HV baterijos remontas

Pradėjo vy10is, Spalis 13, 2017, 09:39:54 AM

« ankstesnis - sekantis »

vy10is

Sveiki forumiečiai  (y)

nusprendžiau užvesti atskirą temą apie didžiosios Priuso baterijos remontą.
Kur remontuojate? Kokios kainos? Kokie atsiliepimai? Kiek kartų tekę remontuoti tą patį automobilį?

Pasidalinsiu ir aš savo patirtimi. Pats turėjau šį "malonumą" prieš kelis mėn., remontui pasirinkau servisą autokomp.lt, bendri atsiliepimai neblogi, vyrai darbą atliko kokybiškai, bet kaina didoka pasirodė. Išardymas ir sudėjimas kainavo 150 eur, 1 celė 35 eur, siūlė dar baterijos diagnostiką už papildomus 100 eurų.
Katik radau, jog  forumietis sinkleris, prieš metus rašė, kad jam už išardymą, sudėjimą + diagnostiką 150 eur, o celės kaina 15 eur.

Tai ir nesuprantu ar čia per metus ko ne dvigubai kaina padidėjo, ar kaip?



slashas

Nieko keisto, kai turime vos ne 5% metinės infliacijos... maisto ir paslaugų kainos dešimtimis procentų kylo... o gal sinkleris pas juos nuolaidą turi

sinkleris

Citata iš: slashas Įrašytas Spalis 13, 2017, 14:54:55 PM
Nieko keisto, kai turime vos ne 5% metinės infliacijos... maisto ir paslaugų kainos dešimtimis procentų kylo... o gal sinkleris pas juos nuolaidą turi

Jei prieš metus rašiau, vadinasi tai tokios kainos ir buvo pas juos, kokios dabar nežinau, nuo to laiko kai pirkau prius, dar neteko lankytis. Šiaip, jei netingi gali pats, išsiardyt yutubej pilna informacijos apie tai. O diagnostika tai nežinau kokią jie ten daro, celes gali su voltmetru kiekvieną pamatuot, tos pas kurias mažiau voltų, reiškia jau pavargę. Prieš klausdamas remonto kainų pasakyk kad toyotaklubas rekomandavo, tai ir nuolaidą padarys. Reikia skambint Vitalijui servizo vadovui, jei ten ant kokio meistro užsirauni, tai ir pasako didžiausią:)

Fatmann

Toks "remontas" tiesiog random'u keičiant vieną ar kelias naudotas bet kokio amžiaus, talpos ir varžos celes be kruopštaus visos likusios baterijos (celių) tikrinimo, krovimo ir balansavimo yra blogiau nei loterija, tinkanti turbūt tik "perekūpų taktikai", kuomet siekiama kuo greičiau atsikratyti automobilio.
Ilgalaikiam asmeniniam naudojimui tokio mūsų meistrų siūlomo "remonto" jokiu būdu nesirinkčiau - paprasčiausiai būtų gaila vėjais paleistų pinigų.

Beje, celės voltažas apie jos sveikatą beveik nieko nesako. Žinoma, jei ką tik išimtos baterijos celių įtampa skiriasi šimtosiomis dalimis, o vienos ar kelių yra puse volto ar daugiau mažesnė, tuomet tos beveik neabejotinai nebetinkamos naudoti.
Tačiau svarbiausias celės parametras yra jos gebėjimas išlaikyti talpą esant apkrovai. Standartiniais mėgėjiškais prietaisais to beveik neįmanoma patikrinti.



Bemsas

Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 11:19:05 AM

Tačiau svarbiausias celės parametras yra jos gebėjimas išlaikyti talpą esant apkrovai. Standartiniais mėgėjiškais prietaisais to beveik neįmanoma patikrinti.


Taigi visos baterijos celes turi vienoda apkrova. Ta cele, kuri turi maziausia voltaza ir yra mirusi, nes negali "islaikyti" voltazo esant apkrovai, kadangi padidejo vidine celes varza. Duodi apkrova - voltazas krenta. TEORISKAI reikia keisti VISUS elementus naujais, kadangi ju tarnavimo laikas yra vienodas.

Fatmann

Citata iš: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 11:46:46 AM
TEORISKAI reikia keisti VISUS elementus naujais, kadangi ju tarnavimo laikas yra vienodas.
Taip, visiškai teisingai. Tik bėda, kad kalbant apie antros kartos Prius, naujos baterijos kaina jau sparčiai lygiuojasi į viso automobilio vertę.

O kalbėdamas apie celių įtampą, turėjau omenyje, kad statinė, momentinė voltmetru pamatuota įtampa beveik nieko nepasako apie konkrečios celės būklę ir jos tinkamumą.

Venza

Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:06:41 PM
Taip, visiškai teisingai. Tik bėda, kad kalbant apie antros kartos Prius, naujos baterijos kaina jau sparčiai lygiuojasi į viso automobilio vertę.
Tai koks pasiulymas?Pirkt nauja?
Gimes ilsetis,bet priverstas dirbti...

Bemsas


Fatmann

Citata iš: Venza Įrašytas Spalis 16, 2017, 13:18:07 PM
Tai koks pasiulymas?Pirkt nauja?
Na, antrosios kartos "Prius" savininkams naujos baterijos įsigijimas kaip remonto variantas jau turbūt atkrenta. Pernelyg skaudu piniginei ir finansiškai protingu tokio pirkinio turbūt nepavadinsi, nes tokia baterija gerokai pergyvens visą automobilį

Tačiau "wack-a-mole" žaidimas/loterija su naudotomis, nežinomos kilmės ir būklės celėmis - taip pat visiška nesąmonė. Po tokio remonto gali sėkmingai važiuoti metus, gali ir kelias savaites.

Manau, kad protingiausias variantas Prius II atveju - visos naudotos baterijos įsigijimas iš daužto 2013-2015 Prius III ir visų celių pakeitimas.

slashas

Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 14:09:10 PM
Na, antrosios kartos "Prius" savininkams naujos baterijos įsigijimas kaip remonto variantas jau turbūt atkrenta. Pernelyg skaudu piniginei ir finansiškai protingu tokio pirkinio turbūt nepavadinsi, nes tokia baterija gerokai pergyvens visą automobilį

Tačiau "wack-a-mole" žaidimas/loterija su naudotomis, nežinomos kilmės ir būklės celėmis - taip pat visiška nesąmonė. Po tokio remonto gali sėkmingai važiuoti metus, gali ir kelias savaites.

Manau, kad protingiausias variantas Prius II atveju - visos naudotos baterijos įsigijimas iš daužto 2013-2015 Prius III ir visų celių pakeitimas.
Sakai tinka nuo trečios kartos?

Fatmann

Citata iš: slashas Įrašytas Spalis 16, 2017, 14:20:53 PM
Sakai tinka nuo trečios kartos?
Celės tinka visiškai be jokių perdarymų, techniniai parametrai identiški, tačiau jų negalima maišyti su antros kartos celėmis, nes dėl patobulintos cheminės sandaros skiriasi vidinė varža.
Tinka netgi IV kartos NiMH (ne Li-ion) celės, bet ten jau reikia minimalių modifikacijų, norint jas įtaisyti į II kartos baterijos korpusą.

slashas

Citata iš: Fatmann Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:08:18 PM
Celės tinka visiškai be jokių perdarymų, techniniai parametrai identiški, tačiau jų negalima maišyti su antros kartos celėmis, nes dėl patobulintos cheminės sandaros skiriasi vidinė varža.
Tinka netgi IV kartos NiMH (ne Li-ion) celės, bet ten jau reikia minimalių modifikacijų, norint jas įtaisyti į II kartos baterijos korpusą.
Tai plug and play, persimeti "paketus" ir viskas?

Fatmann

Citata iš: slashas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:26:30 PM
Tai plug and play, persimeti "paketus" ir viskas?
Taip, visiškai plug-and-play.
Aišku, reikia pasižiūrėt, kad ir donoro baterijoj visi moduliai iš vieno batch'o būtų,bet jei kalbam apie dvejų - ketverių metų senumo baterijas, tokių "bajerių" neturėtų būti.

Bemsas

Idomu, kaip reaguos BATERIJOS ECU i toki celiu keitima?

Fatmann

#14
Citata iš: Bemsas Įrašytas Spalis 16, 2017, 15:40:23 PM
Idomu, kaip reaguos BATERIJOS ECU i toki celiu keitima?
Niekaip.

Vienintelis skirtumas tarp II ir III kartos modulių - mažesnė pastarųjų vidinė varža. Dėl to jie gali atlaikyti iki 30 proc. didesnę srovę (A).
Tad esant apkrovai jų voltažas taip sparčiai nekrinta ir nedidėja jas įkraunant.

Sumaišius II kartos ir III kartos modulius, ECU mato šią diferenciaciją tarp atskirų modulių (tiksliau - blokų) įtampų ir gali pradėti mėtyti klaidas.

Beje, nežymiai skiriasi netgi II kartos FL ir pre-FL modulių vidinė varža. FL modeliuose ji taip pat šiek tiek sumažinta.