Toyota Klubas : ToyotaClub.lt

Žalieji => Prius => Prius II (XW20; 2003–2009) => Temą pradėjo: vy10is Įrašytas Spalis 13, 2017, 09:39:54 AM

Pavadinimas: HV baterijos remontas
Parašė: vy10is Įrašytas Spalis 13, 2017, 09:39:54 AM
Sveiki forumiečiai  (y)

nusprendžiau užvesti atskirą temą apie didžiosios Priuso baterijos remontą.
Kur remontuojate? Kokios kainos? Kokie atsiliepimai? Kiek kartų tekę remontuoti tą patį automobilį?

Pasidalinsiu ir aš savo patirtimi. Pats turėjau šį "malonumą" prieš kelis mėn., remontui pasirinkau servisą autokomp.lt, bendri atsiliepimai neblogi, vyrai darbą atliko kokybiškai, bet kaina didoka pasirodė. Išardymas ir sudėjimas kainavo 150 eur, 1 celė 35 eur, siūlė dar baterijos diagnostiką už papildomus 100 eurų.
Katik radau, jog  forumietis sinkleris, prieš metus rašė, kad jam už išardymą, sudėjimą + diagnostiką 150 eur, o celės kaina 15 eur.

Tai ir nesuprantu ar čia per metus ko ne dvigubai kaina padidėjo, ar kaip?


Pavadinimas: HV baterijos remontas
Parašė: slashas Įrašytas Spalis 13, 2017, 14:54:55 PM
Nieko keisto, kai turime vos ne 5% metinės infliacijos... maisto ir paslaugų kainos dešimtimis procentų kylo... o gal sinkleris pas juos nuolaidą turi
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: sinkleris Įrašytas Spalis 13, 2017, 20:13:57 PM
Citata iš: slashas Įrašytas Spalis 13, 2017, 14:54:55 PM
Nieko keisto, kai turime vos ne 5% metinės infliacijos... maisto ir paslaugų kainos dešimtimis procentų kylo... o gal sinkleris pas juos nuolaidą turi

Jei prieš metus rašiau, vadinasi tai tokios kainos ir buvo pas juos, kokios dabar nežinau, nuo to laiko kai pirkau prius, dar neteko lankytis. Šiaip, jei netingi gali pats, išsiardyt yutubej pilna informacijos apie tai. O diagnostika tai nežinau kokią jie ten daro, celes gali su voltmetru kiekvieną pamatuot, tos pas kurias mažiau voltų, reiškia jau pavargę. Prieš klausdamas remonto kainų pasakyk kad toyotaklubas rekomandavo, tai ir nuolaidą padarys. Reikia skambint Vitalijui servizo vadovui, jei ten ant kokio meistro užsirauni, tai ir pasako didžiausią:)
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 11:19:05 AM
Toks "remontas" tiesiog random'u keičiant vieną ar kelias naudotas bet kokio amžiaus, talpos ir varžos celes be kruopštaus visos likusios baterijos (celių) tikrinimo, krovimo ir balansavimo yra blogiau nei loterija, tinkanti turbūt tik "perekūpų taktikai", kuomet siekiama kuo greičiau atsikratyti automobilio.
Ilgalaikiam asmeniniam naudojimui tokio mūsų meistrų siūlomo "remonto" jokiu būdu nesirinkčiau - paprasčiausiai būtų gaila vėjais paleistų pinigų.

Beje, celės voltažas apie jos sveikatą beveik nieko nesako. Žinoma, jei ką tik išimtos baterijos celių įtampa skiriasi šimtosiomis dalimis, o vienos ar kelių yra puse volto ar daugiau mažesnė, tuomet tos beveik neabejotinai nebetinkamos naudoti.
Tačiau svarbiausias celės parametras yra jos gebėjimas išlaikyti talpą esant apkrovai. Standartiniais mėgėjiškais prietaisais to beveik neįmanoma patikrinti.


Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 11:46:46 AM
Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 11:19:05 AM

Tačiau svarbiausias celės parametras yra jos gebėjimas išlaikyti talpą esant apkrovai. Standartiniais mėgėjiškais prietaisais to beveik neįmanoma patikrinti.


Taigi visos baterijos celes turi vienoda apkrova. Ta cele, kuri turi maziausia voltaza ir yra mirusi, nes negali "islaikyti" voltazo esant apkrovai, kadangi padidejo vidine celes varza. Duodi apkrova - voltazas krenta. TEORISKAI reikia keisti VISUS elementus naujais, kadangi ju tarnavimo laikas yra vienodas.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:06:41 PM
Citata iš: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 11:46:46 AM
TEORISKAI reikia keisti VISUS elementus naujais, kadangi ju tarnavimo laikas yra vienodas.
Taip, visiškai teisingai. Tik bėda, kad kalbant apie antros kartos Prius, naujos baterijos kaina jau sparčiai lygiuojasi į viso automobilio vertę.

O kalbėdamas apie celių įtampą, turėjau omenyje, kad statinė, momentinė voltmetru pamatuota įtampa beveik nieko nepasako apie konkrečios celės būklę ir jos tinkamumą.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Venza Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:18:07 PM
Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:06:41 PM
Taip, visiškai teisingai. Tik bėda, kad kalbant apie antros kartos Prius, naujos baterijos kaina jau sparčiai lygiuojasi į viso automobilio vertę.
Tai koks pasiulymas?Pirkt nauja?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:37:19 PM
Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:18:07 PM
Tai koks pasiulymas?Pirkt nauja?

Taip, pirkti nauja PRIUS salone :D
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 14:09:10 PM
Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:18:07 PM
Tai koks pasiulymas?Pirkt nauja?
Na, antrosios kartos "Prius" savininkams naujos baterijos įsigijimas kaip remonto variantas jau turbūt atkrenta. Pernelyg skaudu piniginei ir finansiškai protingu tokio pirkinio turbūt nepavadinsi, nes tokia baterija gerokai pergyvens visą automobilį

Tačiau "wack-a-mole" žaidimas/loterija su naudotomis, nežinomos kilmės ir būklės celėmis - taip pat visiška nesąmonė. Po tokio remonto gali sėkmingai važiuoti metus, gali ir kelias savaites.

Manau, kad protingiausias variantas Prius II atveju - visos naudotos baterijos įsigijimas iš daužto 2013-2015 Prius III ir visų celių pakeitimas.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: slashas Įrašytas Spalis 16, 2017, 14:20:53 PM
Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 14:09:10 PM
Na, antrosios kartos "Prius" savininkams naujos baterijos įsigijimas kaip remonto variantas jau turbūt atkrenta. Pernelyg skaudu piniginei ir finansiškai protingu tokio pirkinio turbūt nepavadinsi, nes tokia baterija gerokai pergyvens visą automobilį

Tačiau "wack-a-mole" žaidimas/loterija su naudotomis, nežinomos kilmės ir būklės celėmis - taip pat visiška nesąmonė. Po tokio remonto gali sėkmingai važiuoti metus, gali ir kelias savaites.

Manau, kad protingiausias variantas Prius II atveju - visos naudotos baterijos įsigijimas iš daužto 2013-2015 Prius III ir visų celių pakeitimas.
Sakai tinka nuo trečios kartos?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:08:18 PM
Citata iš: slashas Įrašytas Spalis 16, 2017, 14:20:53 PM
Sakai tinka nuo trečios kartos?
Celės tinka visiškai be jokių perdarymų, techniniai parametrai identiški, tačiau jų negalima maišyti su antros kartos celėmis, nes dėl patobulintos cheminės sandaros skiriasi vidinė varža.
Tinka netgi IV kartos NiMH (ne Li-ion) celės, bet ten jau reikia minimalių modifikacijų, norint jas įtaisyti į II kartos baterijos korpusą.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: slashas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:26:30 PM
Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:08:18 PM
Celės tinka visiškai be jokių perdarymų, techniniai parametrai identiški, tačiau jų negalima maišyti su antros kartos celėmis, nes dėl patobulintos cheminės sandaros skiriasi vidinė varža.
Tinka netgi IV kartos NiMH (ne Li-ion) celės, bet ten jau reikia minimalių modifikacijų, norint jas įtaisyti į II kartos baterijos korpusą.
Tai plug and play, persimeti "paketus" ir viskas?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:34:09 PM
Citata iš: slashas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:26:30 PM
Tai plug and play, persimeti "paketus" ir viskas?
Taip, visiškai plug-and-play.
Aišku, reikia pasižiūrėt, kad ir donoro baterijoj visi moduliai iš vieno batch'o būtų,bet jei kalbam apie dvejų - ketverių metų senumo baterijas, tokių "bajerių" neturėtų būti.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:40:23 PM
Idomu, kaip reaguos BATERIJOS ECU i toki celiu keitima?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:50:12 PM
Citata iš: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:40:23 PM
Idomu, kaip reaguos BATERIJOS ECU i toki celiu keitima?
Niekaip.

Vienintelis skirtumas tarp II ir III kartos modulių - mažesnė pastarųjų vidinė varža. Dėl to jie gali atlaikyti iki 30 proc. didesnę srovę (A).
Tad esant apkrovai jų voltažas taip sparčiai nekrinta ir nedidėja jas įkraunant.

Sumaišius II kartos ir III kartos modulius, ECU mato šią diferenciaciją tarp atskirų modulių (tiksliau - blokų) įtampų ir gali pradėti mėtyti klaidas.

Beje, nežymiai skiriasi netgi II kartos FL ir pre-FL modulių vidinė varža. FL modeliuose ji taip pat šiek tiek sumažinta.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:57:50 PM
Dabar klausymas konkretus: darei tokia procedura? Ar cia tik tavo teoriniai isvedziojimai?

As anksciau restauruodavau baterijas laptopu. Manau ten irgi panasus principas kaip ir PRIUS. Stovi kontroleris, kuris regulioja krovima bei sanaudas. Ir jei nori kad baterija normaliai veiktu su kiek didesnes talpos celem - reikia peprogramuoti kontroleri, kitaip tas keitimas bus neefektyvus, nes akumas bus nedakraunamas. Tas pats gali buti ir su PRIUS. Naujesnes celes gali buti nedakraunamos. Cia tik mano teoriniai isvedziojimai.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 16:12:18 PM
Citata iš: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:57:50 PM
Dabar klausymas konkretus: darei tokia procedura? Ar cia tik tavo teoriniai isvedziojimai?

As anksciau restauruodavau baterijas laptopu. Manau ten irgi panasus principas kaip ir PRIUS. Stovi kontroleris, kuris regulioja krovima bei sanaudas. Ir jei nori kad baterija normaliai veiktu su kiek didesnes talpos celem - reikia peprogramuoti kontroleri, kitaip tas keitimas bus neefektyvus, nes akumas bus nedakraunamas. Tas pats gali buti ir su PRIUS. Naujesnes celes gali buti nedakraunamos. Cia tik mano teoriniai isvedziojimai.

Esi visiškai teisus dėl didesnės talpos celių ir jų kontrolerio nešiojamuose kompiuteriuose.
Iš esmės toks pat principas yra ir Prius'e, tačiau primygtinai siūlau atkreipti dėmesį į vieną dalyką - II kartos ir III kartos MODULIŲ TALPA YRA IDENTIŠKA, ir teoriškai naujame modulyje siekia 6500mAh.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 07:46:50 AM
Su daug Priusų važinėja taksistai, kaip jie sprendžią baterijų problemas? Nemanau, jog perka naujas baterijas  :)
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Gmc Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:11:41 AM
Citata iš: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 07:46:50 AM
Su daug Priusų važinėja taksistai, kaip jie sprendžią baterijų problemas? Nemanau, jog perka naujas baterijas  :)
Tai kad nėra praktiškai tų problemų, tai nėra čia ką spresti :)
Jos atsiranda paprastai prie labai didelių ridų.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:30:53 AM
Citata iš: Gmc Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:11:41 AM
Tai kad nėra praktiškai tų problemų, tai nėra čia ką spresti :)
Jos atsiranda paprastai prie labai didelių ridų.

Mano Priuso rida nėra labai didelė (230 000 ir ji tikkrai neatsukta), bet su baterija jau prasideda visokie gliūčai... Tai ir mąstau ką daryti...
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Venza Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:42:05 AM
Kazin ar galima butu visa baterija pritaikyt nuo pav. Lexus RX?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:21:58 AM
Citata iš: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 07:46:50 AM
Su daug Priusų važinėja taksistai, kaip jie sprendžią baterijų problemas? Nemanau, jog perka naujas baterijas  :)
Nežinau, bet įtariu, kad perka visas baterijas iš laužynų (iš tokių pat senų Prius II) ir keičia iš karto (laiko prasme, kuris taksistui svarbus, optimiškiausias variantas) arba keičia modulius.

Citata iš: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:30:53 AM
Mano Priuso rida nėra labai didelė (230 000 ir ji tikkrai neatsukta), bet su baterija jau prasideda visokie gliūčai... Tai ir mąstau ką daryti...
Kai kalbame apie 10+ metų hibridus, baterijos amžius turi bene didesnę įtaką nei rida. Šia tema yra tekę bendrauti su vyriausiuoju pirmosios kartos Prius Plug-In inžinierium (pavadinkim jį Panasonic-San), kuris pripažino, kad maždaug nuo 10-12 metų amžiaus Ni-MH baterijų failure rate nuo visiškai niekinio pakyla iki maždaug 5-8 proc.
O šiaip baterijai kenkia ilgas stovėjimas, reta eksploatacija, bei, aišku, per didelė temperatūra. Dėl to taksi dažnai su originalia baterija nuvažiuoja kur kas daugiau nei individualių auto savininkai.
Idealiausios eksploatacijos sąlygos - nuolatinis važinėjimas greitkeliu, kuomet baterija visuomet laikoma optimaliame 60-70 proc. įkrovos diapazone.

Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:42:05 AM
Kazin ar galima butu visa baterija pritaikyt nuo pav. Lexus RX?
Ne, RX/LS/Highlander moduliai kitokie. Jų yra 40 vnt, jie fiziškai didesni, didesnės talpos, didesnės nominalios įtampos (9,6V prieš 7,2V).
Prius tinka CT/ES/GS/Camry moduliai.
Prius I jų yra 38 vnt, jie patys seniausi ir nepatikimiausi, neretai prateka ir užtrumpina.
Prius II ir III yra 28 vnt.
Prius V (JAV) naudoja tokius pat NiMH modulius (28 vnt.)
Prius+ (Euro) naudoja Li-ion modulius, jie nesuderinami su jokiais kitais.
Prius C - tokie pat kaip II ir III, tik jų yra 20 vnt.
Yaris Hybrid - tas pat, kaip C.
Prius IV - kai kurie NiMh, kai kurie Li-ion.
Visi Plug-In naudoja kitokias, kur kas talpesnes Li-ion baterijas.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Venza Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:25:45 AM
Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:21:58 AM
Ne, RX/LS/Highlander moduliai kitokie. Jų yra 40 vnt, jie fiziškai didesni, didesnės talpos, didesnės nominalios įtampos (9,6V prieš 7,2V).
Prius tinka CT/ES/GS/Camry moduliai.
As klausiau ar visa baterija pritaikyt galima,o ne keiciant modulius?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:28:14 AM
Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:25:45 AM
As klausiau ar visa baterija pritaikyt galima,o ne keiciant modulius?
Ne, BMS nepritaikytas didesnės talpos baterijai / aukštesnės įtampos moduliams.
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: LM Įrašytas Spalis 28, 2017, 11:18:22 AM
Kaip sakot kiek  veiksmingas psgridines baterijos" pakrovimas" ar gelbeja nusilpusias celes? Ar kas nors bande tokia profilaktika?
Pavadinimas: Ats: HV baterijos remontas
Parašė: Fatmann Įrašytas Spalis 28, 2017, 13:33:07 PM
Citata iš: LM Įrašytas Spalis 28, 2017, 11:18:22 AM
Kaip sakot kiek  veiksmingas psgridines baterijos" pakrovimas" ar gelbeja nusilpusias celes? Ar kas nors bande tokia profilaktika?
Ar mirusiam gelbėja prie karsto uždegta žvakė?
Tokie dalykai kaip "Prolong Charger" kroviklis naudingi prevencijai, t.y. geros būklės bateriją kuo ilgiau išlaikyti tokios pat, t. y. geros būklės.
Sumažėjusią atskiro modulio talpą galima mėginti šiek tiek atstatyti  su specializuotais Ni-MH krovikliais, bet rezultatai niekuomet negarantuoti.
Chemijos (ir fizikos) dėsnių neapgausi :) Net naujausioms antros kartos Prius'ų baterijoms ateina "End of Life" periodas, ir kuo toliau, tuo sunkiau darosi rasti geros būklės modulių.
Kinai jau pradėjo gaminti aftermarket'ą - manau, kad tai gali tapti šiokiu tokiu išsigelbėjimu.