HV baterijos remontas

Pradėjo vy10is, Spalis 13, 2017, 09:39:54 AM

« ankstesnis - sekantis »

Bemsas

Dabar klausymas konkretus: darei tokia procedura? Ar cia tik tavo teoriniai isvedziojimai?

As anksciau restauruodavau baterijas laptopu. Manau ten irgi panasus principas kaip ir PRIUS. Stovi kontroleris, kuris regulioja krovima bei sanaudas. Ir jei nori kad baterija normaliai veiktu su kiek didesnes talpos celem - reikia peprogramuoti kontroleri, kitaip tas keitimas bus neefektyvus, nes akumas bus nedakraunamas. Tas pats gali buti ir su PRIUS. Naujesnes celes gali buti nedakraunamos. Cia tik mano teoriniai isvedziojimai.

Fatmann

Citata iš: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:57:50 PM
Dabar klausymas konkretus: darei tokia procedura? Ar cia tik tavo teoriniai isvedziojimai?

As anksciau restauruodavau baterijas laptopu. Manau ten irgi panasus principas kaip ir PRIUS. Stovi kontroleris, kuris regulioja krovima bei sanaudas. Ir jei nori kad baterija normaliai veiktu su kiek didesnes talpos celem - reikia peprogramuoti kontroleri, kitaip tas keitimas bus neefektyvus, nes akumas bus nedakraunamas. Tas pats gali buti ir su PRIUS. Naujesnes celes gali buti nedakraunamos. Cia tik mano teoriniai isvedziojimai.

Esi visiškai teisus dėl didesnės talpos celių ir jų kontrolerio nešiojamuose kompiuteriuose.
Iš esmės toks pat principas yra ir Prius'e, tačiau primygtinai siūlau atkreipti dėmesį į vieną dalyką - II kartos ir III kartos MODULIŲ TALPA YRA IDENTIŠKA, ir teoriškai naujame modulyje siekia 6500mAh.

vy10is

Su daug Priusų važinėja taksistai, kaip jie sprendžią baterijų problemas? Nemanau, jog perka naujas baterijas  :)

Gmc

Citata iš: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 07:46:50 AM
Su daug Priusų važinėja taksistai, kaip jie sprendžią baterijų problemas? Nemanau, jog perka naujas baterijas  :)
Tai kad nėra praktiškai tų problemų, tai nėra čia ką spresti :)
Jos atsiranda paprastai prie labai didelių ridų.

vy10is

Citata iš: Gmc Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:11:41 AM
Tai kad nėra praktiškai tų problemų, tai nėra čia ką spresti :)
Jos atsiranda paprastai prie labai didelių ridų.

Mano Priuso rida nėra labai didelė (230 000 ir ji tikkrai neatsukta), bet su baterija jau prasideda visokie gliūčai... Tai ir mąstau ką daryti...

Venza

Kazin ar galima butu visa baterija pritaikyt nuo pav. Lexus RX?
Gimes ilsetis,bet priverstas dirbti...

Fatmann

#21
Citata iš: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 07:46:50 AM
Su daug Priusų važinėja taksistai, kaip jie sprendžią baterijų problemas? Nemanau, jog perka naujas baterijas  :)
Nežinau, bet įtariu, kad perka visas baterijas iš laužynų (iš tokių pat senų Prius II) ir keičia iš karto (laiko prasme, kuris taksistui svarbus, optimiškiausias variantas) arba keičia modulius.

Citata iš: vy10is Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:30:53 AM
Mano Priuso rida nėra labai didelė (230 000 ir ji tikkrai neatsukta), bet su baterija jau prasideda visokie gliūčai... Tai ir mąstau ką daryti...
Kai kalbame apie 10+ metų hibridus, baterijos amžius turi bene didesnę įtaką nei rida. Šia tema yra tekę bendrauti su vyriausiuoju pirmosios kartos Prius Plug-In inžinierium (pavadinkim jį Panasonic-San), kuris pripažino, kad maždaug nuo 10-12 metų amžiaus Ni-MH baterijų failure rate nuo visiškai niekinio pakyla iki maždaug 5-8 proc.
O šiaip baterijai kenkia ilgas stovėjimas, reta eksploatacija, bei, aišku, per didelė temperatūra. Dėl to taksi dažnai su originalia baterija nuvažiuoja kur kas daugiau nei individualių auto savininkai.
Idealiausios eksploatacijos sąlygos - nuolatinis važinėjimas greitkeliu, kuomet baterija visuomet laikoma optimaliame 60-70 proc. įkrovos diapazone.

Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 17, 2017, 08:42:05 AM
Kazin ar galima butu visa baterija pritaikyt nuo pav. Lexus RX?
Ne, RX/LS/Highlander moduliai kitokie. Jų yra 40 vnt, jie fiziškai didesni, didesnės talpos, didesnės nominalios įtampos (9,6V prieš 7,2V).
Prius tinka CT/ES/GS/Camry moduliai.
Prius I jų yra 38 vnt, jie patys seniausi ir nepatikimiausi, neretai prateka ir užtrumpina.
Prius II ir III yra 28 vnt.
Prius V (JAV) naudoja tokius pat NiMH modulius (28 vnt.)
Prius+ (Euro) naudoja Li-ion modulius, jie nesuderinami su jokiais kitais.
Prius C - tokie pat kaip II ir III, tik jų yra 20 vnt.
Yaris Hybrid - tas pat, kaip C.
Prius IV - kai kurie NiMh, kai kurie Li-ion.
Visi Plug-In naudoja kitokias, kur kas talpesnes Li-ion baterijas.

Venza

Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:21:58 AM
Ne, RX/LS/Highlander moduliai kitokie. Jų yra 40 vnt, jie fiziškai didesni, didesnės talpos, didesnės nominalios įtampos (9,6V prieš 7,2V).
Prius tinka CT/ES/GS/Camry moduliai.
As klausiau ar visa baterija pritaikyt galima,o ne keiciant modulius?
Gimes ilsetis,bet priverstas dirbti...

Fatmann

Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 17, 2017, 09:25:45 AM
As klausiau ar visa baterija pritaikyt galima,o ne keiciant modulius?
Ne, BMS nepritaikytas didesnės talpos baterijai / aukštesnės įtampos moduliams.

LM

Kaip sakot kiek  veiksmingas psgridines baterijos" pakrovimas" ar gelbeja nusilpusias celes? Ar kas nors bande tokia profilaktika?

Fatmann

Citata iš: LM Įrašytas Spalis 28, 2017, 11:18:22 AM
Kaip sakot kiek  veiksmingas psgridines baterijos" pakrovimas" ar gelbeja nusilpusias celes? Ar kas nors bande tokia profilaktika?
Ar mirusiam gelbėja prie karsto uždegta žvakė?
Tokie dalykai kaip "Prolong Charger" kroviklis naudingi prevencijai, t.y. geros būklės bateriją kuo ilgiau išlaikyti tokios pat, t. y. geros būklės.
Sumažėjusią atskiro modulio talpą galima mėginti šiek tiek atstatyti  su specializuotais Ni-MH krovikliais, bet rezultatai niekuomet negarantuoti.
Chemijos (ir fizikos) dėsnių neapgausi :) Net naujausioms antros kartos Prius'ų baterijoms ateina "End of Life" periodas, ir kuo toliau, tuo sunkiau darosi rasti geros būklės modulių.
Kinai jau pradėjo gaminti aftermarket'ą - manau, kad tai gali tapti šiokiu tokiu išsigelbėjimu.