitataBe to protingai vazinejant stabdziu kaladeliu uztenka nuvaziuoti 100.000km ir daugiau.
taip iseina kad dauguma tada vaziuot nemoka..
geras čia parašymas apie 100.000km kaladėlėm. Taip išeina, kad kaladėlių keitimo intervalus kas 30.000km idiotai sukūrė. Įdomu kaip protinguoliams stūmuoklių žiedai laiko?
Homer, taip ir yra, dauguma tikrai nemoka vaziuot, paziurek kiek smulkiu auto ivykiu kas dien ivyksta, ir vien del to, kad nesilaiko saugaus atstumo, ar piktnaudziausia stabdziais, akseleratoriumi, ziopliu pilna, ju buvo ir bus.
Ne vetuj sakoma - jei ne tu ivaziuosi, tai tau ivaziuos.
Del to intervalo tai tikrai nera kas 30.000km, pamazinai cia, is vis nesu girdejas apie kaladeliu keitimo intervalus, zn tik tai kad komplekto uztenka 60.000km.
O kad ir kaip be vaziuotum 50.000km su komplektu kaladeliu nuvaziuoji.
Ties del stumokliu, tai per 13metu su toyota ne karto neteko skustis del variklio.
Mano galines kazkaip nelabai atsileidzia, tai per metus teko komplekta pakeist, nuvaziuota kokie 5000-8000 km vasara reikes ardytis, matyt neatsileidzia iki galo
Dėl kaladėlių toyota rašo kas 15.000km tikrinti, o 60.000 keisti
Na nežinau, galines keičiau, priekinių dar ne... Nuvažiuota su Avensiu 91000km.
Beje, tema yra - važiavimas žiemą. Tik va jau čiut ne visose temose pievos
CitataFUX parašė:
Mano galines kazkaip nelabai atsileidzia, tai per metus teko komplekta pakeist, nuvaziuota kokie 5000-8000 km vasara reikes ardytis, matyt neatsileidzia iki galo
Ardykis, mankstink suportus, patikrink spyruokles ir stumokliukus... Jei neatsileidzia- blogai, gali uzkalt tada ir abs neatmus... o tai ziema greitai griovi ar stulpa gali surast... nenoriu prisneket tik...
Citatahorn parašė:
geras čia parašymas apie 100.000km kaladėlėm. Taip išeina, kad kaladėlių keitimo intervalus kas 30.000km idiotai sukūrė. Įdomu kaip protinguoliams stūmuoklių žiedai laiko?
Jei stabdziai tvarkingi tai geros kaladeles gerai laiko, nereikia cia ismislu daryt. Aisku yra tokia kaladeliu savybe- senejimas. Jos gi mato ir vandens ir ledo ir drusku.... ir didelius temperaturu svyravimas. Jei vazineja protingas zmogus jis stabdziu neperkaitina, atsargiai vaziuoja per balas ir panasiai. Del to ir ilgiau gali naudot tiek kaladeles, tiek diskus... Siaip stumokliu ziedai bent jau maniskiam motoriukui kiek girdejau laiko gana ilgai ir 500 000 km nera riba varikliui... Ketus yra gana kietas metalas ir jei tvarkingai buvo padaryta apkatke ner problemu su tais paciais ziedais 300 000 km nuvaziuot. Taciau aisku jei pilsi sh tepala, drosi varikli temperaturos ir smugio perkrovomis- tikrai sutirpdysi tuos ziedus greitai...galima ir per 20 000 km juos nudevet, bet toyota istverminga sioj srity.... Na o jei zinai kad ziedai tau bus pirmiausiai sudegsianti detale- tai tu juos ir keisi ne i standartinius o i performance.... Buvau rades saviskei internete ziedus skirtus isgaut iki 350 ag is cilindro ir tik uz 400 baksu... O tai nera tiek jau daug jei skaiciuosi kiek tau atsieis antras ziedu keitimas...Bet litu daug neturejau tai emiau orginalius uz 250 lt. Ir va jau 8000 km kaip grazu ir miela... Net tas zemokas variklio riaumojimas atsirado... Na tik reiks dar zvaklaidzius naujus nusipirkt, nes kazko nelabai patinka man jie jau... Na o griztant prie stabdziu- ziema labai aktualu juos sutvarkyt taip- kad ratai stabdytu tolygiai. Pats net 2 kartus pries ziema variau ant stendo... Priekis 2.3 /2.3 galas 1.7/1.8, Rankini bandydamas vyrukas susimove per greit uztraukes ir masina tiesiog isspjove is volu :D nepamenu kiek buvo bet lygiai...
man idomu kiek maniske nuvaziavus, kad jau kompresija kritus ir tepala ryja. Kai pirkau rode 120 000 bet ir siaip neatrodo labai nutrinta masina..
CitataFUX parašė:
man idomu kiek maniske nuvaziavus, kad jau kompresija kritus ir tepala ryja. Kai pirkau rode 120 000 bet ir siaip neatrodo labai nutrinta masina..
Dyzelinas degdamas isskiria daugiau silumos nei benzinas del to didesne apkrova ir ziedams tenka... Be to dyzelinui ir kompresija didesne reikalinga.... Tepala gali ryt ne del to kad nutrinti kompresiniai ziedai... o del to kad tepalo skyles uzsikisusios stumoklyje arba voztuvu gumeles jau "atitarnavo".
Na tai kad kaip tik benzinas daugiau isskiria, temperaturos didesnes yra benzininiuose varikliuose, vien duslintuvai du, tris kartus greiciau isdega nei dyzelio.
fennix, jei kai pirkai buvo su serviso knygute ir dar priziureta toyota atstovybej tai ir bus tik tiek prabegus. Juolab jei akumas originalus toyota idetas.
Tiesa, gal reiketu atsiprasyti administratoriu,nes tikrai nukrypta nuo temos.
CitataAurimas parašė:
Na tai kad kaip tik benzinas daugiau isskiria, temperaturos didesnes yra benzininiuose varikliuose, vien duslintuvai du, tris kartus greiciau isdega nei dyzelio.
O cia yra labai didele klaida.Degimo temperatura ir isskiramas siliumos, kitaip dar vadinamas energijos kiekis arba kuro kaloringumas yra 2 skirtingi dalykai. Taip, benzinas dega aukstesnej temperaturoj, bet jis isskiria 25% maziau silumos nei dyzelis. Del to dyzelino kaip kuro ir sanaudos mazesnes. Beje dujos dega dar aukstesnej temperaturoj nei benzinas.Ir dar- pats pagalvok kodel dyzelio radiatoriai 2 kartus didesni uz benzino????
Taciau yra dar toks dalykas kaip variklio naudingumo koeficientas bet del kai kuriu skaitytoju supratingumo stokos sito nepateiksiu.
tai va, buvau kieme, kaimyno bmwui buferį sulaužė, o vairuotojas su galaxiu pabėgo.
Fennix būtum keitęs kaladėles po 100lt ir vargo nematytum. Maniškė 220t km dar tepalo nedapylinėju tarp keitimų kas 15000.
Citatahorn parašė:
tai va, buvau kieme, kaimyno bmwui buferį sulaužė, o vairuotojas su galaxiu pabėgo.
Fennix būtum keitęs kaladėles po 100lt ir vargo nematytum. Maniškė 220t km dar tepalo nedapylinėju tarp keitimų kas 15000.
Na va, cia jau problematiska.... Del kaladeliu tai as kaip ir nelabai skundziausiu. Tiesa turejau incidenta kai skriejau zvyrkeliu greitis virs 100 buvo ir dar vakaras, tai net nepastebejau kad per greitai arteju i per statu posuki.... deja kai jau atleidau stabdzius ir griebiaus rankinio paaiskejo kad jis tik viena rata testabdo... Na bet viskas laimingai baiges, tik vienas ratas nuo kelio nuvaziavo ir vienas pagalys i bamperio tarpa isimaise... Po to pats stabdzius persirinkinejau, tai pakeiciau visas 12 kaladeliu, viska isvaliau ir sutvarkiau kad butu tvarkinga... Na o kai tepalo pradejo valgyt 4 litrus 1000 km tai ir motora perrinkau... tai dabar tfu tfu 8000 km tepalo dingimo pozymiu nera... masina jau 237 000 pravaziavo... Dabar tik turiu beda- ziemuze prazude galinius amortizatorius tai rytoj tikiuosi iseis pasiskolint spyruokliu suspaudejus, tai poryt turesiu grazaus laiko darbe tai gal ir pasikeisiu :)
Na, ir apie ką mes čia ?
[/color]
Citatamind parašė:
Na, ir apie ką mes čia ?
[/color]
Prasom nepykt, kalbam apie viska kas aktualu vazinejant ziema ir kartais net prisimindami kaip vaziavom vasara.... daug demesio skiriam stabdziams :) ju prieziurai, Netgi abie kompresijos trukumo priezastis ir pasekmes pakalbam, nes ziema su silpna kompresija dyzelis labai sunkiai vedasi.... o diskusija tikrai idomi ir linksma
Sveikinu visus su paskutine siu metu diena!
[/color]
Mind, viskas cia gerai nesvarbu kad tema vienokia, bet visi isijungem i bendra diskusija.
Tai va, kai pasaket, kad stovi dar gamyklinis akumas tai ka reiskia kad masina negalejo nuvaziuot kokiu 300K km per 6 metus su tuo akumu? Nes as irgi va dabar pakeiciau i kita, o stovejo genue Toyota
Na akumuliatorius jei gyvas tai gyvas jo tarnavimo laikas gana ilgas gali but jei nebuvo laikytas ilgai iskrautas... Pas tevo Maskciukas 7 metus su vienu akumu prabuvo, tiesa 3 is ju nenaudojamas garaze pradulkejo o isstumiau lauk ir uzvedziau... be jokio krovimo 3 metus nenaudota...Kitas dalykas kad akumuliatorius- tai ne kelbulas. Sita daikta lengva pakeist :) ir i toki pati, Toyotos gaminta...Per 6 metus 300 000 km nepravaziavo tikriausiai, labai gali but kad rida orginali. Pasakysiu taip, vieni per 30 000 km pridrozia masina taip kaip kitiems per 150 000 neiseina... viskas nuo vaziavimo stiliaus ir prieziuros priklauso, ne nuo kilometrazo ant spidometro
Nu man tai kazkaip butu gaila i gera auto deti padielkas, t.y. pigias stabdziu kaladeles, pilti pigu tepala ir t.t bei kad ir akuma, juk originalus tik 300lt kainuoja, o zinant kad su juo 7-8 metus vazinesi, tai tikrai apsimoka.
Ties snd vaziuodamas is kaimo, is antro kart i kalna tik uzsokau, nors ir antru begiu, bet provezos, apacioj ledas, o ir isibeget tik 100metru.
Na, bet camry uzropojo! ;)
10 patarimų, kaip saugiai vairuoti žiemą (http://auto.delfi.lt/advice/article.php?id=27334843)
Tarp kitko, stabdymas varikliu net kelis kartus akcentuojamas. Tik ten protingiau paaiškinta, kas, kaip, kur, vyksta ir kaip naudojama ;)
Dar truputis teorijos važiuojant slidžia kelio danga: ČIA (http://www.vienaturis.lt/auto-diskusijos-f6/topic286.html)
Na taip cia aprasyta tikrai daug. Taciau informacija tokio senumo kad daugumai masinu ji ne visiskai tinka. Pvz praktiskai neimanoma isdriftuot posukio kaip apasoma jei masinoje yra abs. Su jais tiesiogine sio zodzio prasme leksi nuo kelio jei greitis bus per didelis ir nemokesi naudotis rankiniu. Taioigi turint omeny siuolaikinius variklius akseleratoriaus spaudimai "iki galo" nelabai betinka. Taip pat neatsizvelgiama i tai jog netgi toks nedidelis skirtumas kaip keleivio sone nebuvimas ar pilnas kuro bakas isbalansuoja automobilio mase i kazkuri sona ir stabdymas ratams tenka skirtingas. Tas pats atsitinka kai danga netolygi. Praktiskai viska galima ismastyt galvojant kaip automobilis turetu elgtis padarius kazkuri veiksma, tereikia tik vidutines vaizduotes ir siek tiek automobilio ir bei fizikos ziniu. Pvz tokiu kad greiciui padidejus 3 kartus stabdymo kelias dideja 9 kartus. O geriausia tai vaziuot i aikstele ir viska issibandyt.... ir tai aisku su protu apmastant kas suveikia o kas ne. Nes teiginys kad stabdant gala nesa i desine nebutinai reiskia kad nestabdo kairysis galinis ratas.... nes gali but kad butent jis labiausiai ir stabdo :) tik neuzsiblokuoja